Har hatt min 2009 Toyota Auris på EU kontroll og fått 2er feil på: "parkbrems - Forskjell i bremsekraft > 50% av høyeste verdi"
verkstedet ga meg et tilbud for å fikse feilen for kr 7000,- og det innebærer skifte av begge bremsecaliperne bak.
Spørsmål 1: Skal det virkelig være nødvendig å skifte bremsecalipere på en bil fra 2009 som er kjørt 70 000 km?
Spørsmål 2: Hvis det faktisk er slik at det er bremsecaliperne som fører til forskjell i bremsekraft, går det ikke da ann å renovere de som står på bilen for en langt billigere pris?
Spørsmål 3: Kan det være noe annet som er feil, enn bremsecaliperen?
Spørsmål 4: Hvis det er bremsecaliperen som er feilen, og jeg skal prøve å "overhale" disse selv, er det da en vanskelig jobb? Har forstått at det er litt mer komplisert bak enn fremme på grunn av håndbrekket?
Spørsmål 5: Kan der bare være at det er glideboltene på caliperen som er problemet? Og at det holder å skifte disse eller smøre disse?
HÃ¥per noen kan hjelpe.
verkstedet ga meg et tilbud for å fikse feilen for kr 7000,- og det innebærer skifte av begge bremsecaliperne bak.
Spørsmål 1: Skal det virkelig være nødvendig å skifte bremsecalipere på en bil fra 2009 som er kjørt 70 000 km?
Spørsmål 2: Hvis det faktisk er slik at det er bremsecaliperne som fører til forskjell i bremsekraft, går det ikke da ann å renovere de som står på bilen for en langt billigere pris?
Spørsmål 3: Kan det være noe annet som er feil, enn bremsecaliperen?
Spørsmål 4: Hvis det er bremsecaliperen som er feilen, og jeg skal prøve å "overhale" disse selv, er det da en vanskelig jobb? Har forstått at det er litt mer komplisert bak enn fremme på grunn av håndbrekket?
Spørsmål 5: Kan der bare være at det er glideboltene på caliperen som er problemet? Og at det holder å skifte disse eller smøre disse?
HÃ¥per noen kan hjelpe.