TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #461061  av GhostRider88
 
ArildM skrev:
Regner med at det er omtrent tett i regn, men ikke 100% tett ved vask med høytrykkspyler.
Akkurat slik som min da :mrgreen:
+1 og mange med oss, gjerne enda verre. Kjent mr2 fenomen :roll:
Så lenge det ikke renner vann inn når det regner og bruk av vanlig hageslange er jeg fornøyd. :)
 #461063  av ArildM
 
Rettelse: Typisk problem for alle biler med targatak :mrgreen:
Tør ikke tenke på hvor lekk en gammel amcar fra 60-70tallet med t-tak er :lol: Selve takene er mye større, og bilene mye gamlere.
Så lenge det ikke lekker når det regner (sånn som før på min) så er det vel null stress :mrgreen:
 #461074  av magnesmurf
 
Bestilte meg setettrekk for en stund siden..
Skinnsetene er jo ganske slitte, samt at jeg foretrekker delskinn.

Desverre klarte ikke vedkommende å lage setene 100% slik jeg ville ha de.
Ønsket de som på bildet, men med gule sømmer.
Han klarte ikke å få tak i gul tråd av god nok kvalitet til å sy diamantmønster i midten.
Bortsett fra det fikk jeg alt jeg ønsket, samt dørtrekk i samme utførelse.

Jeg fant dog noen som kunne lage samme setetrekk med diamantmønster i korrekt farge. Men de lager ikke dørtrekk, og forlanger 2000kr mer for kun setetrekkene.
Etter en runde med meg selv fant jeg ut at sømmene i midten ikke var verdt 2000kr ekstra, samt å tape dørtrekk i samme utførelse.
Så kjøpte de billigste uten søm\mønster i midten.
Håper jeg ikke angrer på den avgjørelsen i ettertid..
Vedlegg
seter6.jpg
seter6.jpg (64.65 kiB) Vist 1182 ganger
 #461075  av GhostRider88
 
Klok avgjørelse. Jeg hadde gjort det samme. Nå vil den gule dele flere familietrekk med din blå, som heller ikke har mønster i midten ;)
 #461078  av ArildM
 
Høres ut som rett avgjørelse :)
Hvem lager trekkene? :D
 #461080  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Høres ut som rett avgjørelse :)
Hvem lager trekkene? :D
En kar borti UK som syr på bestilling. Han har vært mye aktiv på mr2 gruppene på facebook. Igors ettellerannet.
 #461087  av magnesmurf
 
Hater at denne bilen skal være så forbannet gjenstridig på alt når noe skal gjøres.
Stereo overgang passet, men fungerte ikke. Klarer ikke levere nok strøm til å drive annlegget.
Ny spiller lager bare problemer, da den er umulig å få parret med telefon, og telefonen er det som driver den spilleren.
Panserløftere handlet fra mr2heaven var bare søppel. De tar borti forskjermer og er så kraftige at de presser panser opp 1cm midt på :shock:

Kort sagt er det veldig lite som går greit når noe skal gjøres med denne bilen.
 #461091  av magnesmurf
 
Da var nytt ledingsnett laget til stereo.
Desverre skulle det ikke være så enkelt :roll:

Kun lyd i ene høytaleren foran. Så da må jeg trekke nye ledinger til høytalere foran og sub bak for å få dette til å bli bra.
Holdt liksom ikke med med å legge opp alle strømledinger på nytt. Overgangen var så dårlig at ikke engang lydsignaler lar seg overføre.
Snakk om søppleprodukt.
 #461092  av ArildM
 
Hehe, MR2n er jaggu prippen på stereo så selv om det er dritent er erfaringen min at det beste er å legge opp ALT på nytt skal man slippe dårlig kontakt, signalstøy osv osv... :D
 #461095  av magnesmurf
 
Da var det endelig liv i stereo.
Måtte gå over alt enda en gang da det fortsatt ikke var liv i den ene høytaleren.
VIste seg å være en dårlig kobling mellom en kabelsko og ledning.
Tok nesten en hel dag å få ordnet det..

Fikk koblet på en sub som passet i orginal boks, men den låt temmelig tamt.
Så må nok bytte tilbake til den andre jeg ordnet i orginal boks, da den låt vesentlig bedre.
Forskjellen er at den nyeste bare er 2ohm og spilleren har mulighet for å yte 70w brokkoblet i 2ohm på "direct sub drive", så skjønner ikke hvorfor det ble mye dårligere lyd i den nyeste subben vs den gamle som er på 4ohm.
 #461099  av magnesmurf
 
Da var hvertfall stereo på plass.
Tenkte å justere vinduer nå når dørtrekk er av.

Det prosjektet gikk så luk til helvete som mulig, da hver eneste justering som gjøres medfører enda mer mistilpasset vindu, større lekkasjer og generelt bare f**skap
Skulle prøve å kjøre vindu opp og ned, da var plutselig vindusbryter helt fastlåst. Dønn fast.
Utrolig hvor gjenstridig denne jævla bilen er mot å bli skrudd på. :x
 #461100  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:Da var hvertfall stereo på plass.
Tenkte å justere vinduer nå når dørtrekk er av.

Det prosjektet gikk så luk til helvete som mulig, da hver eneste justering som gjøres medfører enda mer mistilpasset vindu, større lekkasjer og generelt bare f**skap
Skulle prøve å kjøre vindu opp og ned, da var plutselig vindusbryter helt fastlåst. Dønn fast.
Utrolig hvor gjenstridig denne jævla bilen er mot å bli skrudd på. :x
Så innmari også det :? En liten trøst i elendigheten er at den blå og min er mer medgjørlig og kanskje gjør opp for den gule sin gjenstridighet. Men, ja, det gir en skår i det som skulle vært en glede...
 #461103  av ArildM
 
Det betyr vel bare på italiensk at bilen har masse masse sjel? :lol: :lol:
Når man må blø litt for å få ting i orden må man vel bare tro at det blir desto bedre når du en gang får inn 2GR motoren og får søt søt v6 lyd i ørene en finfin sommerdag 8)
 #461112  av magnesmurf
 
Endelig noe som gikk som smurt.
Hadde nye nav foran fra en annen bil. FIkk byttet bremseskjold og nye hjullager i de, og merkelig nok gikk det uten problem å bytte lager osv. Begge nav unnagjort på 1,5 timer :!:

Så da er det klart for større bremser foran også.
Må samtidlig justere bremsene litt mer bak, så stempel i kalipere ligger dønn intil. Da slipper jeg vandring på pedalen. LItt tungvindt å måtte justere brekket manuelt, når autojustering ikke virker av en eller annen grunn.
Heldigvis enklere foran.
 #461114  av ArildM
 
Godt når ting endelig går rette veien :mrgreen:
  • 1
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 62