TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's GT4 - "Grand Touring" Build (SOLGT)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #454588  av Makk
 
Montert fjernkontroll for sentrallåsen og gjort helt ferdig start/stopp systemet på MR2'n

Liten kukjobb med den fjernkontrollen til dørene, heldigvis slipper man og kødde med dioder og slikt sånn som mye forums vil ha man til og gjøre, trikset er opplåsingssignalet kobles ved sentrallåsboksa og låsesignalet i pluggen ved førerdøra på lhd :smugface:

Fraværende med kjøpere dog, bare kukskaller uten kronasjer :/
 #454591  av ArildM
 
Bare å begynne å planlegge K20 swap da, sånn at du har 1000hk innen rekkevidde :lol:
 #454601  av ArildM
 
Skjønner deg godt :) Skal ha et liv utenom å ligge under bilen å skru også :wink:
 #454928  av Makk
 
Haha K20 du liksom

Blir nok og bestille nye kanaler fra England til cirkus 3000 spenn, ingen har lyst og betale det jeg vil ha for en godkjent ombygd MR2 uansett, så jeg må vel bite i det sure eplet og skifte faenskapet selv, også må jeg vel sende dritten til Polen for og få den oppgjenlakkert.

Frister og få inn smidde stempel. stålpakning, "headjob" og 8500RPM redline og 500+ hp :D :D

Har også runket bra over V6 med supercharger, må vel være mulig å få mer enn 0.6 bar om enn smir stemplene og setter på stålpakninger ??
 #455597  av Makk
 
Long time no see.

Hovedsaklig fordi at året mitt er delt i tre - Bestille deler -> Skrue på bilen -> Kjøre, repeat

Er nesten forbi bestille stadiet nå, begynner på skrustadiet sånn i januar til mai tider :p

Nevnt tidligere, testet bilen på Nurburgring og ble misfornøyd med understellet mitt, og bremsene var langt fra store nok.

Bilde

Gått bananas på internett igjen, og jeg som må ha meg nytt kjøkken :shock:

To-do-list i vinter :

Fra -> Til
* Senkefjører med litt stivere enn OEM dempere - > Coilovers foran og bak, justerbar demping m/camberplate
Var plaget med bodyroll og bilen bouncet litt!

* Polyforinger i stabstag og standardforinger resten -> Komplett superpro polyurethane kit til ST185 GT4
Stivere!

* Standardbremser med slissede/borrede skiver og yellowstuff -> ST205 bakbremser m/sliss og borring og yellowstuff
Foran må jeg tenke litt om jeg skal kjøpe bigbrake kit pga 205 conversion krever shimsing foran og det fucker med sporinga.. Oppgradering bare bak er ingen bakdel på AWD, spesielt i kombinasjon med stivere bil siden det shifter mindre vekt forover så en kan bremse mer bak, lettere og trailbrake også.

* Standard bremseslanger -> Stålomspunnede slanger helt rundt

* Standard grade 7 plugger -> Iridium grade 7 plugger
Dem ble oppspist ganske fort, prøver litt bedre typer nå

Ellers :

* Montere stolpemålere, oljetrykk, oljetemp og boost gauge med eksterne warning lights på alle 3
* Montere shiftlight
* Montere tårnstagstabilisatorer foran og bak
* Bytte toppdekselpakning, sjekke og om nødvendig justere ventiler i samme operasjon
* Oljeservice motor, sjekke girboks og kardang, var ny olje på dem i fjor og har kun gått 5000km ish på langkjøring
* Skifte begge bakhjulslagre, var så heldig og få tak i 2x bakspindler som er ok! (Gått ut av produksjon!)

Gjenstående planer :

* Bestille en skikkelig catch can og kaste den jalla jeg fikk

* Finne et bolt-on big brake kit til denne bilen da jeg skal absolutt ikke shimse ut noe skiver of fucke med hjula for og få på 205 foran, har vært i kontakt med flere bremseleverandører og en skive som passer uten modifikasjoner/shimsing av skive er like dyrt som bigbrake kit!

God jul ellers !
 #455614  av Rambraut
 
Morro med flere som driver med GT4 prosjekt, bare så synd at jeg kun får frem det siste bildet som er lagt til i tråden. :x
 #455646  av Makk
 
På tide å skifte til dropbox eller noe ja... facebook linker dauer etter ei stund.

Skal være flink og ta bilde i neste stage
 #455650  av ArildM
 
Jepp, facebook har noe slags bygd inn greie som tydeligvis forandrer URL til bildene med jevne mellomrom, ser det er en del bilder som ikke funker lengre i mine tråder heller. Bruk IMGur, funker fjell, ser 10års gamle bilder i prosjekttråden min som enda ligger der :)
 #455654  av Rambraut
 
Jeg bruker Imgur og Dropbox, funker helt utmerket :wink:
 #456371  av Makk
 
Et jævlig godt råd til alle ST185 eiere, skru opp denne her på begge sider og ta ut de forbanna greiene som ligger inni der, mine var fuktige samme hvor lenge den har stått i garasje! Kondenserer sikkert jævlig bra! Heldigvis ingen rust med meg!

Ellers, påbegynt arbeidet med og montere stolpemålere, fin liten kveldsjobb mens bukken min er opptatt med understellskift på en råtten Renault jeg fikk gratis som jeg skal lage til så bruda kan ha en bil og kræsje med :D

Fått trekt alle tre kabler til motorrom, skal få tak i en T så jeg kan ha både original trykkføler og aftermarket til måleren på samme sted, da unngår jeg sånn filterplate da 2nd gen motor gjør det vanskelig og få inn der da filteret sitter nærmest under manifolden!

Boost pressure, oil temp, oil pressure, detta blir knall

http://www.dropbox.com/sc/20kk06z6obzf4 ... 8HIoqPgk7a

https://www.dropbox.com/sc/hhlb0opkf688 ... LdzOsigCoa

https://www.dropbox.com/sc/rfncp9a9nq2x ... ztncPSz4Ka
 #456372  av ArildM
 
Mye samme som SW20 har da, ser det er mye rust i forbindelse med de på sw20 i alle fall.
Greit å få ut driten!

Hehe greit å dama egen bli på krasje med :lol:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 19