TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #458515  av Makk
 
Noen andre frequent flyers på forumet?

Mangler 3 flygninger innen 30 nov for og opprettholde star alliance gold membership, så nå har jeg bestilt meg AES-TRD TRD OSL AES på dagen før ny kvalikkperiode. top kek, hva gjør man ikke for litt status :mrgreen:
 #458518  av Makk
 
Gratis brennevin på gold loungen kontra kun gratis vin og øl på "regular" loungen utenlands vel

#sunnmøring
 #458519  av OleST
 
:lol:
 #458520  av Teamany
 
Du våkner opp og der står ungen på 5 år og spør: Pappa, hvorfor har du flytta trampolinen bak gravemaskino??
Tenker og grubler litt(kl 06.15) og sier: Ka e da du snakke om no, gå å legg deg!
Sønnen drar deg ut av senga, du går ned å ser ut vinduet...Jammensanten, Trampolinen har flydd 15 meter bortover plassen, over 2 biler og ei gravemaskin....trur da blas litt i natt!! :)
 #458522  av ArildM
 
:lol: Hva gjør man ikke for litt status :mrgreen:

Snakker om flaks hvis den har flytt så langt uten å mellomlande på et par biler :shock:
 #458525  av Teamany
 
Var steike mørkt idag når vi kjørte i bhg/jobb, men Leaf`n som stod nærmast trampolinen har ingen merker. Skal heim å sjekka Octavia`n, Gravemaskino har så mange "sår" at da for no vera :)
Einaste e detta sikkerhetsnettet, da e borte vekk :)
 #458531  av ArildM
 
Har endelig manna meg opp og bedt om fritagelse fra all tung løfting på jobb.
Vel det tok jo bare tre år etter yrkesskaden jeg fikk :roll:

Så får det bare skure til, enten må de tilpasse jobben min, eller så får jeg lete etter ny :|
 #458533  av Teamany
 
Tilpassing av arbeidsoppgaver burde ikkje vere nokke problem for arbeidsgiveren din Arild. Og det er heller ikkje nokke å spøke med, sånne halvtunge løft. Ekke tøft å sitte med ødelagt rygg som 25 åring fordi en "bare skulle løfte" en boks på 35 kg! :)

PS: For 14 år sia ble eg leigd inn i eit selskap innen olja for å ta over for en fyr som klagde på ryggsmerter, dette var en lager jobb.
No 14 år etter sitter eg å gjør samme jobben som eg ble leigd inn for å gjøre i 2003 (i 1 mnd)! :)
 #458534  av ArildM
 
Har holdt på med kundeservice i 7-8 år nå, og lager i storparten av tiden på Elkjøp, og i mange år før dette.
Om noe skal sies om varehandelsnæringen er det at HMS er latterlig bortglemt.
Fikk skaden på et eksternt lager, som egentlig var et fjøs, bakken var islagt, og long story short har helsa vært fucka etter det. Fikk ikke noen yrkesskadeerstatning siden sjefen her kjenner sjefen på Gjensidige, og han sa jeg kunne bare drite i å søke skadeerstatning for det fikk jeg ikke uansett, og selv med advokathjelp ebba det bare ut i ingenting.
Fikk heldigvis saken godkjent som yrkesskade, så jeg har den å falle tilbake på.

Og etter 3 år med smertefaen så fikk jeg snakka med sjefen i går, de kunne ikke tilby meg noen stilling uten løfting, så han ba meg kameratslig å egentlig bare bytte jobb. Kanskje han har rett, å jobbe med kundeservice er ikke alltid som medfører mest lykke. Men goddammit jeg har av en eller annen grunn blitt glad i jobben min, liker å gjøre sure folk fornøyde.

Men om sjefen ikke ser verdien og potensialet i fornøyde kunder lokalt her, så får det bare være. Som en kollega av meg sa; "Du klarer deg nok godt videre, er verre for oss som blir igjen".

Søker meg jobb på den lokale Coop byggen jeg, bare 5 minutt unna hjemme, kan i prakis selge Priusen og kjøpe meg en gammel Corolla, sparer 10 mil pendling om dagen, og masse penger i bensin, bilvedlikehold, bilforsikring, og ikke minst 1,5 time om dagen.

So:

:mrgreen: 8)
 #458535  av Makk
 
Å ha tålmodighet nok til og hjelpe de av menneskeheten som har som eneste livsmål og bruke opp lufta er egentlig ganske beundringsverdig Arild.

Jeg hadde gitt dem juling, srsly noe av den oppførselen jeg har sett ved kundeservicedisken på diverse sjapper er jo helt rå, passer inn i en rambofilm slik oppførsel haha.
 #458536  av OleST
 
Ja, om bare alle ved kundeservice på Elkjøp hadde hatt samme innstilling.... Kjøpte en telefon der som var DOA (dead on arival) så jeg klagde på den, telefonen ble sendt til verksted og etter en uke ringte de og fortalte meg at telefonen var fuktskadet og at det ikke var mulig og reparere den.

De hadde null bevis, telefonen ble kastet og jeg har unngått den Elkjøp butikken siden.
 #458538  av ArildM
 
Bilder av fuktskader skal alltid dokumenteres, og skal kunne holde som bevis for at telefonen har vært utsatt for noe garantien/reklamasjonrett ikke dekker.
Denne byrden ligger på butikkens side de første 6mnd etter kjøp, etter dette er det du selv som kunde som har bevisbyrden.
Aldri kjekt med telefonsaker, og butikken bør kunne bevise sine påstander hvis ikke har de strengt tatt ikke noen god sak på sin side.

Og ja, det er noe HÆRK å jobbe med kunder.
Men goddammit så mye god karma jeg bygger (har bygd...) 8)
 #458551  av OleST
 
IMG_20171124_171105_285.jpg
IMG_20171124_171105_285.jpg (112.21 kiB) Vist 3850 ganger
Da er det bare og vente en uke før årets julebrygg skal filtreres og flaskes.
 #458562  av ArildM
 
Skikkelig julebrygg er godt :D Smakte det først når jeg kom til trøndelag, og det er absolutt ikke dumt :)
  • 1
  • 1056
  • 1057
  • 1058
  • 1059
  • 1060
  • 1138