Fikk endelig somlet meg til å lage en tråd om bane bilen min.
Kopierer denne tråden fra ett annet forum da jeg ikke gidder å skrive flere forskjellige tråder. Original tråd her
Bilen er en 1985 mod AE86 Levin hatchback importert fra danmark. Bilen er fullstendig ribbet for all unødvendig mikkmakk og veier ca 850kg som den står nå.
Motoren er byttet ut med en 4AGE 20v "Black Top" fra AE111 sammen med en T50 girkasse og produserer 174hk i motor.
Det drar ikke akkurat skinnet av pølsa, men med en så lett bil og en så lett motor er bilen helt fantastisk godt balansert og ekstremt morro å kjøre.
Specs ellers:
Individuelle spjeldhus med Pipercross filter
OBX Racing grenrør (ikke montert enda)
OBX Racing downpipe (ikke montert enda)
Rør/kanaler for vann bygd om for å passe RWD (denne motoren er originalt tverrstilt)
Lettere reimhjul i alu
Letta svinghjul
Bosch tenningssystem og kabler
Megasquirt V2 ECU
Godspeed alu radiator
Alu oljekjøler
AN10 fittings
Wilwood Forged Dynalite firestemplede kallippere forran
Wilwood 280mm skiver forran
Wilwood klosser
Wilwood stålomspunne bremseslanger rundt baut
Originale kalippere og skiver bak
Megan Racing Coilovers
TÃ¥rnstag av ukjent type
Cusco caster kit med stag og brakett
Whiteline stabstag forran og bak
Megan Racing roll-center adapter
Opphengskule av ukjent merke med lengre arm for korrigering av roll-center
Styrekule av ukjent merke med tilsvarende lengre arm
Spindler av ukjent merke
Custom bærearmer
Justerbare stag i hele bakstilling
Nye polyforinger i hele understellet
TRD motorfester
TRD girkassefester
Custom sveisa lang girstang
Original Toyota 1,5 veis LSD differensial
Original bakaksel
Biltema elektrisk kjølevifte
Ballistic motorsykkel batteri
Hovedstrømsbryter av ukjent type
Carbonfiber regreim cover
Origin Labo bakfanger
Origin Labo sideskjørt
Origin Labo framskjermer
Ducktail spoiler
Kuoki (late model) lykter
OMP bøttestoler
OMP firepunkt seler
OMP to eiket alcantara ratt
Custom sveisa fester for stolene (ikke ferdig på passasjerside)
Skrudd bur av ukjent merke (ikke montert enda)
Ketgauge vanntemp,olje temp målere (flere kommer)
Biltema oljetrykk sensor og måler
Original speedometer cluster (turteller virker ikke men skal fikses)
Rota RK-R 15" og en hau med andre 16" felger
Sikkert glemt en hel masse.
Planer for vinteren er å sveise ferdig fester til stol på passasjerside, sveise om flenser på eksosen sik att jeg får brukt det nye grenrøret og downpipen. Frister også med ny ECU og remap, kvassere kammer, balansere veiv etc. Får se hva lommeboka tillater.
Bilder:
Bilen hentes 29.06.2013
Motor og drivverk var montert av forrige eier og hjuloppheng etc ble slengt på i full fart før henting.
Under construction
Har nesten ingen bilder fra selve byggingen da jeg ikke tenkte på lage noen tråd. Skal få tatt noen bilder av motorrom etter hvert å være flinkere til å ta bilder etter hvert som jeg gjør endringer.
Første prøvetur
Bare få dager etter første prøvetur gik turen rett opp til Arctic Circle Raceway der den overaskende nok holdt hele helgen uten ett feilslag. Jeg var da ganske imponert etter å ha stress-bygget denne ferdig på 1,5mnd og diverse løsninger var langt fra optimale
Her er noen bilder fra en knakende bra helg på ACR 16-18 august.
Worklogg og flere bilder kommer utover vinteren
Kopierer denne tråden fra ett annet forum da jeg ikke gidder å skrive flere forskjellige tråder. Original tråd her
Bilen er en 1985 mod AE86 Levin hatchback importert fra danmark. Bilen er fullstendig ribbet for all unødvendig mikkmakk og veier ca 850kg som den står nå.
Motoren er byttet ut med en 4AGE 20v "Black Top" fra AE111 sammen med en T50 girkasse og produserer 174hk i motor.
Det drar ikke akkurat skinnet av pølsa, men med en så lett bil og en så lett motor er bilen helt fantastisk godt balansert og ekstremt morro å kjøre.
Specs ellers:
Individuelle spjeldhus med Pipercross filter
OBX Racing grenrør (ikke montert enda)
OBX Racing downpipe (ikke montert enda)
Rør/kanaler for vann bygd om for å passe RWD (denne motoren er originalt tverrstilt)
Lettere reimhjul i alu
Letta svinghjul
Bosch tenningssystem og kabler
Megasquirt V2 ECU
Godspeed alu radiator
Alu oljekjøler
AN10 fittings
Wilwood Forged Dynalite firestemplede kallippere forran
Wilwood 280mm skiver forran
Wilwood klosser
Wilwood stålomspunne bremseslanger rundt baut
Originale kalippere og skiver bak
Megan Racing Coilovers
TÃ¥rnstag av ukjent type
Cusco caster kit med stag og brakett
Whiteline stabstag forran og bak
Megan Racing roll-center adapter
Opphengskule av ukjent merke med lengre arm for korrigering av roll-center
Styrekule av ukjent merke med tilsvarende lengre arm
Spindler av ukjent merke
Custom bærearmer
Justerbare stag i hele bakstilling
Nye polyforinger i hele understellet
TRD motorfester
TRD girkassefester
Custom sveisa lang girstang
Original Toyota 1,5 veis LSD differensial
Original bakaksel
Biltema elektrisk kjølevifte
Ballistic motorsykkel batteri
Hovedstrømsbryter av ukjent type
Carbonfiber regreim cover
Origin Labo bakfanger
Origin Labo sideskjørt
Origin Labo framskjermer
Ducktail spoiler
Kuoki (late model) lykter
OMP bøttestoler
OMP firepunkt seler
OMP to eiket alcantara ratt
Custom sveisa fester for stolene (ikke ferdig på passasjerside)
Skrudd bur av ukjent merke (ikke montert enda)
Ketgauge vanntemp,olje temp målere (flere kommer)
Biltema oljetrykk sensor og måler
Original speedometer cluster (turteller virker ikke men skal fikses)
Rota RK-R 15" og en hau med andre 16" felger
Sikkert glemt en hel masse.
Planer for vinteren er å sveise ferdig fester til stol på passasjerside, sveise om flenser på eksosen sik att jeg får brukt det nye grenrøret og downpipen. Frister også med ny ECU og remap, kvassere kammer, balansere veiv etc. Får se hva lommeboka tillater.
Bilder:
Bilen hentes 29.06.2013

Motor og drivverk var montert av forrige eier og hjuloppheng etc ble slengt på i full fart før henting.


Under construction

Har nesten ingen bilder fra selve byggingen da jeg ikke tenkte på lage noen tråd. Skal få tatt noen bilder av motorrom etter hvert å være flinkere til å ta bilder etter hvert som jeg gjør endringer.
Første prøvetur

Bare få dager etter første prøvetur gik turen rett opp til Arctic Circle Raceway der den overaskende nok holdt hele helgen uten ett feilslag. Jeg var da ganske imponert etter å ha stress-bygget denne ferdig på 1,5mnd og diverse løsninger var langt fra optimale

Her er noen bilder fra en knakende bra helg på ACR 16-18 august.










Worklogg og flere bilder kommer utover vinteren

Sist redigert av Oluf den 14 mai 2014 22:04, redigert 9 ganger totalt.