TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mk2 varmeapparat

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #452367  av JanMartin
 
Sliter med dogg i ruta på førersiden. Varmeapparatet blåser veldig svak luft opp mot vinduet, spesielt ved venstredelen av vinduet. Hvis jeg lukker spjeldene som går til side vinduene vil det blåse litt kraftigere men fortsatt ganske svakt. Noen som har opplevd det samme eller har en fiks på dette?
 #452373  av ArildM
 
Forsøkt å spyle gjennom anlegget? Vet i alle fall på Mk1 at det har samlet seg ditt og slagg inne i varmeregisteret i coupe, bare å sette trykk på slangene inn i registeret samtidig som passasjene er åpne (alt er vel åpent om du setter på maks varme).

Verdt et forsøk.

Mye dugg inne i coupe tyder vel uansett på fuktiget/vannlekasje. Godt mulig t-takene dine lekker, evt annen lekkasje.
 #452375  av ArildM
 
Finnes jo mange triks man kan prøve på også:
http://www.dinside.no/935780/slik-forhi ... ilvinduene
http://www.dinside.no/884431/slik-blir- ... gg-i-bilen
http://www.dinside.no/932695/slik-blir- ... gg-i-bilen

Husk knappen for luftresirkulering, den kan bli litt døll på SW20 med årene, så det er vanskelig å se om den står av eller på.
 #452398  av JanMartin
 
Hva mener du med å spyle gjennom anlegget? Med trykkluft? Og evt. hvor på bilen gjør jeg dette
 #452515  av Alex Bang
 
Sjekk luftinntaket inn i bilen, under dekselet som ligger framfor frontruta :) kanskje det er tett?
 #452519  av ArildM
 
Varmen inne i bilen er basert på en liten "radiator" eller register som det heter. Der sirkulerer kjøleveska på bilen gjennom når du setter på varme slik at du får varme i din kupe. Er det fult av slagg og skitt sirkulerer ikke kjølevesken heller, og dermed får du ingen varme. Da kan det være lurt å bytte all kjøleveske i bilen din, kan du ingenting om dette bør du skaffe deg hjelp :)
 #452573  av Alex Bang
 
Kjølevæske bytte kan nok også hjelpe ja, men vil anbefale å lese om hvordan det skal gjøres og heller lære seg hvordan det gjøres :) Det er en veldig grei metode for å få gjort det på disse ved hjelp av 2 lengder med meterlange slanger med ca 8mm innvendig diameter. Det er lufteskrue framme på radiatoren som må åpnes og framme ved "kranen" til varmeregisteret.
søk opp mr2 DIY coolant så ligger oppskriften der.