TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Bruker olje, og mye.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #445331  av Emil_L
 
Etter at jeg fikk i nye motoren, trodde jeg alt skulle være fryd og gammen.
SÃ¥nn ble det ikke... :evil:
Bruker olje, og en god del. Har til nå kjørt ca 3000km, og har fylt 3 liter olje (+), men skjønner ikke hvor olja forsvinner hen.
Ikke lekker den ned på bakken, for da hadde jeg sett oljesøl på våt asfalt (alle vet hvordan det ser ut, og skal ikke mer enn 2-3 dråper for å dekke arealet til en bil.)
Ikke noe usedvanlige templarturer i bilen.
Og ikke noe sotlåga, såvidt jeg kjenner til. Hadde nok fått høre det fort som fy av venner om bilen hadde sett ut som / lukta som en dårlig trimma diselklakker.

Anyone?
 #445335  av Sarlacc
 
Du har vel sjekka at kjølevæska ikke er full av guggis og at det ikke er blå røyk bak?
 #445336  av Emil_L
 
Er det nemmelig, ikke noe rart der heller
 #445367  av ArildM
 
Slitt motor som brenner opp oljen? Skulle jo normalt sett være synlig på røyk av motor da.
Kjipt uansett :x
 #445377  av Emil_L
 
Mulig gjennomslag?
Blåser som fy opp fra påfyllinglokket.
 #445381  av ArildM
 
Vet du noe om standen på motoren du bytta til? Er den kjørt langt? Stått lenge? Sjekka kompressjon ovs?
 #445398  av Emil_L
 
Stått en stund ja, skulle etter sigene være nyoverhalt når den ble satt inn
 #445406  av lasse
 
Vet du nøyaktig hva som er gjort da?
Er jo noen som mener det å bytte pakninger er det samme som en overhaling.
Om den er skikkelig overhalt, er den kjørt inn på riktig måte? Kjøre pent x-antall km, bytte olje etter x-antall pent kjørte km, osv...
 #445420  av Emil_L
 
Ikke helt sikker på hva som er gjort, ifølge selger er motoren helt plukket fra hverandre og satt sammen igjen. Skal gå igjennom hele kvitteringslista jeg gikk med delebilen :-)