TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Min første bil ble drømmebilen! Dagerns ST202

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #459507  av Dagern
 
Hei!

Ble superglad da jeg fant dette forumet og håper det fortsatt er folk her! :D
Heiv meg over registreringsknappen i håp om at jeg i fremtiden kan få hjelp av folk som i all sannsynlighet vet mer om bil og særlig toyota enn meg. Jeg er sen til festen, var ikke spesielt bilinteressert i mine yngre dager, men har det siste året blitt bitt av bildilla til gangs, særlig japanske, Jeg falt pladask for Toyota Celica (Liker så godt som alle generasjonene). Som fra klar himmel bestemte jeg meg for å finne en fin Celica og kjøre opp så fort som mulig. Har alltid bodd nærme by og reist kollektivt så har ikke følt noe behov for å ha førerkort før nå (Er en 28 gammel trønder).

Begynte på kjøretimer forrige august jeg venter nå på oppkjøring, etter masse uthaling å altfor mange tusenlapper brukt på timer med en heelt middelmådig kjørelærer. Var tålmodig og sjekket finn regelmessig i flere mnder. Til slutt fant jeg drømmebilen, en rød 94 celica GT, jeg slo til å dro å henta bilen på Eidsvoll. Den var i utrolig god stand og jeg fikk den til en god pris. Nå har hele vinteren har gått med på øvelseskjøring i min GT-L i tilegg til å nilese haynes-boka mi og gjort klar bilen for det fantastiske øyeblikket jeg kan sette meg inn å kjøre min første tur alene. Har begynt i det små, skiftet Olje, kjøleveske og servoolje. Termostaten måtte også skiftes, men ellers er bilen i fantastisk god stand til å ha gått over 300 000. Håper jeg får være med i klubben, selv om jeg var såpass "late to the game". Jeg lutter øre og har allerede funnet masse spennende her inne. Hjelp meg å bevare denne perlen av en bil :D

Mvh. Dag

Her har dere noen bilder av drømmebilen min:

Bilde
Bilde
Bilde
 #459518  av ArildM
 
Gratulerer med stilig Celica og velkommen hit :D Bra du har falt for rett merke :wink:
Er ikke så mange igjen av de gode gamle TS-ognerne, men vi er glade for alle nye tilskudd i "familien" :D

Får treffes på Cars&Coffe en gang i Trondheim :) Kommer sikkert en tur med den røde MR2n min :)
 #459519  av OleST
 
Ehm :shock:

Du var vel ikke tilfeldigvis på dokken i nærheten av Minnesund og henta den?

Ligner fryktelig på Celica'n naboen hadde.

Om det er den så er det meget grom lyd i den!
 #459526  av Dagern
 
ArildM skrev:Gratulerer med stilig Celica og velkommen hit :D Bra du har falt for rett merke :wink:
Er ikke så mange igjen av de gode gamle TS-ognerne, men vi er glade for alle nye tilskudd i "familien" :D

Får treffes på Cars&Coffe en gang i Trondheim :) Kommer sikkert en tur med den røde MR2n min :)
Tusen takk, herlig med en gjeng "gode gamle" dere er sikkert rette folk å spørre hvis jeg har noe jeg lurer på! ;D
Sikler på MR2 allerede jeg også. Det står en rustholk av en SW20 ved jobben min i fossegrenda. Hadde jeg hatt tid/skills skulle jeg redda den!
Gleder meg til jeg kan bli med på Cars&Coffe, har hørt det er en trivelig gjeng. Leieboeren til muttern har en lyseblå RX-7 FC og jeg tror han har vært der ganske ofte.
OleST skrev:Ehm :shock:

Du var vel ikke tilfeldigvis på dokken i nærheten av Minnesund og henta den?

Ligner fryktelig på Celica'n naboen hadde.

Om det er den så er det meget grom lyd i den!
Hahaha! :lol: Stemmer på en prikk det!! Så utrolig kult!! :D
3S-GE med k&n filter og en potte pr sylinder låter så bra det, folk hører at jeg kommer for å si det sånn 8)

Håper naboen din ikke er sint på meg, hadde med stefaren min som pruta så mye at jeg skjemtes for å være helt ærlig. :oops: Du kan hvertfall hilse å si at jeg kommer til å ta godt vare på den! :wink:
celicat23 skrev:Gratulerer med bil!
Tusen takk! :D
 #459529  av OleST
 
Kan hilse dem og si at bilen er i gode hender når jeg kommer hjem, akkurat nå bor jeg på hybel en times busstur fra Trondheim.

Gratulerer med en grom bil! :D
 #459531  av ArildM
 
Zepticon kanskje du tenker på? Han driver i alle fall Mazda forumet hvis jeg ikke tar helt feil, og har bruker her inne :) SW20 bør nytes i turboutgave, og jeg tror du får mye mer bil for pengene når du ser på Celica. De er av en eller annen grunn ikke særlig populære (ikke praktisk? Selv om du får myye bagasje når du legger ned setene), tilsvarende Corolla og Carina er nesten mer verdt og ofte i dårligere stand (rust etc). Så jeg synes Celica kan være biler man kan gjøre gode kupp på :)

Og med 3sge under panseret har du både evighetsmaskin, men samtidig mer enn nok futt til å få kjørt fra deg førerkortet :lol: :mrgreen:
 #459534  av OleST
 
Forresten, er Celica'n manuell eller automat?
 #459535  av Dagern
 
OleST skrev:Kan hilse dem og si at bilen er i gode hender når jeg kommer hjem, akkurat nå bor jeg på hybel en times busstur fra Trondheim.

Gratulerer med en grom bil! :D
Kult! Sleng deg med på cars & Coffee du også! :D
Det er manuell girkasse ja! :wink: Mye artigere :)
ArildM skrev:Zepticon kanskje du tenker på? Han driver i alle fall Mazda forumet hvis jeg ikke tar helt feil, og har bruker her inne :) SW20 bør nytes i turboutgave, og jeg tror du får mye mer bil for pengene når du ser på Celica. De er av en eller annen grunn ikke særlig populære (ikke praktisk? Selv om du får myye bagasje når du legger ned setene), tilsvarende Corolla og Carina er nesten mer verdt og ofte i dårligere stand (rust etc). Så jeg synes Celica kan være biler man kan gjøre gode kupp på :)

Og med 3sge under panseret har du både evighetsmaskin, men samtidig mer enn nok futt til å få kjørt fra deg førerkortet :lol: :mrgreen:
Nei det er nok ikke han. Men kult at det finnes flere FC'r i trondheim da! :)
Som du sier syns jeg selv jeg gjorde tidenes kupp, celica er en fin balanse sporty/praktisk. Perfekt daily driver med sjel! Det sto også et bra anlegg i den fra før, trengs bare en bra forsterker for den trengte forrige eier.
Er det en evighetsmaskin altså? Jeg trenger ikke være redd for 300K? Er det noe spesielt dere ville sjekka hvis dere kjøpte en som har gått så langt? Virker som den går som en klokke så langt hvertfall! :mrgreen: :mrgreen: Må være litt forsiktig med høyrefoten ja :wink: 8)
 #459539  av OleST
 
Blir gjerne med på cars & coffee men jeg har ikke lappen og corolla'n står hjemme i Eidsvoll.

Har alltid trodd den Celicaen hadde automatkasse, hørtes ut som om en automat som tviholdt på ett gir hver morgen når Celicaen passerte busslomma.

Men gud for en herlig lyd! Høres ut som en mildt temmet rallybil :D
 #459541  av Dagern
 
OleST skrev:Blir gjerne med på cars & coffee men jeg har ikke lappen og corolla'n står hjemme i Eidsvoll.

Har alltid trodd den Celicaen hadde automatkasse, hørtes ut som om en automat som tviholdt på ett gir hver morgen når Celicaen passerte busslomma.

Men gud for en herlig lyd! Høres ut som en mildt temmet rallybil :D
Samma bås da! Venter på oppkjøring jeg nå! Frem til da har jeg en Celica GT-L :P

Vet de hadde bytta clutch, kanskje hun som hadde den ikke var så flink til å gire? Hvem vet...

Den låter så bra at det er vanskelig å holde seg i nakkeskinnet. Fikk hørt anlegget bakfra i et skikkelig pådrag sist jeg var ute å øvelseskjørte woooow sier jeg bare *sikl
 #459543  av OleST
 
Jeg vet hvordan du har det. Håper på og få tatt lappen til sommeren så jeg får begynt på Corolla prosjektet mitt.
 #459544  av Dagern
 
OleST skrev:Jeg vet hvordan du har det. Håper på og få tatt lappen til sommeren så jeg får begynt på Corolla prosjektet mitt.
Anbefaler ikke kjørelærern min hvertfall! :? Fyren har koste meg masse penger og jeg lærer nesten ingenting, skulle bytta med en gang. Heldigvis har jeg flinke folk rundt meg og fin bil å øvelseskjøre med! :D
 #459545  av OleST
 
Jeg har tenkt til og ta kjøretimer hjemme i Eidsvoll, også må jeg prøve og få øvelseskjørt en god del i tillegg.
 #459648  av ArildM
 
3sfe motoren i Rav4n vår har gått 370k snart, og den går som ei klokke og bruker verken olje eller kjøleveske. 5sfe i gamle Camryen til morsan gikk 570k, da lakk den mye olje via simmering mot girkassa og ble solgt videre pga rust. Motoren hadde nok gått mye lengre om man bare hadde byttet pakningene :)
Stort C&C i Trondheim på søndag kl19 om dere ikke har fått det med dere :)