TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Drifteprosjektet "SUMORISTO"

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #445791  av SUMORISTO
 
9152501_720x0.jpg
9152501_720x0.jpg (47.83 kiB) Vist 11112 ganger
Hei! :D
Er ny i forumet å lurer på om noen vet om toyota aristo 94 har samme forstilling som supra eller soareR :shock: ?
Driver å skal bygge en aristo til manuell og med 2jzgte.
Bilen er i dag 2jzGE med automat :lol: .
legger ut ett par bilder til helgen :)


mvh. "FLAMMEN" :mrgreen:
 #445796  av ArildM
 
Kanskje Holger eller David her inne vet?
 #445832  av Radial
 
Dessverre passer ikke noe av supraMK4/soarer.

JZS147 har tannstanga "bak" motor-traversen, mens Supra MK4 og Soarer har tannstanga forran traversen.
Derfor er Supra/Soarer typisk "rear-sump" , mens JZS og JZX har sumpen forran.
Tannstanga er bak på alle "luksus" bilene til Toyota/Lexus, mens de er forran på alle de "sportslige". Tannstang foran er foretrukket i drifting.

På samme årstall er JZS147 prikk lik Lexus GS300 (samme bil), og har ellers flere likhetstrekk med Toyota Chaser/Mark II i samme periode.


Men - Jeg drifter med tannstanga bak jeg og, det går fint. Men er ett helvete å få tak i brukbare deler, så det meste er custom hele veien for å få det brukbart (Kapping og omsveising av spindler + forlengelse av styrestag).
Jeg satte bort selve sveisinga til noen som kunne røntgen sjekke sveisene etterpå (så det ikke knekker under bruk), og det har holdt i 2 år uten stress.

Tips: Glem å kjøpe ferdige greier du får online, det suger skikkelig - DIY gir deg mye mer rattutslag og funker vesentlig bedre.


*Endret 11.11.2014 ref Holger sitt innlegg :)
Sist redigert av Radial den 11 nov 2014 07:32, redigert 1 gang totalt.
 #445834  av Holger
 
det er samme som gs300 ikke is300, ellers veldig enig med radial :)

artisto kom jo med 2jz-gte orginalt så det er bare å kjøpe en aristo 2jzgte å peise oppi. aristo kom faktisk med 2jz før supra :)