TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kjøp av MR2 MK II, Usikker pÃ¥ forhandler.

  • Annonser for bil ønskes kjøpt
Annonser for bil ønskes kjøpt
 #459549  av Knutsen93
 
Har nå siste månedene sett på og kjøpe en Toyota MR2.
Bladd igjennom mye nå på nett og lett meg fram og har funnet denne:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=49206796


Er en 93'r med relativt lav Km stand
Ser denne har vært lagt ut først i 2011 men enda ikke solgt.

er det noen som vet noe mere informasjon om bilen?
prøvde og google meg fram til informasjon på forhandleren og kom over en artikkel hos TV2.no

https://www.tv2.no/a/3473396/

Forhandler skulle tydeligvis kjøpt denne av en 24 åring, lakkert den for og reparere noe lakkskader og skrudd opp prisen til det dobbelte og anonsert som "ikke rævkjørt/ungdommskjørt"


Har dere noen tanker rundt kjøp av denne? Har lyst på en MR2 og tenker 93 er en grei årgang da "Snap oversteer" skulle være forbedret på denne?
Utenom dette virker det ikke som om det er noe rust / mangler på denne.
 #459551  av celicat23
 
Utgangspunktet du har er tidligere eier som sier bilen ikke er verdt så mye, og en selger som juger om ALT. Det er jo ikke en vidunderlig start. Siste dokumentert vedlikehold av bilen var i 2006 (??? vanskelig å se ut i fra bildene..) på 137tkm. Etter det har den gått i 32.000km til uten noe vedlikehold (som kan dokumenteres), og bilen har stått hos Juge&Fanteri AS siden 2011. Ingen bil har godt av å stå mer eller mindre rolig i 7år.

Ikke er jug&fanteri AS spesielt smarte heller.... "kun sommerkjørt". Se på datoene for når servicer er tatt. Er det sommer hele året? :roll: Du må nok forberede deg på at denne er fin & brun under, og du må sjekke rust på de vanlige stedene.

Jeg hadde ALDRI handlet med disse folka.
 #459558  av Knutsen93
 
celicat23 skrev:Utgangspunktet du har er tidligere eier som sier bilen ikke er verdt så mye, og en selger som juger om ALT. Det er jo ikke en vidunderlig start. Siste dokumentert vedlikehold av bilen var i 2006 (??? vanskelig å se ut i fra bildene..) på 137tkm. Etter det har den gått i 32.000km til uten noe vedlikehold (som kan dokumenteres), og bilen har stått hos Juge&Fanteri AS siden 2011. Ingen bil har godt av å stå mer eller mindre rolig i 7år.

Ikke er jug&fanteri AS spesielt smarte heller.... "kun sommerkjørt". Se på datoene for når servicer er tatt. Er det sommer hele året? :roll: Du må nok forberede deg på at denne er fin & brun under, og du må sjekke rust på de vanlige stedene.

Jeg hadde ALDRI handlet med disse folka.

Var godt jeg var skeptisk da ser jeg, takk for informasjonen!

Virker som det er vanskelig og finne disse bilene så begynner og stresse litt med og skaffe en..
 #459559  av Knutsen93
 
celicat23 skrev:Utgangspunktet du har er tidligere eier som sier bilen ikke er verdt så mye, og en selger som juger om ALT. Det er jo ikke en vidunderlig start. Siste dokumentert vedlikehold av bilen var i 2006 (??? vanskelig å se ut i fra bildene..) på 137tkm. Etter det har den gått i 32.000km til uten noe vedlikehold (som kan dokumenteres), og bilen har stått hos Juge&Fanteri AS siden 2011. Ingen bil har godt av å stå mer eller mindre rolig i 7år.

Ikke er jug&fanteri AS spesielt smarte heller.... "kun sommerkjørt". Se på datoene for når servicer er tatt. Er det sommer hele året? :roll: Du må nok forberede deg på at denne er fin & brun under, og du må sjekke rust på de vanlige stedene.

Jeg hadde ALDRI handlet med disse folka.

Av ren nysgjerrighet, hvilken informasjon ligger det her da? Vet det som har blitt skrevet i media om prisøkningen osv?

Om jeg hadde gått for bilen skulle jeg prutet ned prisen betraktelig selvfølgelig.
Men grunnet reaksjonene på forumet så er det uaktuelt med denne