TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Scoop's 1992 MR2 B&Y - FORSINKET

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #449255  av magnesmurf
 
Scoop skrev:Haha, var langt nede i går pga skuffelsen over brudd på nittende gitte tidsfrist... Vi får se om det går, tatt fri ons/fre, håper det holder. Nå driver jeg på med basskasser, sliter litt mer med å få de nedi hullene med lokkene på (hint magnesmurf om du er innom, og ser dette :lol: ).
Du må sette på lokkene etter du har satt basskassene nedi :wink:
Litt fikling med vinkelskrutrekker så gikk det hvertfall fint å få på lokkene etterpå for min del.
 #449260  av Scoop
 
Aha, det gir mening. Skal nok slite litt med mine kasser. Det endte med å kutte ned flensen på skilleveggen med få mm. De er ikke helt orginale etter tidligere eiere uansett, så det ble gjort uten mye skamfølelse :wink: . DDSW6,5 gikk for øvrig såvidt (!!) med dine tegninger (15mm plater), uten nedsenkningen i midt av kasse. Det medfører selvfølgelig kapping i hylle bak seter/konstruere ny hylle og avvike fra orginalt. I ettertid skulle jeg valgt mindre elementer, eller støpt de i glassfiber (men samtidig mistet muligheten til å noen gang ta ut kasser) for å beholde orginaliteten på bilen. Samtidig består nok bilen min av flere orginaldeler enn de aller aller fleste på vegen i dag :D .

Fikk et tilbud på megasquirt 2.2 i dag, noen meninger om bruk av dette på 3SGE (blir garantert 3SGTE i fremtiden)?
 #449380  av Scoop
 
Drevet mye med lyd i det siste!
Bilde
Mer følger etter nasjonaldagen :wink:
 #449384  av Scoop
 
Bildeupdate 17/5

Jobba en del med subkasser + div :wink:
Beklager møkk bildekvalitet, dessverre så bra som laptopen klarer å skalere..!

Bilde

Bilde
Passet fint nedi (etter litt fresing av metallflens)

Bilde
Litt lakk for syns skyld/fuktbeskyttelse

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Støydemping

Bilde
Doble spoler = dobbelt opp med ledninger :lol:

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Dempet og klar!

Bilde
Kastet skruterminalene som fulgte med, her skal det loddes, og gjøres skikkelig!

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Hullsag funker på lokk også! (To forskjellige lokk, rev1 og rev3, samvittigheten tillot da å sage de opp). Ikke umulig å gå tilbake til orginalt en vakker dag, men jeg selger ikke bilen min! :D

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
Alt er bra når det heter SUPER GIGA!! :lol:

Bilde
Kjekke anvisninger!

Bilde

Bilde
Ikke mer Noddy-horn på meg! 8)

Bilde

Sikkert noen som lurer på hvorfor jeg ikke bygde større kasser når jeg først måtte kappe i hyllene bak = jeg kan fortsatt bruke hyllene til tak som tiltenkt orginalt. Jeg legger noen rister over elementene for å beskytte, og slenger tak bak når det trengs. Jeg er fan av 100% orginalt utseende, med usynelige forbedringer, men pga doble talespoler, og noe slurvete regning gikk det dessverre ikke å få de som magnesmurf har fått det til. Lydmessig er hull i platene mer optimalt, men utseendesmessig skulle jeg gjerne skjult de som nevnt bruker! :)

GRATULERER MED DAGEN! :mrgreen:
 #449385  av ArildM
 
Mye bra utført jobb som vanlig :D :!:
 #449386  av Scoop
 
Jøss, lynkjapt nett i Stjørdal?

Takk for tilbakemelding :D
 #449387  av ArildM
 
Bare lite å gjøre i dag :mrgreen:
Tenkte jeg skulle gå ut i hagen og prøve å spa opp rota til et lite tre jeg kappa ned, men fikk påpek om at det var lite i 17. Mai ånden :) Regner som bare pokker gjør det også :lol:
 #449389  av magnesmurf
 
Ser jo ut som en brukbar løsning på problemet med litt for stor sub.
Forhåpentligvis får du skikkelig bass når du har kjøpt elementer med stor spole :wink:
 #449650  av magnesmurf
 
Så posten din på dcn. Du får ta nærmere kontakt hvis du vil lære ting selv.
Kan sikkert gjøre selve jobben for deg også. Man da må jeg se bilen for å tilstanden på den nye lakken først. :wink:
 #449666  av Scoop
 
Takk for engasjement Magne, kan være det blir aktuelt. Tar i det tilfellet kontakt!

Endelig fått skinninteriøret mitt i posten! Det var ikke billig, men til gjengjeld ser det svært svært bra ut. Jeg skal forsøke å få lastet opp en av de gode gamle bildepostene mine med et lass av bilder i kveld (som tradisjonelt sett betyr morgen kveld :lol: ). Fiklet med frontfanger, skinninteriør, stereo, understell og satt fyr på bilen siden sist.. :oops: . Det gikk for øvrig helt fint, med en enorm porsjon flaks og en sterk magefølelse! :wink:
 #449668  av magnesmurf
 
Scoop skrev:Takk for engasjement Magne, kan være det blir aktuelt. Tar i det tilfellet kontakt!

Endelig fått skinninteriøret mitt i posten! Det var ikke billig, men til gjengjeld ser det svært svært bra ut. Jeg skal forsøke å få lastet opp en av de gode gamle bildepostene mine med et lass av bilder i kveld (som tradisjonelt sett betyr morgen kveld :lol: ). Fiklet med frontfanger, skinninteriør, stereo, understell og satt fyr på bilen siden sist.. :oops: . Det gikk for øvrig helt fint, med en enorm porsjon flaks og en sterk magefølelse! :wink:
Last opp på photobucket i "bulk", så går det hvertfall litt lettere å laste opp bider.

Er du så lei allerede, at du setter fyr på bilen :?: :roll:
 #449677  av Scoop
 
Å nei, det var simpelthen en ulykke da jeg foretok mitt siste forsøk på å løsne bolten igjennom fremste gummiforing i bakre oppheng. Såkalte strut rod. Smeltet plastikkbrakketten til charcoal-canister lufterøret. Brant uten at jeg så det, slukket fort uten skader på annet enn plastikken. Med andre ord, ingen reell skade skjedd.
 #450669  av Scoop
 
Kjapp status; Bilen kom endelig på veien i midten av juli. Sent, men godt. Sviver godt, og sitter som limt på veien, mektig imponert over hvor mye bedre kjøreegenskapene ble med polyforinger + Semislicks & Justerbare dempere! Gir masser av selvtillit, før den går over til mild understyring ved for høy hastighet. Godt og forutsigbart. Bilen ble avskiltet søndag, og lagringsforsikret i dag for vinteren. Studier og skolegang i Bø i Telemark hindrer dessverre videre helgebruk. Musikkanlegget stod forresten så absolutt til forventningene, og mer til. Jeg trodde aldri en kunne få så bra lyd ut av en Mr2! :)
Lover å legge ut bildene fra våres og sommer i løpet av høsten, men nå står altså studier øverst. :wink: .

PS: Til de som sliter litt med motivasjonen i motgang, lyset kommer så absolutt i enden av tunnelen. Selv etter 1 års lakkhelvete og rene sabotasjer :!:
 #450675  av magnesmurf
 
Bra :!: Skal bli morro å se bilder!

Nå har du allerede kjøpt dekk, men min erfaring med semislicks, er at de faktisk gir dårligere grep enn skikkelige sportsdekk, så lenge man kjører på vei. Semislicks og såkalte R-dekk trenger varme for å yte optimalt. Og det er ikke sjans i hel****** å få den varmen i dekka på vanlig vei.
Etter mange runder på rudskogen med min, kan jeg skrive under på at ingenting biter som R-dekk når de er varme. Men har kjørt hjem igjen fra rudskogen også, og da kan R-dekk nesten være skummelt, selv på tørr asfalt.
Min anbefaling må nok være skikkelige sportsdekk for bruk på vei.

En annen anbefaling jeg har å komme med er å kjøre med orginalt forhold mellom foran og bakhjul. Altså bredere bakhjul enn fremhjul. Det utgjorde mye forskjell på min bil når jeg byttet, og den slipper aldri med bakparten lenger, uansett hvor mye jeg provoserer. Trenger ikke være orginal hjuldim, men å ha rundt 30mm bredere bakhjul enn fremhjul har faktisk mye å si for kjøreegenskapene.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9