TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Vinterlagring av bil(uten garasje)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #451550  av tommiti
 
Hei. Har da nylig gått til innkjøp av ein mr2. Men ettersom kjøpet ble gjort på eit "dårlig" tidspunkt(med tanke på mnd og snøfallet som sikker snart kommer), skal bilen da lagres for vinteren. Om det da ikkje blir i garasje, så lurer eg på om disse telta som ein kan lagre bilen i, vil duge. Også tips utenom det. Takk :D
 #451551  av Inz4ne
 
Om du skal ha telt vær flink med å ta av snøen kammerat av meg hadde sin MR2 i telt og passet ikke på, endte med at teltet kolappset over MR2en og lagde en del ufine bulker. Det blir og en del fuktighet pga temperaturforskjelle så lønner seg om det er mulig å ha noe form for lufting, slik at det blir minst mulig temperaturforskjeller. Om du tenker på den type telt som du blant annet får på netthandelen så anbefaler jeg og å være nøye med hvor du banker ned festene da jeg har opplevd at et slikt telt har blitt rivd løs selv med bil inne i før. Men da var det løs grunn der festene ble slått ned.
 #451552  av tommiti
 
Sitter og ser rett ut på bilen hver dag, så blir ikkje noko problem det nei :D
Men som du sier med lufting, er det da nok om eg setter noko form for klosser under hvert hjul, men at det fortsatt er grus under? Er da snakk om innkjørsel med grus, så korleis blir det med å feste teltet kun i grusen? Veit nå aldri når vinden kommer.
 #451557  av Inz4ne
 
Lufting tenkte jeg mer på å ikke ha teltet 100% tett si at du har noe åpning i bunn eller topp på det, men vet ikke helt hvordan det eventuelt lar seg gjenomføre. Grus er bra som underlag :)
 #451705  av Alex Bang
 
Hei
Lurte på akkurat det samme som deg nå nylig men gikk til innkjøp av en Teltgarasje fra Jula, og det funker ganske fint. Har også grusa innkjørsel (nøttesingel)
Nettopp bytta registerreim og litt div inni teltet og det er ihvertfall meget praktisk å ha :)

Har ikke bolta det fast i bakken men rett og slett fortøyd det til bilen som står inni. Holder det også nede ved hjelp av 2x4 som tynger det ned ved hjelp av en god haug med store steiner.
Holdt nå gjennom sist storm vi hadde her på vestlandet.
Det blir noe kondens når alle veggene er lukka men velger å tru at det er langt bedre enn at regnet fyller bilen med vann innvendig. (mr2'en min er IKKE tett)