TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #447261  av magnesmurf

Eneste andre alternativet jeg har funnet er ssr felger. Men de må spesialbestilles og lages etter mål.
og koster deretter...

Mine landet på 6800kr ink frakt. Eks norsk mva.

Hvis man går for 18" er utvalget mye større. Men det blir så lite gummi på 18 toms felg.
 #447265  av ArildM

Helt enig der! 17" er perfekt størrelse på SW20 :)

Imagewheels er også en mulighet, custom 3delte felger, meeen, koster ca 3-5lapper per felg de også + frakt og mva :oops:
CCW og andre custom fabrikker er vel også en mulighet. Men det koster nesten like mye som en strait SW20 koster :oops:

Alternativet er vel å få tak i noen brukte felger, men koster fort mye det også, særlig hvis man skal restaurere de, har prøvd med Equip felgene mine :oops:
 #447269  av magnesmurf

Finnes et knippe ferdig restaurerte felger å få kjøpt i japan fra rpmgarage, men er vel litt sjansespill det og. Samt at frakt er sabla dyrt derfra.
 #447279  av magnesmurf

Koster vel like mye som nye felger?
 #447291  av magnesmurf

Sant. Men leter man lenge og nøye finner man alltids nye felger som likner.
Finnes jo en del custum merker som lager akkurat det man vil ha. Selvfølgelig til en sinnssyk pris...
 #447437  av magnesmurf

Ny radio er bestilt. Kommer om noen uker. Pioneer deh-x9600bt. Oppgradert lyddel på den.
Første din løsning til koppholdere fra lupo krever en del fabrikering av disse, så undersøker nå koppholderne fra eldre Ford.

GÃ¥r ikke det uten for mye mikk blir det nok koppholder fra corolla.
Da må jeg ha 1\2 din lomme i tilegg. Men det har jeg ikke funnet, så hvis noen vet om noe må de linke.

Har målt litt dekkdim også.
Har funnet ut at 205\45-17 foran blir veldig tight etter at jeg oppgarderte fjærbeina på bilen i fjor. Men håper det går alikevel. Er vel snakk om under 10mm klaring fra dekk til underkant av fjærskål...
 #447438  av ArildM

All klaring er god klaring? Er jo uansett ikke deler som skal bevege seg i forhold til hverandre :)
 #447440  av magnesmurf

Er derfor jeg gjør et forsøk. Er under 20mm klaring der idag med 215/40-17.
Så derfor prøver jeg med 205/45-17. I følge dekkkalkulator skal dekket være 6mm høyere sidevegg enn det gamle. Så håper det går bra... som sagt er det ingenting som kan bevege seg i forhold til hverandre der.
bak er klaringen god uansett.

Regner med å legge ut de gamle felgene for salg så fort jeg har fått dekk til de nye.
 #447674  av magnesmurf

dekk er bestilt fra dekkonline. michelin i 205 foran og 235 bak.
håper det går smertefritt.
 #447679  av magnesmurf

nye calipere foran også bestilt.
det begynner endelig å bli greie på ting...
 #447823  av magnesmurf

Dekk ankommet :D
 #447844  av ArildM

Totaloverhalte alle caliptrene mine på min også, ble en helt annen bremsefølelse da :) Bytta ene bak også.
Gleder meg til å se nyfelgene :) Med vårsola rundt hjørnet er det ikke lenge igjen til sesongen starter skikkelig :)
 #447858  av magnesmurf

dekkene er nå lagt på felgene. så håper på å få byttet caliperene og satt på de nye felgene i løpet av noen uker.
de nye caliperene blir lakket svarte med rød skrift, isteden for den gamle sølvfargen med blå skrift.

fikk også tak i orginale dørlister i metall, men det viste seg at man må ha plastlistene fra en jdm bil for at de skal passe.
så det må skaffes.

gleder meg til å begynne å skru på bilen nå. ventetiden på våren er lang :)
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 103