TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Piokken`s Celica T23(2005)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #433357  av piokken
 
Hei tenkte jeg skulle legge ut en liten post nå om bilen min og planer (som skal realiseres) siden jeg endelig har begynt å få fingen ut for ellers ville denne posten vært rimelig rolig av det lille jeg har fått gjort de 4 årene jeg allerede har hatt bilen :mrgreen:

Av planer som skjer fortløpende nå
Lakkering (Lilla med gull perlemor )
Bodykit originalt veilside fra mvpmotorsports
Nye bak og fremlykter
Nye felger
Effektanlegg

Langsikt
Å få gjort noe bak med stereon da dette kan se betraktelig bedre ut enn det gjør
Motor og om evt det lar seg gjør å få godkjent motorbytte til t sport motor i norge

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Og nå er styling tilpasset og bilen er sparkla klar til lakk :o
Sist redigert av piokken den 20 mai 2014 18:47, redigert 2 ganger totalt.
 #433407  av ArildM
 
Fin styling, blir spennende å følge med videre :)
 #436948  av piokken
 
Ting tar tid... 2,5 mnd lenger enn forventet så skjedde iallfall noe endelig :mrgreen: Henter bilen imorgen og har sett verkstedet har lagt ut bilder fra jobben så nå nærmer det seg montering og å endelig få se den i helheten :D

Fjernet oversized bilder og la disse i førstepost heller
Sist redigert av piokken den 20 mai 2014 18:47, redigert 1 gang totalt.
 #436951  av Zepticon
 
Når du har brukt tusenvis av kroner på hellakering, vær så snill å bruk skikkelig plastik-gitter i hullene på fangeren, og ikke det billigste metalldriten du får på Biltema. :mrgreen:
 #436958  av ArildM
 
Blir spennende å se denne ferdig :)
 #436977  av celicat23
 
Grattis med nylakkert bil, det er alltid en digg følelse. Synd det ikke ble ferdig før vinteren da.. Glassfiber + vinter = dårlig blanding. Men har jo noe å glede deg til når våren kommer.
 #437138  av piokken
 
Da er den hjemme og mangler fremdeles litt småplukk, sideskjørt , griller og felgene bla. Skal få til noe bedre bilder enn mobilbilder i dårlig lys :mrgreen:

Bilde



Bilde
 #442320  av piokken
 
Her går det rimelig tregt med ting, hatt reklamasjon på lakkeringen siden vel ifjor... Og nå endelig skjer det noe.. så jeg forhåpentligvis får kjørt bilen litt i sommer. :mrgreen:

Iallfall så har den fått nye 18" felger Hvite, og mangler igrunn kun reperasjon av lakken, den kjeramiske klarlakken og sideskjørta som skal på nå og det står den og venter på akkurat nå :)

Bilde

Bilde

Lang lang historie og kav, men for å gjøre den noe kortere so nærmer det seg om et par tre uker og da er alt forhåpentligvis på plass..

Men håper noen kan hjelpe med akkurat dette som har med motorbytte og gjøre.. Har søkt og ja funnet alt jeg trenger og vite egentlig bortsett fra: Hvor lett eller er det mulig og få godkjent bytte til T-sport motoren her i Norge ?

I Usa og ellers så er dette den klart letteste måten og jeg håper dette er noe jeg kan utrette her hjemme, Anyone know?

Dette er iallfall det jeg håper blir neste plan nå mot neste sommer.. :)
 #442333  av celicat23
 
Nå er det lenge siden jeg sjekka, så mulig det er noen nye regler og at jeg ikke husker helt rett, men mener gangen i det var sånn i grove trekk at du må skaffe papirer fra toyota på hva de krever for at bilen skal kunne godkjennes som ombygd til t-sport, så må du til biltilsynet og vise at du har gjort alt som står på papirene fra toyota.

Send biltilsynet en mail med hva du vil gjøre, og spør hva som gjelder i dag. De svarer ganske greit på sånne ting.
 #448945  av piokken
 
Etter og ha tilslutt blitt lurt og at lakkeringsfolka har ødelagt pakninger, håndtak og en HAUG av andre slitasjer på bilen så klarte de og lure et annet firma til å ta imot bilen for så å aldri gi lyd igjen til dem.

Så et tap på 60-70 tusen bare der i tillegg til å måtte betale på ny med lakkering og alt ble en særdeles dyr lærepenge... Så ja, har vært noen mnd med et helvetes styr.

Legger det bak meg og ser heller fram til at jeg iallfall har bil om en dag og to.

Det endte til slutt opp med cyan/purple chameleon.

Bilde
 #448947  av ArildM
 
Hørtes veldig kjipt ut....
Greit å ta kontakt med annerkjente lakkeringsfirma, enn å få gjort det billig hos den lokale karen som driver å selger biler svart og sveiser litt rust på si :lol: Been there done that kan du si :oops:
Gleder meg til å se denne ferdig da (med noen gode bilder) :)
 #448950  av celicat23
 
Synd med alt rotet. Du burde i vert fall nevne hvem det er som har kødda det til så mye for deg, så andre slipper å gå i samme fella. Og håper været blir bra og du får en fin sommer med bilen til slutt. Alltid digg med nylakkert og opphoret bil til sommeren (savner det selv :))
 #448954  av piokken
 
Ja dette ble drygt kan man godt si, får håpe alt er ok med lakkeringa så jeg kan få konsentrert meg om de resterende tingene etterhvert.

Gjenstår å bygge om hele bagasjerommet og få lakkert dashbord og enkelte deler fremme uten at det blir for ekstremt.

Sparing og kjøp av leilighet står først, så blir nok litt utsatt pga den kjipe situasjonen det ble utav dette :-)