TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mysterium error code 47

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #455216  av toyotaboost
 
Hei, etter motor bytte i st185 min til gen3. Fekk eg ikkje vekk, error code 54(altså intercooler pumpa og de der) kjøpte hjerne fra mr2 gen3 jdm! Koden blei vekke, men fekk kode 47 med den. Altså sub throttle position sensor. Bytta tebake te gamle hjerna st205 kode 47 vekke, men da ha eg kode 54 igjen.. nokon så ha ein idè???

Er de noko forskjell på sw20 og st205 tps sensoren???
 #455217  av CelicaTurbo
 
Feilkode for traction control eller cruise control?

http://www.6gc.net/forums/index.php?s=c ... try1083460
http://www.mr2dc.com/forums_archive/mbM ... 19720.html
http://www.imoc.co.uk/forums/viewtopic.php?p=990760


Om du ikke har cruise eller traction control så kan det jo være en kode som er forventet, og som i praksis ikke utgjør noen betydning for din bil.
 #455220  av toyotaboost
 
Merklig, feilkode lampa lyse ikkje! Men koden e der! Men får overboost peaka 1,6! Slangen te wastegaten er heil :-/ tenkte kansje att den gjekk i nødmodus og vart mongo pga boostcontrollern :-/ har 3 eksos heile vegen fra turbo.
 #455221  av CelicaTurbo
 
Det er ikke alle koder som medfører at motorlampen lyser.
 #455223  av Makk
 
Du kan også sjekke om vakumklokka åpner ved og sette trykk på den, ikke overdriv, står på nettet hva som er maks.

Er det null reaksjon er det enten fast stag eller gåen diafram
 #455227  av Makk
 
Ja for viss den der ikke flytter seg så er det maks fres hele tiden :D

Med meg var det noe tull med oppkoblingen av boost controlleren, en av de vakumslangene som går ut fra vakumklokka skal plugges helt, er det ikke gjort kan det ligge der, min var ikke plugget, kjørte med det problemfritt og plutselig en dag var det full fres, plugget den og alt var a-okay
 #455323  av toyotaboost
 
Blenda den andre slangen inn på wastegaten lader no stabilt 0,7 :-) men kutter når eg gir på en del, får ikkje dratt ned skikklig ut! Får opp knock sensor kode 52! Når den kutter så blinka motor lampa ein gang! Ha prøvd å få stilt tenninga, får den ikkje lenger ned en 15*, da går ikkje fordelaren lenger mot eine sida? Nokon så ha ein idè??

Takker for svar Makk de funka!
 #455324  av CelicaTurbo
 
Du kortslutter TE1 og E1 i diagnosekontakten før du prøver å justere?
 #455326  av CelicaTurbo
 
Hører du turtall endrer seg noe når du kortslutter eller fjerner kortsluttingen mens motoren går? Om ikke, så kan det se ut som at TPS er feil eller feiljustert slik at ECU ikke forstår at motoren går på tomgang. Det står feilsøkingsprosedyre i BGB. Da vil den ikke låse timing på 10 grader. Om tomgang endrer seg, da er det mulig en kamaksel ikke står riktig når stempel er i topp (feil ved bytte av kamreim?). Husker ikke om fordeler er koblet på innsug eller eksoskam, men det er vel logisk eksos siden den står på samme side som fordeler. Jeg har ikke førstehåndserfaring om dette med kamaksel, men har med TPS.
 #455335  av toyotaboost
 
Har ikkje fuelcut defender. For ei stund tilbake så gjekk den alt før lavt på tomgang, så justerte bunnskruen på gass spjelde. Trur ikkje de er heilt riktig måten å gjer de på men!

Sette den i bunn att no, sjekka tpsn den har riktig nivåer! Men jager veldig når den går så lavt på tomgang, gjekk opp og ned fra 10*-15* ! No var diagnosen kortslutta mellom dei 2 punka.
 #455337  av CelicaTurbo
 
Du har forventede verdier mellom IDL og E2? Altså, nær ingen motstand når spjeld er lukket. Se bilde. Om tenningen varierer er det et tegn på at ECU ikke kjører i diagnosemodus og da kan du ikke justere noen tenning.
Vedlegg
dcb5e860ec0eebc48c45e8c96f7a894d.jpg
dcb5e860ec0eebc48c45e8c96f7a894d.jpg (85.46 kiB) Vist 14692 ganger