magnesmurf skrev:Så lenge batteriet er tatt ut av bilen trenger du ikke tenke på det. Fikk ikke med meg at det var tatt ut, så trodde bilen sto og tappet batteriet i løpet av noen måneders tid.Skjønner

TOYOTA MR2 SW20 - BLACKBIRD
magnesmurf skrev:Så lenge batteriet er tatt ut av bilen trenger du ikke tenke på det. Fikk ikke med meg at det var tatt ut, så trodde bilen sto og tappet batteriet i løpet av noen måneders tid.Skjønner
GhostRider88 skrev:Da har man fått prøvd beams'en. Det første jeg merket var at den føles sterkere i alle gir og det er krefter gjennom hele registeret. Der jeg før har måttet gire ned, kunne jeg nå holde 5'gir uten turtall fall.Høres ut som om innvesteringen var verdt hver eneste krone
Noe annet som også stod frem var at den ikke lenger "rykker" når jeg tråkker inn gassen som før. Med min gamle 3sge fikk jeg et turtall kick når jeg presset gassen i 2'gir på 4000 omd. Når jeg gjør det samme nå, drar den hele veien opp mot rødlinja, girer til 3'gir og den drar så jeg trykkes tilbake i førersetet. Herlig følelse!
Her spiller nok vvti'en en stor rolle![]()
Dette lover godt for årets mr2 sesong![]()
Så et annet spm. Pæra i tåkelys bryteren har sluttet å lyse. Regner med at det er pæren som er gåen, siden bryteren fungerer ellers. Har kjøpt en fint brukt på ebay (pluss en original myntholder som skal inn i den ledige plassen ved siden av bryteren)... Er det bare å vippe bryteren ut når jeg skal bytte den?
slik som på bildet under;
magnesmurf skrev:Du har sentrallås, men ikke startsperre. Sentrallåsen testet vi jo, men siden alarmen er innaktiv og ikke utløses tror jeg ikke startsperren er der lenger.Slik var det ja
Ellers fant vi jo også ut av hvis du brukte nøkkel isteden for fjernkontroll til låsing av bilen, ville troligvis bilen kunne stå lenger enn 10 dager før batteriet er tomt, siden krypstrømmen minket når alarmen ikke var "påslått"
ArildM skrev:Hva med å lage en enkel hovedstrømsbryter noe sted litt skjult?Det er jo en mulighet, men siden den nå kan stå bort imot 14 dager uten bruk, samt at jeg har montert hurtigkobling for lading etter "alltid beredt" prinsippet, stresser jeg ikke med dette. Var jo ikke så mye krypstrøm det er snakk om ca 0,2A mener jeg det var. Om jeg gjør noe, blir det i tilfelle å få noen proffer til å legge opp ny alarm om en god stund
Enkel fiks om du skal ha den stående en stund uten å måtte koble på lader hver gang du vet at den skal stå mer enn 10 dager? Og hvem planlegger vel å la et slikt smykke stå i mer enn 10 dager i sesongen?
magnesmurf skrev:Du må ha løs antenna i frontruta. Vi kan evt tre ledning innenfor dekselet til a stolpen når du kommer hit neste gangDa ar vi en plan