TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • montere stereo i 1998 corolla hatchback?

  • SpørsmÃ¥l, rÃ¥d og tips om bilstereo
Spørsmål, råd og tips om bilstereo
 #457100  av OleST
 
hei, jeg har litt stereoutsyr som jeg fikk for en stund siden. vil montere det i corollaen men er litt usikker på hvordan jeg skal stappe inn to 10" pioner,en 12" dynabell bass, fire 6x9" biltema lyd, fire pioner 6" lyd og to forsterkere. er det i det heletatt mulig og montere høytalerne ordentlig i dører og dashbord? (vil søke om bolt inn halvbur så baksettet er bagasjerom/høytaler hylle :P )

ps: stereoen har egentlig sitti i en mercedes sprinter men på pur f så vil jeg montere den i corollaen, kommer ikke til og bli en sånn fyr som spiller i filler bilen og alt i nærheten...
 #457103  av Makk
 
Blir bedre lyd med mindre høytalere av bedre kvalitet.

6x9 bak og komponentsett foran er en sikker vinner, alt om forsterkere, legg tre phonokabler fra spiller.

Om du ikke har bakvegg og seter vil ivertfall doble ti tommere blåse bra
Kombo av forskjellig size basselement kan være uheldig da større element kan ha problem med og følge på kjappe toner, dem slår saktere.

Riv av dørtrekk og se bakom. Er der plass til magneten i døra er det bare å lage hull.

Fyller du døra på riktig måte med demping blir det merkbar forskjell
 #457104  av OleST
 
Anlegget har fungert ypperlig i sprinteren med de tre basserne.

Skjønner hva du mener om høyttalere, har tenkt til og skaffe noen bedre 6x9 og undersøke hvordan jeg kan montere alt på en bra måte.

Hvis jeg skulle montere hele stereoanlegget så må jeg garantert ha to ekstra batteri baki bilen. (Blir mye ekstra vekt så er litt i tvil om jeg gidder og montere alt det, muligens bare 1x 12", 2x 6x9" og noen andre små høyttalere i dash/dører)