Oluf skrev:En kompis av meg (NosliW her inne) har MKIV godkjent med singel turbo. Den hadde singel turbo når den ble importert slik jeg forsto, og var en av de føste Supra'ene som ble importert til landet.Står det spesifikt i vognkortet at denne er ombyggd fra twin til singel?
Står Supra turbo i steden for twin turbo i vognkort. Tror ikke det er spesifisert noe mer enn det i vognkort.
Eller ble den importert og registrert med singelturbo?
Slik jeg tolker det du skriver så ble bilen importert, og registrert som en helt vanlig Supra, uten at det ble oppdaget at det den var ombygd fra twin til singel. Hva som sto i bilen når den var innom BT er forholdsvis urelevant, med mindre BT er blitt gjort oppmerksom på at den er uorginal, og noterer dette under merknader.
Det spiller heller ingen rolle hva som står i vognkortet mtp navn, så lenge BT kan sjekke typegodkjenningsnummeret, og så sjekke dette opp mot bilen.
Dersom den er godkjennt med singel fremfor twins, så skal dette stå under "Merknader" delen i kortet. Om det ikke står noe under "merknader" så er ikke bilen godkjennt som annet enn en helt orginal Supra, med twins.
En slik ombyggingsmerknad ser da slik ut (dette er for en Landcruiser, men plasering og format er det samme):

Mazda 626 GT - 2.5 V6Â KL31
Mazda RX-7 FD - EU spec