TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • original størrelse pÃ¥ eksos mr2 mk2 turbo?

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #446099  av shymirror
 
Kan noen fortelle meg ka original størrelse på eksos mk2 mr2 turbo er?
Sist redigert av shymirror den 26 nov 2014 20:08, redigert 1 gang totalt.
 #446100  av mr2storbrua
 
Tenker du på selve turboen på 3S-GTE da? Er jo tre forskjellige turboer, med to forskjellige størrelser; CT20b og CT26. Tenker du på dimensjoner på kompressorhus/eksoshus, A/R-forhold eller effekt?
 #446101  av shymirror
 
beklager skrev litt feil. mente eksosen på mk2 turbo. har leta meg dønn ihjæl men finner ikke noe informasjon om det.
 #446103  av lasse
 
Lurer på om den er rundt 2"
Om du ikke har kjempedårlig tid på å finne det ut, så kan jeg måle når jeg får gravd frem originaleksosen jeg har liggende i delekaoset mitt...
 #446104  av shymirror
 
ja gjerne det. for jeg bestillte et eksosanlegg som sto at var original, fra en skrothandel men da jeg fikk eksosen å pakket den ut i dag så var det 3,5 '' eksos. å noen som har tips te hvor jeg kan få tak i original eksos te turbo versionen. har leta meg dønn ihjæl i snart et år nå å finner ikke, finner bare 4,5 eksos osv. å det trur jeg vil funke veldi dårlig når jeg skal på teknisk grunnet 4,5'' eksosen min :P
 #446105  av mr2storbrua
 
Har du 4,5" nå?! Da mener du vel bare endestussen vel? 2,5" er nok så lenge du ikke skal ha mer enn 300 hk, over det holder det med 3". Har du større enn 3" downpipe er det fort å slite med trykket, siden wastegate mister effekten. Dette kan også skje ved bruk av 3" og noen setter faktisk inn struping for å hindre dette..
 #446106  av shymirror
 
ja mente endestussen ja. resten er 3'' - 3,5'' må vel få laga eksosen selv, for jeg finner ikke original til salgs noen plass akurat
 #446107  av mr2storbrua
 
Original eksos må du nok kjøpe på toyota hvis du ikke finner noe brukt. Regner med du har sjekka ebay, evt. kan du jo legge ut en annonse på forumet her hvis du ikke har gjort det. Du får jo mye ettermarkedseksoser da, som er mindre enn det du har nå og sikkert ikke støyer like mye hvis det var det som var problemet.
 #446114  av shymirror
 
det som er problemet at toyota ikke klarer å skaffe original eksos lenger. å de har heller ingen informasjon om størrelse på rør på eksos osv.
så når Lasse får gravd fram sitt å målt så kan e kansje få laget til noe som er mer originalt.

jeg har sjekket ebay vær eneste dag i et helt år nå
har også lagt ut annonse på forumet her.
det eneste eg har funnet av eksos til mr2 turbo er 3,5'' eksos.
 #446117  av lasse
 
Om du bare skal vise bilen på teknisk, så kan du jo evt låne anlegget mitt om du henter det og leverer det tilbake.
Har ikke røret mellom potta og downpipe, men lurer på om jeg vet om en som har det også...
 #446121  av Nilsen
 
Det viktigste er i grunn å huske å få på kat'en rett etter turbo'en,,husker du det KAN bilen gå gjennom BT med effektanlegg,,hvis det ikke er et heftig ett...
 #446123  av shymirror
 
takk for tilbudet Lasse, men ser du holder til i akershus. å det er 9 timer kjøring vær vei herifra, så trur jeg står over. men har fått ordnet det nå trur jeg. skaffa meg et gti eksos som en kompis ska sveis om.