TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Import av Celica liftback

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Celica
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Celica
 #457180  av HansiMann95
 
Heisann folkens! Først vil jeg si takk! Jeg er helt ny, og dette er første innlegget mitt!

Jeg er 22 år gammel og kjører for tiden Mitsubishi Eclipse GS 97 model. Eclipsen er min første bil og har hatt den siden jeg var 19.

Jeg har alltid hatt interesse for JDM biler, og spesielt da disse pony bilene, som de gamle corollane og celicane, jeg har snakket med en kompis i USA som har en 77' Celica GT Liftback. Denne bilen er en prosjekt bil, den har motor og alt sånt så den kan startes for hånd, men mye av det elektriske og seter og interiør shit er borte. Det er en del rust men dette er bare overfladisk i følge han..

Spørsmålet mitt er da, hva er sjansene for at jeg kan få den importert så fikset og registrert i Norge?
 #457189  av Zepticon
 
Skal du først hente en bil fra USA så henter du ikke et vrak, da henter du en strøken bil.
 #457190  av Zepticon
 
Og GT fra USA er 2.2 liter, ikke den gode 18R-G som vi fikk her og i Japan.
Sist redigert av Zepticon den 09 mai 2017 06:42, redigert 1 gang totalt.
 #457192  av ArildM
 
Kul bil du sikler på :)
Enig med Zepticon her, det er uhorvelig dyrt å importere en halvferdig bil. Og ufattelig vanskelig å skaffe deler til noe slik....
Mye lettere å se over grensen til Sverige / Finnland evt følge med i Norge. En slik bil får du fra 70-100++ lapper i Norge. Om du klarer å importere noe billigere fra USA i strøken stand er det jo en mulighet, men husk på fraktkostnader over dammen :)
Blocket.se , Mobile.de og husker ikke helt hva den finske Blocket/Finn siden heter. Smør deg med tålmodighet og let etter et godt eksemplar.
Jammel japse er moro, men husk at både interiør og karosserideler er no dritt å få tak i.... :D
 #457495  av devilsix
 
HansiMann95 skrev:Heisann folkens! Først vil jeg si takk! Jeg er helt ny, og dette er første innlegget mitt!

Jeg er 22 år gammel og kjører for tiden Mitsubishi Eclipse GS 97 model. Eclipsen er min første bil og har hatt den siden jeg var 19.

Jeg har alltid hatt interesse for JDM biler, og spesielt da disse pony bilene, som de gamle corollane og celicane, jeg har snakket med en kompis i USA som har en 77' Celica GT Liftback. Denne bilen er en prosjekt bil, den har motor og alt sånt så den kan startes for hånd, men mye av det elektriske og seter og interiør shit er borte. Det er en del rust men dette er bare overfladisk i følge han..

Spørsmålet mitt er da, hva er sjansene for at jeg kan få den importert så fikset og registrert i Norge?

Fine å sjeldne biler men som sagt over her så er det nesten umulig å skaffe deler til di i Norge. Interiør deler skal du vel slite med å finne i Norge, værtfall svart.
Usa biler har også stygge fangere. Finner du en i Tyskland så får du iværtfall med chrome fangere å 18R motor som di kom med her eller 2tb om det er en ta28, men begynner å bli stive priser på di der også. Liftback ble ikke solgt i Sverige og Finnland. Tror det finnes 3 liftbacker i Sverige å 3stk i Dannmark.

Angående registrering så burde vel det gå greit siden det allerede er ett par USA importerte liftbacker i Norge på skilt.