TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toppakningssett for 3S-GE

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #447672  av RotorTom
 
Jeg kjører storservice på 3S-GE toppen i min SW20, men toyota kan ikke levere toppakningssett ...

Noen som har formening om andre plasser jeg kan henvende meg? Bilxtra har ikke, ebay har kun 3S-GTE.
Generelt er det jo kun 3S-GTE som er interessant rundtom, men jeg har ingen planer om swap før tidligst 2016 grunnet engangsavgift...

Hjelp trengs sårt da jeg håper å ha bilen ute 1. mai :)
 #447681  av ArildM
 
Har hørt at 3sgte pakningen passer uten problemer, uten at jeg skal si noe for sikkert. Rart at ikke 3SGE topp-pakningen kan skaffes, står jo i både Corolla og MR2 i ganske så mange år oppgjennom... Ellers kanskje Fensport eller MR2ben har?
 #447687  av RotorTom
 
Her er det snakk om slipesett, alle pakninger og simmerringer som må til for total overhaling av toppen. Karen på Toyota prøver nå å bestille delene én og én, så får vi se :)
 #447691  av ST205RR
 
be han bestille slipesett til toppen,å så resten av delene du trenger en å en, er ikke stor forsjell på innholdet i paknings-sett til topp kontra komplett motor :wink:
 #447702  av RotorTom
 
problemet er at partnummeret til slipesettet ikke lenger er i produksjon, så han må bestille alt hver for seg :(
 #447705  av ST205RR
 
det er 2 delenummer på paknings-sett til 3sge motor
det ene er til toppen og det andre er til komplett motor
men som du ser på bildet så er det ikke så mye forskjell bortsett fra simmering i forkant/bakant veiv pluss litt småtteri
komplette motor-sett er di som vanligvis går først ut av produksjon å ikke går å bestille lengere,men det til toppen burde finnes enda.
få han på Toyota til å prøve å bestille det til toppen (04112) pluss eventuelt det du vil ha av småtteri ekstra,det blir billigere enn å bestille alle delene løse en å en :wink:
Vedlegg
3sge.png
3sge.png (25.82 kiB) Vist 3306 ganger
 #447720  av RotorTom
 
har bestillt fra akkurat de samme bildene som du har. jeg fikk i tillegg 7 sider til som jeg bestillte enkeltvis fra. 3 dagers leveringstid sa han på fredag. så får vi se :)