TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Litt sliten mr2 trenger kjærlighet.

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #447397  av angrykid
 
Heisann godtfolk. Jeg står nå ovenfor ett ganske vanskelig valg. Jeg har mest sannsynligvis solgt bil #2, og står igjen med ca 60 000. Jeg har vært den glade eier av en mk2 i nå snart 11 år, og jeg har veldig vondt i hjertet mitt av å se at den er i ferd med å bli tatt av rust. Og så er det jo det evinnelige motorspørsmålet da. Motoren jeg har i dag drikker litt olje, samt at den går ikke helt 100%. Med andre ord, den er blitt litt sliten med årene den også.

Er det noen som vet av noen som tar på seg en jobb med å skifte motor og få det godkjent til en 3sgte 3gen helst, samt rustsveise og lakke for den prisen eller mindre enn det jeg sitter igjen med etter salg av bil #2? altså, innenfor en prisramme på 60 000? Kan hende det blir billigere å kjøpe nye dører og montere disse, i stedet for å slipe og sveise eventuell rust. Samt ett hull i kanalen på passasjersiden. Ellers så vet jeg ikke av noe mere rust på bilen.
 #447428  av Inz4ne
 
Joda, han kan dra til latvia, men da får han ikke godkjent 3sgte 3gen. Men om det ikke er så viktig så ville jeg dratt til Latvia selv.
 #447431  av ArildM
 
Latviatur bør holde langt på det du nevner, minus godkjenning av motor. Får du tak i ledningsnett som er plug and play og 3sgte motor er det ikke noe problem å bytte til slik motor.

Sjekk prosjekt-tråden for Smokey eller Bandit bilene mine så står det meste loggført der :)