Da var den montert og på plass.
Ikke alle patenter som var like imponerende på denne hengselen. Må si at jeg nok etterhvert kommer til å bestille meg en ny orginal fjær, beregnet på bagasjelokk med rev5 vinge. Min gamle var uansett ganske slitt, så derfor prøvde jeg dette først.
Den var vanskelig å montere, da det krevdes en del verktøy som ikke alle har hjemme.
Først skulle man ha en del av den gamle mekanismen, som var vanskelig å fjerne hel. Så skulle dette skrus sammen, ved hjelp av låsemuttere som må strammes temmelig nøyaktig før hengsel monteres på plass.
Det kreves verktøy som nesten ikke finnes (umbraco i 4,5 mm ifølge nettsidene til hux), fikk heldigvis løst dette med tommeverktøy.
Og når alt skal på plass er det konflikter mellom noen bolter, da de tar borti hverandre. Har vært borti langt bedre produkter og patenter..
Dessuten får man ikke lenger løftehjelp til bagasjelokket, og med rev5 vinge ble det temmelig tungt å løfte for å få det i øverste stilling slik at den nye hengselen faktisk låser det fast. Samme når det skal ned igjen og man deaktiverer låsing. Da har man armen innunder lokket, og det smeller igjen med hele tyngden...
Heldigvis var ikke dette dyrt. Men jeg kjøper heller ny fjær.
Kanskje hengsel til motorlokk er bedre, da man uansett løfter det manuelt. Men jeg foretrekker de fra two's r us, med gassdempere, da de også hjelper til med å løfte.
I mine øyne fungerte HUX sine hengsler til bagasjelokket ganske dårlig egentlig...
Vedlegg
DSC_0023.JPG (3.98 MiB) Vist 3344 ganger
DSC_0024.JPG (3.68 MiB) Vist 3344 ganger
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.