TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Hvor kan jeg fÃ¥ tak i luftfilterboks til Corolla T Sport

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #449892  av Isabeth89
 
Jeg har en Toyota Corolla T Sport 2002modell, hvor motorblokk nettopp er skiftet. Å har blitt anbefalt å sette på den originale luftfilterboksen. Nå står det et KN filter på, men har fått opplyst av det ikke renser godt nok. Så jeg lurer egentlig på om det er noen som vet hvor jeg kan få tak i dette inn eller utland? Både jeg og merkeverksted har søkt uten resultat. Jeg er ikke helt inne på alt dette men har fått høre at luftfilterboksen må være fra akkurat samme modell?? verken eldre eller nyere.
 #449897  av sleeper
 
Hei..

KN filter renser mer en godt nok, men det krever at du tar deg tid til og vaske det og olje det opp igjen med jevne mellomrom. ( KN selger sett med såpe\olje til og gjøre dette)
Alternativt så kjøper du bare et nytt et og oljer opp det litt. ( blir nok fortsatt billigere en og kjøpe ny boks..)
 #449899  av Isabeth89
 
Toyota sa ihvertfall at KN filteret ikke fanger opp de minste partiklene og uten den originale luftfilterboksen(som forøvrig ikke produseres lengre) påmontert så gjelder ikke garantien. Er i hovedsak derfor jeg er på utkikk etter dette, men jeg skjønner jo at jeg mest sannsynlig bare er nødt å kjøre med KN filteret å være ekstra nøye. Har rensesettet så rengjøringa er ikke noe problem :D