TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Anbefaling av deler til et lettere oppussingsprosjekt

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #448825  av blynkar
 
Som emnet sier så holder jeg på med en MR2 MK2 1990 modell.

Jeg har byttet motor siden orginale (3SGE) var noe dårlig vedlikeholdt og hardt kjørt.
Fikk planta inn en ny 3SGE som fikk seg en skikkelig service.
Alt på motorsiden er vel så bra man kan få det, men mangler litt deler til å få fullført.

Trenger nye bremseskiver og klosser, rep.sett til caliperne foran, støtdempere m/ innfesting foran, nye mansjetter til samtlige dempere, støttestag på høyre vange bak, tetninger til girkassen.

Har sjekket litt rundt, og har fått inntrykk av at deleprisene varierer noe voldsomt. Så alle tips blir mottatt med stor glede.
Ønsker å ha bilen klar snart, for jeg har aldri fått kjørt den. Kun skruet... :)
 #448834  av ArildM
 
Twosrus har det meste, "vår" egen internasjonale Mr2 butikk, som absolutt er verdt å støtte opp om :)
 #448839  av Scoop
 
Gratulerer med herlig bil! Jeg bruker primært twosRus til alt av uorginale deler, og toyotapartscheap.com til alt orginalt om det er snakk om større mengder. Kjøpt 3 større ordre på tilsammen 4-5000$ der, kjappe svar, god service og de laveste prisene jeg noengang har opplevd! Når det kommer til toll, er nok bryderiet ikke verdt det. Du får krav fra tull i Sverige om du sender det dit uansett vel?
 #448841  av Zepticon
 
blynkar skrev:FÃ¥r ikke toll hvis det sendes mellom "ekte" EU-land
Da betaler du europeisk moms på 19%, sender du til Norge betaler du ikke EU moms på 19%, men norsk moms på 25% (gitt at nettbutikken er seriøs og trekker fra moms når den sender ut av EU)
 #448843  av blynkar
 
Ja, var det jeg egentlig skulle frem til. Ser litt på boen av sidene spm jeg har fått foreslått, kurante priser er det jo og. Men klarer ikke bestemme meg om jeg skal ta noe derifra, og noe fra Topbildeler. Har handlet mye hos Topbildeler, men er jo ikke alt dem har.
Tror jeg skal få bilen til å gå så jeg kan få tatt en PKK, så jeg har mangellappen å forholde meg til i første omgang.
 #448847  av blynkar
 
Har sjekka ut MR2-Ben. Har alt jeg trenger der, men totalsummen kommer på nesten 7000,- + frakt. Også skal vel staten snylte sitt, så da blir det jo en god del :P
Bruker det å komme toll til dere som har handlet hos MR2Ben?

Ser ut til at det blir knekkebrød med krydder for og få råd til detta på lærlingelønn :)