TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Magnes BlÃ¥ 95 Mr2.

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #447909  av magnesmurf

Da var caliper byttet og bremser luftet på den ene siden.
Tok noen bilder da jeg har montert på de nye felgene. De sitter temmelig flush, så det ser bra ut.
Synes designet på de gamle felgene var litt finere, mest pga finish på kant og lakk.
Men har endelig fått tak i split spoke felger med "staggered" oppsett. Og det har jeg villet ha siden bilen var ny :mrgreen:

#447916  av ArildM

Se der ja! Satt som et skudd de der :D
 #447959  av magnesmurf

Da var vårens forberedelser unnagjort.
Bilen har fått ny caliper på andre siden, og bremsevæske er skiftet. Har også byttet olje og filter.
Monterte på katalysator igjen slik at den nye strengere eu kontrollen ikke blir noe stort problem.
Forhåpentligvis sier de ikke noe på de nye felgene med litt galt innpress bak. Ei heller på ratt og senkefjærene som egentlig ikke senker noe særlig.

Har litt andre småting på gang med bilen. Men det kommer bilder senere når ting er ordnet.

Gamle felgene ligger ute for salg. Men dårlig med respons så langt.
 #447961  av ArildM

Det der bør bli null problemer, i alle fall på verkstedet jeg viser bilene mine på :)
Spørte om det var forskjellig bredde på dekkene foran og bak, men da viste jeg til at det var originalt i vognkortet og da var det null problem :)
 #448016  av magnesmurf

Etter en del prøving og feiling vedrørende koppholdere har jeg funnet ut følgende:
INGEN av de koppholderene i DIN størrelse passer uten modifikasjoner, da brakettene til stereo i mr2 er noen mm mindre enn DIN.
Rommet til radio og koppholdere er også litt i minste laget i lengden.

Det er mulig hvis man modifiserer braketter og evt ramme rundt radio. Men det innebærer å permanent ødelegge dette ved å skjære\kutte.

Løsningen for koppholdere i DIn størrelse er derfor toyota sine koppholdere, fra blandt annet 90 talls corolla.
Disse er bare halv din, og man må derfor lage egen løsning. Hvis man ikke er heldig nok og finner orginal mr2 koppholder fra jdm bil...
 #448026  av ArildM

Halvliter vannflaske på sidene av setene mot belteholderen, done :!: :D
 #448029  av magnesmurf

Ikke like kult når du åpner døra, flaska detter ut, du plasserer den mellom setet og noe annnet imellomtiden, glemmer den der, og den reiser på tur under pedalene ved første sving :P
Vil helst ha et sted å ha flaske hvor den står fast uten å reise på tur rundt om i bilen :wink:

En annen sak er at de nye flaskene i myk drittplast står mye dårligere fast enn de gamle ordentlige halvliters flaskene.

Får montere en ekstra spylevæske tank og motor, tilkoblet slange inn i bilen og fylle den med cola :roll:
 #448033  av ArildM

Neinei, tenker andre sia :) Mot midten av bilen. Passer i alle fall finfint med flaske der på AW11en, husker ikke helt i farta på Sw20?
Men enig, koppholder er et liiite minus, og kanskje eneste minus :)
 #448035  av Espen.R

Du får gå til innkjøp av en camelback, så henger du den bak setet og drar drikkeslangen fram.
 #448037  av magnesmurf

ikke plass mellom setet og konsoll på min sw20 hvertfall.
var ikke dum tanke med camelback, bortsett fra at de ikke tåler kullsyre..

skal nok finne en løsning på flaskeholder etterhvert. har lest den dedikerte tråden i forumet her.
 #448055  av Stian AB

magnesmurf skrev:ikke plass mellom setet og konsoll på min sw20 hvertfall.

skal nok finne en løsning på flaskeholder etterhvert. har lest den dedikerte tråden i forumet her.
Her er løsningen, drikk VANN!
 #448056  av magnesmurf

Stian AB skrev:
magnesmurf skrev:ikke plass mellom setet og konsoll på min sw20 hvertfall.

Her er løsningen, drikk VANN!
Don't drink and drive?
 #448064  av mr2storbrua

Det funka fint med halvliter i min SW20 hvertfall... Du har fortsatt originale seter? Flaska satt som støpt akkurat ved belteholderen, på fremsiden mener jeg å huske.. Det måtte et lite, bestemt trykk til på toppen av flaska for å få den til å sitte :)
 #448067  av magnesmurf

går ikke i min. derimot passer den fint mellom setet og døra.
men vil helst finne en annen løsning der flaska ikke er i veien.
 #448124  av magnesmurf

Litt oppgraderinger denne våren.

Har fått tak i JDM innstegs lister til dørene 8)

Billig var det ikke. Men har bestemt meg for å legge penger i kvalitetsdeler isteden for småjuggel.
Det kommer flere ting etterhvert.... :mrgreen:

• 1
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 80
  • 103