TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Avensis 2011 T27 - Original styling

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt alle andre Toyota modeller
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt alle andre Toyota modeller
 #401179  av Jarl
 
TTE, TRD, T-sport, Toyota Motorsport, TF1 :?: Hva er navnet på avdelingen som leverer original styling til Toyota nå?
Er på jakt etter en oversikt over hvilke deler som er å skaffe til siste gen. Avensis når det gjelder styling og senk.
Dele nr., priser, bilder - alt er interessant!
Sist redigert av Jarl den 28 okt 2011 13:42, redigert 1 gang totalt.
 #401200  av Jarl
 
Fant ut av dette selv, mangler bare norske priser nå. Her er iallefall to utenlandske sider som selger:
http://www.pentagontoyotaparts.co.uk/
http://accessories.toyota.ie/

PZ402-T9441-AB - Frontlippe
Bilde

PZ402-T9482-AB - Sideskjørt
Bilde

PZ402-T9463-AB - Hekkskjørt, dobbel eksos
PZ402-T9462-AB - Hekkskjørt, enkel eksos
Bilde

PZ495-T5470-AB - Takspoiler
Bilde

PZ402-T9494-AB - Grill
Bilde

PZ451-T5533-ZA - Vinddeflektor
Bilde

PZ494-T3672-00 - Senkesett
Bilde
 #401205  av ErikG
 
Alt fra Toyota Motorsport, som er det nye TTE får du kjøpt på Toyota.

Med skjørter og lepper og senk blir den sånn:
Bilde

Bilde
 #401251  av 94CelicaGT
 
hva slags senk er det på den hvite der? Toyota har bare 30mm sier de. Jeg føler det blir for lite
 #401256  av ErikG
 
Det er 30 senken, men har "justert" den litt foran siden den ble så familiesenket med bare senken. Driver å monterer luftfjæring nå så jeg skal få den lavere.
 #401292  av Fred
 
30 er for lite ja. Ligger noen bilder av bilen min her, der du ser hvordan det blir originalt.
 #401301  av Jarl
 
ErikG skrev:Det er 30 senken, men har "justert" den litt foran siden den ble så familiesenket med bare senken. Driver å monterer luftfjæring nå så jeg skal få den lavere.
Om det er Toyota Motorsport senk på de bildene, kun med en runde kapp foran må vel det være greit - ser helt perfekt ut spør du meg. Hvor store felger har du da?
Ettermonterte du styling og senk, har du i isåfall priser på dette - uten lakkering?
 #401312  av ErikG
 
Er 8,5x20''. Jobber på Toyota så ettermonterte det selv. Husker ikke hva delen kom på, men kjøpte ikke vingen da jeg ikke synes det er verdt det siden den er så lite anderledes enn orginale. Er bare 30 senken med en runde mindre foran. Valgte den stiveste typen fjører. Aldri subba. Forholdsvis stive.
 #426588  av Jarl
 
Noen som jobber hos Toyota som har mulighet til å sjekke priser på;
Frontleppe
Sideskjørt
Bakskjørt
Spoiler

til Avensis T27 (før facelift-utgaven om det har noe å si)? Priser på ulakkerte deler.
 #450107  av wimpy
 
Kjøpte nettopp grillen hos carparts-pros.com, der kommer
Frontleppe
Sideskjørt
Bakskjørt
Grill
på ca 10 000 pluss mva og frakt. Vinge/spoiler er ganske lik original så føler ikke den er verd pengene.

Grillen var ferdig grunnet og maskert samt monterings deler og emblem var med. Ca 2000 NOK med mva.