TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Auduns MR2 MK2

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #459038  av Audun F
 
Det kommer et punkt her i livet når man finner ut at det aldri blir nok timer i døgnet til å få ferdig alle prosjektene som står...

Så, da har man spurt pent og jeg kommer til å sette det bort det tekniske til David. Motor, dyno, tilsynet - alt ihop. Det eneste som er for meg er å få hjul på plass og få satt på dørene.

Så, da blir det endelig litt progresjon etterhvert, bilen har jo stått i snart 10 år :D
 #459039  av ArildM
 
Høres bra ut :) Den er jo potensielt en av Norges mest strøkne biler, må jo bare monteres sammen :mrgreen:
Husker du i det hele tatt hvordan det er å kjøre SW20? :mrgreen:
 #459041  av Audun F
 
ArildM skrev:Høres bra ut :) Den er jo potensielt en av Norges mest strøkne biler, må jo bare monteres sammen :mrgreen:
Husker du i det hele tatt hvordan det er å kjøre SW20? :mrgreen:
Det er mange år siden jeg har kjørt MR2 ordentlig dessverre. Det nærmeste jeg kom var for et par år siden da David var ferdig med første runde med 2.2 litern og det viste seg å være rådebank.

Da kjørte jeg 50 meter med bilen :lol:
 #459043  av ArildM
 
Husker da jeg var ferdig med 20v silvertop konverteringa i Mr2en, ble ikke noe langvarig det heller, men kjørte i alle fall i en mnd før jeg fikk rådebank :lol:
Tør vi håpe på å se den ferdig i løpet av året i år da? :D
 #459044  av Audun F
 
ArildM skrev:Husker da jeg var ferdig med 20v silvertop konverteringa i Mr2en, ble ikke noe langvarig det heller, men kjørte i alle fall i en mnd før jeg fikk rådebank :lol:
Tør vi håpe på å se den ferdig i løpet av året i år da? :D
Jeg ville vel ikke holdt pusten akkurat :D

Fikk akkura overslag på reperasjon av den daglige bilen på 36.000,- så penga har dessverre fått mange ben å gå på...
 #459045  av magnesmurf
 
Audun F skrev:
ArildM skrev:Husker da jeg var ferdig med 20v silvertop konverteringa i Mr2en, ble ikke noe langvarig det heller, men kjørte i alle fall i en mnd før jeg fikk rådebank :lol:
Tør vi håpe på å se den ferdig i løpet av året i år da? :D
Jeg ville vel ikke holdt pusten akkurat :D

Fikk akkura overslag på reperasjon av den daglige bilen på 36.000,- så penga har dessverre fått mange ben å gå på...
Påtide å bytte dagligbil til toyota\lexus? :shock:
 #459046  av ArildM
 
Enig med den! :shock:
Priusen kosta meg 2stk bremseskiver bak på EU kontroll, utover oljeskift, plugger og luftfilter/kupefilter de to årene jeg hadde den :oops: :D Tipper Lexusen vil holde seg i noenlunde samme baner :)
 #459048  av magnesmurf
 
Hvis jeg husker riktig kjørte vel audun en volvo v50 sist jeg snakket med ham. Som i bunn og grunn er en ford mondeo i volvo skall?
 #459051  av Makk
 
Hva i helvette skal skiftes for 36 tusen??

Jeg fikk en v40 gratis, 5000 i deler, 4x skiver, klosser, slanger, alle støtdempere og fjærene, good as new.
 #459052  av Audun F
 
Det har gått ens stund siden sist Magne :D Jeg hadde en S40, som jeg forsåvidt var godt fornøyd med, men da man skulle bli pappa så byttet jeg bil for 2 år siden. VAG styrer jeg langt unna, men har en Mitsubishi Outlander 2013 modell.

Jeg har hatt litt problemer med at jeg ved pådrag øker turtallet uten at jeg nødvendigvis kjører noe fortere, akkurat som om jeg kjører med kløtsjen halvveis inne (nei, jeg gjør ikke det). Så, da bestilte jeg time hos MotorForum for en sjekk og håpet at dette var noe som gikk på garantien om det skulle være noe svære greier.

Så, det viser seg at jeg må bytte "balanseakselen" (som alene koster nesten 9000,-), et gir (relatert til balansen) + at det var en lekkasje i trykkslangen til gasspjeldet. Ingen av disse tingene ville jeg tro var slitedeler?!

Om noen har noen tanker rundt dette er jeg glad for tilbakemeldinger. I de 36.000,- så er det en service inkludert, men det er ikke mange tusenlappene...

Jeg fikk pruta det ned til 32.000,- sånn ca, men allikevel svir sånt litt for mye om dagen. Spesielt siden jeg hadde den inne til bulkretting og lakkering for 12.000,- forrige uke grunnet noe kluss med snøfallet :lol:

Håpet var å klage på dette og få det inn på garantien, men jeg ser også at bilen har gått rett over 100k, noe som er garantigrensen ser det ut til...

Grunnen til at det ikke ble Toyota forrige gang var at Rav4 er for liten, og Land Cruiser'n var for dyr (noe som også gjelder Lexusen)... Men jeg antar det hagler med gode grunner nå i etterkant :mrgreen:
 #459053  av Makk
 
Til den prisen er rådet enkelt, greier du og få en byttemotor fra skadebil til god pris er det tryggest.

Kan aldri vite om det er mer eller om det blir bom med og bare bytte det der, er det feil så blir det dyrere for deg også.
 #459054  av magnesmurf
 
Audun F skrev:Det har gått ens stund siden sist Magne :D Jeg hadde en S40, som jeg forsåvidt var godt fornøyd med, men da man skulle bli pappa så byttet jeg bil for 2 år siden. VAG styrer jeg langt unna, men har en Mitsubishi Outlander 2013 modell.

Jeg har hatt litt problemer med at jeg ved pådrag øker turtallet uten at jeg nødvendigvis kjører noe fortere, akkurat som om jeg kjører med kløtsjen halvveis inne (nei, jeg gjør ikke det). Så, da bestilte jeg time hos MotorForum for en sjekk og håpet at dette var noe som gikk på garantien om det skulle være noe svære greier.

Så, det viser seg at jeg må bytte "balanseakselen" (som alene koster nesten 9000,-), et gir (relatert til balansen) + at det var en lekkasje i trykkslangen til gasspjeldet. Ingen av disse tingene ville jeg tro var slitedeler?!

Om noen har noen tanker rundt dette er jeg glad for tilbakemeldinger. I de 36.000,- så er det en service inkludert, men det er ikke mange tusenlappene...

Jeg fikk pruta det ned til 32.000,- sånn ca, men allikevel svir sånt litt for mye om dagen. Spesielt siden jeg hadde den inne til bulkretting og lakkering for 12.000,- forrige uke grunnet noe kluss med snøfallet :lol:

Håpet var å klage på dette og få det inn på garantien, men jeg ser også at bilen har gått rett over 100k, noe som er garantigrensen ser det ut til...

Grunnen til at det ikke ble Toyota forrige gang var at Rav4 er for liten, og Land Cruiser'n var for dyr (noe som også gjelder Lexusen)... Men jeg antar det hagler med gode grunner nå i etterkant :mrgreen:
Hvordan i all verden får du en rav4 til å bli for liten? Fikk du trillinger når dere fikk barn? :lol:
Ble ny bil på oss forrige uke også, men vi gikk fra kia carens 7 seter, som må være verdens dårligste bil på på vinterføre, til en subaru forester. Føler ikke at det mangler plass i foresteren.
Mitsubishi hadde et samarbeid med VAG en periode. Vet ikke om det er slutt på det. Virker som om kvaliteten på bilene fortsatt gjenspeiler det. Hadde en kamerat med en mitsubishi grandis som måtte ut med 70000 i påkost etter eu kontroll for noen år siden. Da var bilen 6 år :shock:
 #459055  av ArildM
 
SÃ¥ Mitsubishi er VAG, Mazda er Ford? Nye CHR er skrudd sammen i Tyrkia?
Ajajaj, hva skal det bli med verden? :shock:
 #459057  av magnesmurf
 
ArildM skrev:SÃ¥ Mitsubishi er VAG, Mazda er Ford? Nye CHR er skrudd sammen i Tyrkia?
Ajajaj, hva skal det bli med verden? :shock:
Kamerat hadde en 2013 corolla. Den var skrudd sammen i afrika et sted. Vi hørte noen ulyder fra dørene en dag. Ved nærmere innspeksjon holdt dørstopperene på å løsne, da skruene hadde skrudd seg ut av seg selv :roll:
Var masse ulyder fra den også. Foreldrene hans hadde en identisk 2010 modell, skrudd sammen i japan. Ikke en eneste ulyd eller noe problem med den bilen..
  • 1
  • 69
  • 70
  • 71
  • 72
  • 73