Måtte seriøst vurdere den Supraen der når den ble lagt ut på nytt, og siden jeg ikke vet noe om det, så tenkte jeg kanskje at en turbokonvertering ikke var så ille å gjøre? Han har jo tross alt lagt den ut to ganger uten å få napp?
Så satte i gang å Google, bilen er importert i 2017, noe som man finner ut fra Vegvesnets sider, ellers lite å finne. Helt til jeg søkte på rammenummer på google! Fant da denne tråden:
http://www.supraforums.com/forum/showth ... ble-to-FIX
Fremdeles litt mystikk ettersom han noterer at det virker som om bilen ikke går rent når man får opp mot toppfart...? Men i alle fall skriver han selv at han har kjøpt en NA Supra uten å egentlig vite helt hva han har kjøpt. Viser seg at de fleste på forumet anbefaler han å kjøpe Supra turbo først som sist, i stedet for å oppgradere til TT motor.
Og jeg må nesten holde med anbefalingene til folk, den Supraen han annonserer er ikke noe annet enn et skall av en kjip Supra. Kanskje en fin søndagscruiser? Synd siden den i følge han og bildene faktisk er i meget bra stand karosserimessig. Men det blir litt som å ha en basemodell av en Charger med rekkesekser og 200hk, ALLE forventer at det er en bil som går godt, siden ALLE supraer har minst 600hk etter å ha fjernet "plomben"
Så, du må da såvidt jeg skjønner bytte ut motor, drivverk, enten autokasse eller manuellkasse, går du for TT auto er det vel litt mindre, men uansett må bakaksel, ledningsnett, tenningssystem, drivstoffsystem byttes. Og ser man på prisene på Supradeler for tiden skjønner man at dette er IKKE billig. Bare en ny original frontlykt koster sånn 1000-2000usd på Ebay nå?
Men om du nå bytter motor, drivverk, ledningsnett, tenning, drivstoffsystem, så er du enda ikke på org Supra nivå, mangler fremdeles bremser, og denne bilen mangler også vingen, og trolig også seter, siden det sitter dritstygge setetrekk på den nå.
Derfor selger han den. Det er en 1500kg tung HALOCAR, med 200 Sugehester og en 0-100 tid på 8-9 sekunder? Noe som gjør at PRIUSEN min ligger rett i ræva på den over målstreken på 0-100 (10 sekunder ish?).
Da skjønner du at du enten må bruke 100lapper i oppgraderinger, eller bare selge greia og kjøpe det du skulle ha gjort, en TURBOsupra.
Ser for meg den flaue turen der han skriver at han skulle ha meg seg en kompis på 100kg for å vise frem nygliset, ferdig importert og nypolert, så er bilen ENDA dauere, bare fordi at du nå sitter med 1600-1700kg i totalvekt, og den daffe autolaten og 200hk gjør at du faktisk BLIR forbikjørt av en Prius i rushtrafikken.
DA inrømmer du tapet og selger.
Nå er jeg dritsær, men autolat Supra kunne jeg faktisk ha tenkt meg, kanskje en slik?
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... 558474f554
Eller bare bla opp de 3-400k det koster for en med rattet på rett side, manuell og turbo.