Blir det høyere kompresjon i motoren med de stemplene? Eller tåler de bare høyere belastning? Når motor først er i deler er det jo også mulighet for å endre litt på kompresjonsforhold ved å få andre råder, så du får høyere kompresjon, såkalt "stroking", og en litt vassere kamaksel evt porting av toppen er også verdt å vurdere. Vet ikke hvor mye david allerede har foreslått? Alt koster jo, men er billigere nå som motor er ute og i deler. Dog går jo all effektøkning utover holdbarhet.
Grenrøret holder bedre på varmen med slik coating. Da kan det være en god ide med en kamaksel som holder eksosventiler åpne noe lenger, så du får presset ut mest mulig eksosgass av sylinderen, spesielt med tanke på at gassen i Grenrøret kan være en del varmere enn normalt sammenliknet med et som ikke har slik coating.
Motorrommet har forresten matt lakk, så du vil aldri få det helt blankt. Men å fylle i småsår med litt lakk løfter utseendet en del.
Grenrøret holder bedre på varmen med slik coating. Da kan det være en god ide med en kamaksel som holder eksosventiler åpne noe lenger, så du får presset ut mest mulig eksosgass av sylinderen, spesielt med tanke på at gassen i Grenrøret kan være en del varmere enn normalt sammenliknet med et som ikke har slik coating.
Motorrommet har forresten matt lakk, så du vil aldri få det helt blankt. Men å fylle i småsår med litt lakk løfter utseendet en del.
GhostRider88 skrev:Yess, da var ledningsnettet hentet og trygt i havn. Deilig med plug-and-play komplett og oem beams ledningsnett![]()
Ellers så er følgende bestilt og betalt:
TODA 87mm smidde høykomp stempler
1 borring motorblokk 4 cyl
1 plansliping motorblokk
1 syrevask motorblokk
4 vektjustering råder
1 polering veivaksel
1 balansering veivaksel m/ reimhjul,svinghjul,trykkplate
Vi skal også pusse litt på grenrøret, dvs sort keramisk coating. Får vurdere om jeg skal montere varmesjoldet igjen, noe som er lite trolig nå som grenrøret blir svart og rustfrittMotorrommet skal få en steaming og lakkering over sår++. Mulig jeg får anledning til å polere motorrommet før motoren kommer inn.
Flere deler skal bestilles underveis i prosessen og oppdateringer følgerSer ut til å holde tidsskjemaet om å bli ferdig i månedskiftet mai/juni.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren 
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.

1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.