Jeg tenkte jeg skulle lage en prosjekt-tråd om min SW20 da jeg kjøpte den, men jeg kom aldri så langt. Nå har muligheten bydd seg igjen, og jeg tenkte at siden jeg har fått så mye hjelp av å lese andres prosjekttråder, så skal jeg lage en denne gangen.
Så da lærlingen på jobb bestemte seg for å kvitte seg med sin Carina, hektet jeg på hengeren å kjørte avgårde... Og vipps var jeg den stolte eier av en sliten og rusten Carina fra 1983!

Etter en time med rydding av søppel så fant jeg tilslutt gulvet i bilen, og et tomt service-hefte med kvittering på kjøp av bilen fra forhandler.
Det er mye halvferdig arbeid her. Har ikke fått sett så nøye på den enda.
Det jeg vet er at den kan lage blårøyk, at høyre bakskjærm er skåret ut og påbegynt sveising,
alt av interiør er ute, og at det er noen nye deler rundt omkring.
Et greit rusthull i hjulbuen på høyre side inn i bagasjerom, og generelt mye overflaterust.
Og som alle andre gamle toyotaer så gror ledningsnettet som en jungel...
Jeg har sveiset kanaler og diverse jekkfester før, så sveisingen ser jeg på som en utfordring. Er veldig spent på hva mer jeg finner av rust under all sparkelen. Understellet på bilen skal så og si være "rustfritt".
Motoren går som en klokke, og virker ellers tørr og fin.
Flere bilder kommer når jeg får sett litt mer på den. Må få strippet dele-mr2en så jeg kan sende den i pressa å få kjørt inn Carinaen så fort som mulig!
Så da lærlingen på jobb bestemte seg for å kvitte seg med sin Carina, hektet jeg på hengeren å kjørte avgårde... Og vipps var jeg den stolte eier av en sliten og rusten Carina fra 1983!

Etter en time med rydding av søppel så fant jeg tilslutt gulvet i bilen, og et tomt service-hefte med kvittering på kjøp av bilen fra forhandler.
Det er mye halvferdig arbeid her. Har ikke fått sett så nøye på den enda.
Det jeg vet er at den kan lage blårøyk, at høyre bakskjærm er skåret ut og påbegynt sveising,
alt av interiør er ute, og at det er noen nye deler rundt omkring.
Et greit rusthull i hjulbuen på høyre side inn i bagasjerom, og generelt mye overflaterust.
Og som alle andre gamle toyotaer så gror ledningsnettet som en jungel...
Jeg har sveiset kanaler og diverse jekkfester før, så sveisingen ser jeg på som en utfordring. Er veldig spent på hva mer jeg finner av rust under all sparkelen. Understellet på bilen skal så og si være "rustfritt".
Motoren går som en klokke, og virker ellers tørr og fin.
Flere bilder kommer når jeg får sett litt mer på den. Må få strippet dele-mr2en så jeg kan sende den i pressa å få kjørt inn Carinaen så fort som mulig!

Toyota Carina TA60 83' - Ã…kerbil (delebil)
Toyota MR2 SW20 91' - Den stygge andungen vraket
Toyota MR2 SW20 91' - Børge (bergingsprosjekt) - Solgt
Toyota MR2 SW20 91' - Judith (Godbilen)
Opel Astra G 1.6 03'
Toyota MR2 SW20 91' - Den stygge andungen vraket
Toyota MR2 SW20 91' - Børge (bergingsprosjekt) - Solgt
Toyota MR2 SW20 91' - Judith (Godbilen)
Opel Astra G 1.6 03'