TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Myklebust sin tredje Carina II!

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #452607  av Myklebust
 
EU-godkjent med null anmerkninger! 8)
 #453100  av Myklebust
 
[LOGG] Skifta olje og oljefilter i helga, på 114300km. Klar for sommern! :)
Sist redigert av Myklebust den 10 jun 2017 10:26, redigert 1 gang totalt.
 #453102  av ArildM
 
En gammel Toyota trenger da vel stort sett ikke annet stell enn det? :)
Må vel få rota meg til å bytte olje på mine også :oops:
 #453209  av Myklebust
 
Hehe.. Nei, erkje så mykje å tenke på egentlig! :wink:

No har eg rydda ut et lite skur som akkurat er stort nok til å brukes som garasjeplass + vi har fått montert løftebukk i redskapshuset (main garage) :D Så begynner å ordne seg her!
Vedlegg
DSC_3793 2000px.jpg
DSC_3793 2000px.jpg (1.87 MiB) Vist 7845 ganger
 #453250  av ArildM
 
Bra :) Greit å få satt bilen under tak :)
 #453259  av Myklebust
 
Å, under tak har den jo stått frå før! Men no er den innafor tunet :D Når eg blir stor skal den stå i stova, haha!
 #453260  av Myklebust
 
Sliter med å finne bil nr. to i år, det er det verste egentlig... Carinaen passer så fint attmed en litt meir sportslig kompis ;)
 #453330  av Phinex
 
http://m.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=74718939

Litt stiv pris kanskje, men virker til å være i god stand, sett den til salgs på finn for et års tid siden? Visstnok hellakkert nylig om jeg ikke husker feil.
 #453331  av Myklebust
 
Takker for tips! Har fulgt med litt på den der.. Har vel hatt tre forskjellige eigere siste året. Syns den har mista en del av det originale på et vis, så erkje interessert egentlig :wink:
 #453415  av Phinex
 
Ser den. :lol:
 #453750  av Myklebust
 
Tok en tur-retur Bergen på onsdag :) Storkoste meg! 10 timer køyring går fort unna då. Skal ikkje seie turen var problemfri, for det er jo sjølvsagt. Brukte 0,68l/mila! Veldig fornøgd med det iogmed at Celica T16-en eg hadde brukte 0,62 på samme turen. Den hadde 1,6-liter motor.

Både på tur og retur hang eg meg på BMW-er. Er litt morsomt at den stereotypen stemmer. Stygge forbikøyringer, tailgating osv. osv. Eg venta og køyrte sikkert, men låg aldri langt bak likevel -.-

På sogneferja på returen blei eg stoppa idet eg skulle inn i salongen. Fyren i bilen bak måtte berre sei at eg hadde en flott bil, spurte om eg ikkje ville selge den, og mintest at han hadde en slik og at den "gikk som ei kule". Akkurat den setninga går igjen når folk snakker om disse! :lol: Går jo greit 8) Litt beire enn ein forventer, så er sikkert derfor. Uansett kjekt å høyre godord om Carinaen no som eg ikkje har en openbart kul bil denne sesongen!
Vedlegg
DSC_3990 2000px.jpg
DSC_3990 2000px.jpg (1.54 MiB) Vist 7688 ganger
 #453759  av ArildM
 
Nydelig eksemplar :)
Fremtidig klassiker. Disse er av sorten som ble glemt helt til alle er borte, og alle lurer på hvor ble av når ingen er igjen :)
 #453772  av Myklebust
 
Ja, håper det blir slik! :)
 #454030  av Myklebust
 
På torsdagen var eg i Førde på noke lærlinggreier. Alle lærlinger i fylket møtest og høyrer på foredrag og avslutter med go-kart! Etter foredraga stod det jammen TO raude Carinaer med DF-skilt uttafor ;) Sikkert en gammal kjenning! Så køyrte vi i kolonne til go-kartbana og parkerte ilag der og 8)

Ellers var det ei måke og la igjen ei fugleRUKE på panseret en dag. Stod heile dagen og steikte, og blei jaggu merke i klarlakken........... :x Stod og bante (bra høgt) ei god stund før eg rubba og polerte opp igjen. Ser det fortsatt litt......

Og no skal eg og Carinaen på Oslotur for å sjå Iron Maiden! \m/, Først til Bergen i kveld også til Oslo imåra! :mrgreen:
Vedlegg
DSC_4079 2000px.jpg
DSC_4079 2000px.jpg (1.8 MiB) Vist 7644 ganger
 #454037  av ArildM
 
Hoff.
Er det noe jeg har trøsta meg jævlig mye med når det gjelder bil så er det:
"SHIT HAPPENDS"
"Det som kan gå galt, går galt"
Osv osv osv :lol:

Skal jo leve de som selger klarlakk også 8)
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 19