TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Koppholder

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #429807  av Sarlacc
 
Emil_L skrev:Eller er det tilsvarende rom i mr2en?
Aner ikke, men det burde være et sånt rom i alle biler :-)
 #429817  av Emil_L
 
Fant et bilde av intreøret i en 1990 targa GTI, hadde lomme som nok passer :)
 #429825  av Boratitanius
 
Audun F skrev:Vil bare minne om at det er en bensintank på andre siden av den veggen der :mrgreen:

Likte forresten den som stakk ut fra passasjersete ganske godt. Keep it clean!
bensintank under midtkonsollen?
 #429830  av Emil_L
 
Ser sånn ut på noen bilder jeg fant.
 #429831  av Audun F
 
Boratitanius skrev:
Audun F skrev:Vil bare minne om at det er en bensintank på andre siden av den veggen der :mrgreen:

Likte forresten den som stakk ut fra passasjersete ganske godt. Keep it clean!
bensintank under midtkonsollen?
Japp, er ikke så mye plass å skryte av inni der egentlig...
 #429841  av Emil_L
 
Sier seg vel ganske selv at den ikke kan være baki? Er vel regler på avstand fra motor til bensintank?
 #429846  av Audun F
 
Emil_L skrev:Sier seg vel ganske selv at den ikke kan være baki? Er vel regler på avstand fra motor til bensintank?
Er vel ikke så mange plassene en tank på 40 liter kan være gjemt på en MR2 :lol:
 #429851  av Sarlacc
 
Man får den ene problemet etter det andre så snart man går bort fra den klassiske FR-layouten. Sånn er det bare. :mrgreen:
 #429890  av Emil_L
 
Ser ikke noe problem i det! LItt vrient å skru med motor i bilen, ja kanskje, men når man rager 195, går det bra :)
At tanken er i girtunellen er vel heller ikke noe problem, trenger ikke 3tomms grovgjengete skruer for feste 2 stakkars kopphopdere heller :P
 #447218  av magnesmurf
 
GhostRider88 skrev:
Scoop skrev:Dette har jeg også undret på, jeg MÅ ha en koppholder! Problemet er at jeg skal ha en 2-DIN spiller, så jeg får komme opp med en snedig diskret annen løsning. Oppfordrer alle til å fortelle om deres løsning! :D
her er noen løsninger jeg har kommet over i min tidligere søken etter gode løsninger:

Bilde

Bilde

Bilde

Ikke sett denne tråden før nå.
Har planer om DIN koppholder in min bil nå.

Litt usikker på hva jeg skal bestille.
Ser at det går ann å ta koppholder fra gammel ford, fra vw Lupo og fra eldre corolla.
Den fra Corallen er bare 1\2 din stor, så da blir det litt problematisk å finne noe annet som bare tar 1\2 din.
Den fra ford har litt liten oppbevaringsplass i tilegg til koppholderen. Spørs om det er plass til en mobiltelefon..
Den fra lupo er egentlig ypperlig med tanke på utseende og funksjon, men spørs om den lar seg fest på noe vis, og den er kanskje litt for raklete med tanke på kvalitet..
 #447292  av magnesmurf
 
GhostRider88 skrev:
Får frysninger hver gang jeg hører om folk som skal skru nye hull forskjellige steder i interøret på en bil
er så enig. derfor jeg ikke har gjort det i min. Alle løsningene jeg har sett medfører borring og det vil jeg ikke gjøre for bare en koppholder. Men den beste løsningen kan være:

Bilde

Bilde

DIN koppholder som ikke trenger borring :)
Denne typen kommer forresten fra amerikansk 80 talls ford mercury.
finnes også noe liknende fra vw lupo.