TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #460919  av lasse
 
Ja, det er jo ikke så mange MR2er som er innom verstedene lenger, så det er jo lett å tro at de ble levert med turbo alle sammen, er helt OK for meg også :)

Ja, 300hk er jo mer enn nok til å ha det moro, jeg tenker jo bare på de få ungdommene som vokser opp i dag, de har jo vokst opp med Gatebil og i en tro at biler må ha 800hk for å i det hele tatt kunne kjøre over 100km/t :roll:
Men jeg gleder meg FÆLT til lyden og bunndraget, jeg har jo hatt lyst på bil med V8 helt siden jeg kunne gå, og jeg har jo hatt mye rart oppigjennom, men aldri en V8!! Så det her blir bra på mange måter :mrgreen:
 #460921  av lasse
 
:D :D
Skal si ifra når bilen er klar for testkjøring jeg Marius 8)
 #460923  av OleST
 
Har sittet på i Audi A6 som hadde blitt bygget om til RS6, genial sleeper! Var dog ikke gjort lovlig så bilen var registrert som A6.

Er vel forresten samme 4,2 V8 som i R8?
 #460925  av ArildM
 
300hk er mer enn nok for å ha det dritgøy :D
Se bare på MR2n, den prøver jo forsiktig å drepe deg hver gang du er litt uoppmerksom eller gutser litt for hardt :D
Slik som den gangen jeg dro fra en BMW i 180 og fikk vannplaning i en slak høyresving, tror aldri jeg har sett livet mitt gå så fort i reprise :shock: :lol: Bra man ikke er så ofte i utlandet å kjører tror jeg :oops:
 #460927  av lasse
 
RS6 er jo ett par knepp sprekere da, og samme med R8, jeg vil nå tro det ikke er helt samme motorene, Audi har jo brukt 4,2 størrelsen i godt og vel 25år ihvertfall?

Og ja, 300hk er nok til å ha det moro ja :D
Men MR2en er jo litt mer spennende å kjøre på kanten, man må jo jobbe litt mer...
Jeg har mange gode minner med min, firehjulsskrens i sving da jeg kjørte fra en BMW i litt overkant hastighet (gti motor og slitne dempere), snap-oversteer i regnvær med gateslicks ned mot angsten på rudskogen i 130-140, DET var jævlig skummelt, så bare autovernet kom nærmere og nærmere i speilene, men det gikk jo bra! Da kjørte jeg rolig ut runden, og dro hjem...
 #460933  av ArildM
 
Har holdt fast godt i rattet noen ganger, både med AW11 og SW20, en del av læringskurven. Og du får jaggu litt mer respekt både for bil og vei etter noen slike skremmere :wink: Sånn sett bør jo en AWD V8 Audi bli mye tryggere å herje litt med på vinteren, men minst like morsom :mrgreen:
 #460935  av lasse
 
Ja, man er gjerne litt mer oppmerksom i MR2en!
Audien er jo VELDIG retningsstabil, og helt super på vinterføre, gjør akkurat som den skal, men når man provoserer frem en sladd, går det både breit og fort :D
Har jo kjørt gammel merce på vinteren i årevis, med 3.0 sekser, manuell kasse og diffsperre var den ekstremt leken på glatta, men den solgte jeg fort når planen om manuell og v8 i Audien kom snikende ;)
Kommer nok sikkert til å savne merca litt men....
 #460937  av ArildM
 
Tipper alt er glemt når du legger inn en finfin quattro drift slik som i videoen over :mrgreen: 8) 8) 8)
 #460942  av lasse
 
Ja, satser på det!! Er jo en grunn til at den ble solgt, Audien var jækla morsom i korte svinger nå i vinter, manuell og litt mer krutt blir den knall i lenger svinger også tipper jeg :D
Men det er dessverre ikke helt problemfritt i tyskerverden heller, fått svar fra møller nå, fabrikken i Tyskland godkjenner ikke en sånn ombygging da de ikke ble levert sånn originalt, og de lager heller ingen generelle papirer på hvor mye hk karosseriet tåler...
Jeg gir meg selvsagt ikke, for det hadde jo vært moro å ha det i vognkortet :)
 #460943  av celicat23
 
Går det an å gå veien fra RS4 B5 og hva som er forskjell mellom det karrosseriet kontra en vanlig B5 da, og forsterke/bygge det om? RS4'en hadde jo 300-og-ett-eller-annet hester.
 #460947  av lasse
 
Ja, har spurt om mulighetene på papirer for både S4 (265hk) og RS4 (380hk) optimalt kan jeg bruke S4 papirer og tyne 15% effektøkning grensen og slippe unna med det, jeg vil tro RS4 papirer krever bremser og understell, noe som koster mer enn det smaker...
Jeg må ta en prat med saksbehandleren på BT når/om jeg får noe håndfast fra møller...
 #460962  av ArildM
 
Bra de sjekket stavingen før de la ut en annonse på en bil til 420k :lol:
Meget spesiell M550 d.Meget godt utstyrt??Bilen Er Filiberto’s! Jan fjernes
  • 1
  • 1081
  • 1082
  • 1083
  • 1084
  • 1085
  • 1138