TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prisantydning 2002 MR2

  • For salgsannonser for biler.
For salgsannonser for biler.
 #447591  av dgjerts
 
Hei,

Vurderer å selga min 2002 Toyota MR2, og skulle likt å høyra kva folk her inne meiner den er verdt. Det ligg ingen andre på finn.no med tilsvarande km, eg er derfor litt usikker på prisen.

Høgdepunkt:
- 100% original
- Manuellgir
- Perfekt i lakken, ingen antydning til riper
- Alltid stått i garasje
- Aldri vinterkjørt, aldri sett salt (følger ikkje med vinterhjul)
- To eigarar (eg kjøpte den i fjor og har kjørt 500km)
- Understellsbehandla i 2002
- Ingen rust
- Gode sommardekk
Vedlegg
bilde.JPG
bilde.JPG (129.08 kiB) Vist 4302 ganger
 #447593  av ArildM
 
Pen bil, vent frem mot våren med å selge den. Ta noen flotte vårbilder og håp på en god pris :)
Hva den er verdt, kommer an på om du finner rette kjøperen. Disse bilene har ligget på 70-100 lapper, men ser at også disse etterhvert begynner å dale i pris.
Husker ikke om 2002 modellene var "klar" av all motortullet som var på disse med precats, motortull osv? Dette vil ha stor betydning for pris.
 #447594  av dgjerts
 
ArildM skrev:Pen bil, vent frem mot våren med å selge den. Ta noen flotte vårbilder og håp på en god pris :)
Hva den er verdt, kommer an på om du finner rette kjøperen. Disse bilene har ligget på 70-100 lapper, men ser at også disse etterhvert begynner å dale i pris.
Husker ikke om 2002 modellene var "klar" av all motortullet som var på disse med precats, motortull osv? Dette vil ha stor betydning for pris.
Takk for godt svar! Planen er absolutt å venta til våren kjem, for så å -vurdera- å selga den. Tatt i betraktning bilens tilstand og km-stand hadde eg håpt på at den kunne ha stor verdi for ein entusiast. Utfordringa er at markedet for disse bilane er svært begrensa, og eg ser at enkelte bilar ligg ute til salgs svært lenge før dei blir selde. Eg har for øvrig lyst å montera senkefjører og sportseksos, men er redd dette kan tella negativt dersom eg finn ein entusiast som er interessert. Eg meiner det vart gjort ei endring ifbm. pre-cats frå 03-modellane, og at min er i risikosona. Har derfor planar om å rensa utav pre-caten før våren kjem :)
 #447595  av ArildM
 
100% original og velstelt bil bør jo kunne gå for rett oppunder 100 lapper slik jeg ser det, men det handler om å finne rett kjøper :)
Kunne godt ha tenkt meg MK3 selv, og hadde ikke sett negativt på senkefjærer og en litt sportslig eksos, dette er ting som er relativt lett reversible på en ellers original bil. Så klart det er mye som teller positivt for en strøken orignalbil, men spørsmålet er bare om det er noen som er på jakt etter en strøken orignalbil, og om noen er villig til å betale ekstra for det :)

Er du nødt til å selge? Finner du noe annet i samme prisklasse som er like moro?
Skal være en kald dag bortpå Hell før jeg selger mine MR2er i alle fall :oops:
 #447596  av dgjerts
 
ArildM skrev:100% original og velstelt bil bør jo kunne gå for rett oppunder 100 lapper slik jeg ser det, men det handler om å finne rett kjøper :)
Kunne godt ha tenkt meg MK3 selv, og hadde ikke sett negativt på senkefjærer og en litt sportslig eksos, dette er ting som er relativt lett reversible på en ellers original bil. Så klart det er mye som teller positivt for en strøken orignalbil, men spørsmålet er bare om det er noen som er på jakt etter en strøken orignalbil, og om noen er villig til å betale ekstra for det :)

Er du nødt til å selge? Finner du noe annet i samme prisklasse som er like moro?
Skal være en kald dag bortpå Hell før jeg selger mine MR2er i alle fall :oops:
Hehe. Eg må ikkje selga, og vil nok aldri finna noko like moro til 70-100k. Men eg er ferdig utdanna til våren, og et evt. salg avhenger av jobb/busituasjon. Skal uansett nyta bilen et par mnd når våren kjem :)
 #447598  av Bugster
 
Jeg kjøpte nettopp en -00 som har gått 49000. Aldri vinterkjørt før nå i vinter. Alle servicer fulgt. Topp stand. Nye vinterdekk. Gav 65k.
 #447600  av Zepticon
 
dgjerts skrev: Eg må ikkje selga, og vil nok aldri finna noko like moro til 70-100k.
Det er da null problem. Juster pris opp og ned alt etter årsmodel:
Bilde
 #447603  av dgjerts
 
Bugster skrev:Jeg kjøpte nettopp en -00 som har gått 49000. Aldri vinterkjørt før nå i vinter. Alle servicer fulgt. Topp stand. Nye vinterdekk. Gav 65k.
Var det den som nylig låg ute på finn.no? Syns den var merkverdig lavt prisa, gratulerer med røverkjøp!
 #447604  av dgjerts
 
Zepticon skrev:
dgjerts skrev: Eg må ikkje selga, og vil nok aldri finna noko like moro til 70-100k.
Det er da null problem. Juster pris opp og ned alt etter årsmodel:
Bilde
Thanks, but no thanks. Sikkert gøyal bil, men dei appelerer dessverre ikkje like mykje til meg som MR2.
 #447605  av Myklebust
 
Siden du kjøpte bilen i fjor så er det berre å tenke på kva du syntes om den prisen, og prise deretter. Fikk du den for 70k og følte det var et røverkjøp så kan du jo prøve med 80k no f.eks ;) Off-topic: Nye Mazda MX-5 *sikle*
 #447615  av Bugster
 
dgjerts skrev:
Bugster skrev:Jeg kjøpte nettopp en -00 som har gått 49000. Aldri vinterkjørt før nå i vinter. Alle servicer fulgt. Topp stand. Nye vinterdekk. Gav 65k.
Var det den som nylig låg ute på finn.no? Syns den var merkverdig lavt prisa, gratulerer med røverkjøp!
Ja. Stemmer. Den var priset til 69 ink reg. Jeg tror det var en riktig pris, og er fornøyd med kJøpet. Det avgjørende ved kjøp av mr2 mk3 er vel om motoren er dårlig eller evt.om den er skiftet av Toyota på garantien. Det står en gul på finn med km stand på 111.000. Det står ikke noe om motor er skiftet eller om den har oljeforbruk. Om intet er gjort med den motormessig, så er den en potensiell kostnadsbombe og dermed totalt overpriset slik jeg ser det. Ikke har den hardtop heller.