Lyser motorlampen i dash når den kutter? Jeg tenker mulig tenningsbank eller fuel cut pga for høyt ladetrykk. Om jeg husker rett så har JDM ECU-ene også speed cut, men i så tilfellet bør du ikke innrømme slike hastigheter her på et offentlig forum
Speed cut er en rolig hendelse slik jeg har forstått, men jeg har ikke egen erfaring med det. På Celicaen opplevde jeg en hendelse med tenningsbank på banekjøring, og da ble plutselig motoren veldig dau og dro ikke i det hele tatt. Altså brått men udramatisk. Boost cut er derimot er ganske brutal hendelse for der kuttes tenningen fullstendig og man går fra akselerasjon til retardasjon på et øyeblikk med et smell i drivverket
Jeg tror at begge kodene skal lagres i ECU, om du leser av koder. Vet du hvilket turbotrykk du kjører, med en pålitelig måler? Det som taler mot dette med turbotrykket er at du forteller du får mer turtall enn før; boost cut er vanligst på mellomturtall så snart turboen lader maks trykk. Du har fersk bensin på bilen? 98-oktan (JDM ECU)?
Og du har ferske tenningskomponenter, fordeler og rotor? Har opplevd en gang en bil som brått sluttet å dra på turtall og det kom en slik BRAAAAA-lyd. Viste seg å bli bra med nye tennkabler (var uoriginale på bilen).