TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • wimpy's Yaris D-4D

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #459434  av celicat23
 
Det må jo bli en artig go-cart å kjøre det her :D Er det gjort noe mer/planlagt noe mer med understellet enn senkefjærer?
 #459435  av wimpy
 
Har et 22 mm justerbart Whiteline stabstag bak, neste ting på "understell" blir forhåpentlig vis felger på under 5 kg/stk og montere sperre diff :) Sikler litt på et bilstein coilover sett, men får bli laangt fram

husket noen hadde en artig kommentar etter jeg monterte det :roll:
celicat23 skrev:Artig prosjekt. Fikk en rimelig ny yaris med en diesel av noe slag som lånebil hos toyota, og den gikk overraskende greit. Skjønner at du bruker litt på å få stabilisert den dog, for understellet fra fabrikk er forferdelig - i vert fall på den jeg lånte. Han bak skranken på toyota så litt skeptisk ut når jeg klagde over at yarisen kjente ut som understellet gikk en vei og karrosseriet gikk en annen vei når jeg tok en sving i 140km/t :lol:
Det er tross alt 5 år siden du hadde den kommnetaren, så kansje jeg har tatt meg for god tid til å bli "ferdig" :oops:
 #459436  av OleST
 
Digger prosjektet! Tror UltraRacing har swaybars og stivere til Yaris?
 #459445  av celicat23
 
wimpy skrev:Det er tross alt 5 år siden du hadde den kommnetaren, så kansje jeg har tatt meg for god tid til å bli "ferdig" :oops:
Bedre sent enn aldri ;)
 #459447  av wimpy
 
Den siden har jeg ikke sett før, så takk for tipset OleST :D

Klør i fingrene mens jeg venter på nye bremser, så har begynt på lage form til ny luftfilter boks med inntak i fronten. Hadde vert enklere å sette på et åpent luftfilter, men ønsker mest mulig originalt lokk under panseret. Så måtte jeg uansett kutte i under-delen på luftfilter boksen grunnet IC rør :roll:

Funker bildene nå :?:

Bilde
 #459450  av ArildM
 
Bildene funker :D
Og som Marius sier, bedre sent enn aldri :D
 #459483  av wimpy
 
Begynner å nerme meg ferdig luftfilter boksen, den ligger nå og herder etter jeg har støpt på "filter feste" til original boksen :)
Om jeg er heldig så kommer bremsene til neste helg, da begynner bilen å nerme seg klar PKK

Bilde
Ferdig sparklet

Bilde
Støpt og grovtilpasset

Bilde
 #459763  av wimpy
 
Da er bilen tilbake fra PKK, fikk 9 stk 2er feil. Gikk egentlig bedre en forventet, selv om jeg håpet jeg skulle slippe gjennom uten noe :lol:
  • Hovedlykt mÃ¥ justeres
  • TÃ¥kelys fjernes pga kondens
  • Fjær og stabstag byttes til originalt
  • VSD lys slette feilkode
  • EGR-lys slette feilkode
  • Katalysator monteres
  • Eksoslekasje
  • Ikke mÃ¥lt avgass
  • Oljelekasje turbo
Bilde
Kald luft inntak

Bilde
Begynner å bli mangen bilder av motor rommet nå, men nå er jeg stort sett fornøyd med utseende her.
 #459832  av OleST
 
Har du vurdert å gi yaris'n en liten dose propan for og få den til og brenne renere?

Da snakker vi om ørsmå mengder ellers så blir det motorhavari.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7