TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #461055  av magnesmurf
 
GhostRider88 skrev:
Praktisk med tett targa ja. Bra du fikk justert relativt enkelt frem til nå. Kan legge til at mitt targatak er så godt som helt tett på passasjersiden etter vi la silikon rundt pakningene :) Testet i dag under vask og lakk ikke noe vann inn i førerhuset :)
Shin Etsu, ikke silikon :wink:
Får se om ikke vi kan justere litt på vinduene dine når først dørtrekk er av og vi bytter høytalere og trer ledninger :wink:
 #461062  av GhostRider88
 
magnesmurf skrev:
GhostRider88 skrev:
Praktisk med tett targa ja. Bra du fikk justert relativt enkelt frem til nå. Kan legge til at mitt targatak er så godt som helt tett på passasjersiden etter vi la silikon rundt pakningene :) Testet i dag under vask og lakk ikke noe vann inn i førerhuset :)
Shin Etsu, ikke silikon :wink:
Får se om ikke vi kan justere litt på vinduene dine når først dørtrekk er av og vi bytter høytalere og trer ledninger :wink:
Ah, stemmer det!
Hadde vært kjekt å se på det, blir i så fall en blir det å regne som en bonus :) Ellers er jeg fornøyd med slik det ble etter Shin Etsu. Vi får se an behovet/om det lar seg gjøre og hva det blir til overs av tid. Forstår at dette ikke er en enkel jobb å få perfekt.
 #461066  av GhostRider88
 
Var hos David for en første sjekk etter jeg fikk den. Har kjørt nesten tre fulle tanker siden og det var nå tid for oljeskift inkl filter (Royal Purple motorolje). Filter med delt og sjekket nøye for metall flakes/biter og andre fremmedelementer. Det var slik som forventet, minimalt med flakes (som kommer av at motor er i innkjøringsfasen). Alt stoppet i filteret. Ble så sjekket for lekkasjer og alt er tett. Kjølevann var på fult nivå. Motor går fint og rent. Kort oppsummert: Alt er i orden og det er bare å kjøre og kose seg med MR2'en :)

Tiden fremover nå skal jeg være nøye med å peile olje etter tanking (fra tom til full) og se at kjølevann nivået er på fult når bilen har kjølt seg ned etter en lengre kjøretur. Skal også prøve meg litt frem med mengde oktan booster som er nødvendig for å eliminere tenningsbank. Vår erfaring er at det skiller på kvaliteten på 98 oktan på ulike stasjoner. En shell stasjon i Mjøndalen trengte mer oktan booster, mens 98 oktan på Esso i Hokksund og Kongsberg trengte mindre. Når det er sagt så fylte vi igjen på samme shell stasjonen i Mjøndalen som først hadde dårligere kvalitet. Denne gangen ville vi prøve uten å fylle oktan booster for å teste. Ingen tegn til tenningsbank på tilnærmet ren 98 oktan. Noe som kan tyde på ny bensin. Dette er igjen gode nyheter for meg da jeg også kan kjøre på så godt som ren 98 oktan. Men en flaske oktan booster ligger uansett som en backup i bagasjen.
Ny sjekk hos David blir gjort senere i høst, men kjører trolig ikke så mye at det da er nødvendig med nytt oljeskift og filter. Men før det blir det oppgradering av høyttalere hos Magne og høyst trolig bremsing i benken :)
 #461068  av ArildM
 
Gratulerer med fungerende motor :D Bare å kose seg fremover!
Er Beams motoren virkelig så fysen på bensin? :shock:
 #461073  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Gratulerer med fungerende motor :D Bare å kose seg fremover!
Er Beams motoren virkelig så fysen på bensin? :shock:
Husk at det er en optimalisert og bortskjemt beams ;) Uansett er beams laget for 100 oktan (i japan) så 98 er minste anbefalte oktan nummeret selv uten modifikasjoner.
The 3SGE RED TOP BEAMS engine can run on fuel with an octane rating of at least 98.
Kilde: https://www.drive2.com/b/466078582041477440/
 #461079  av ArildM
 
Tipper denne motoren får det heelt fint i årene fremover :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #461081  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Tipper denne motoren får det heelt fint i årene fremover :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ja, denne skal få det beste så langt det lar seg gjøre :)
 #461093  av GhostRider88
 
Nye høyttalere montert i dører og bak på hver side. Likte godt løsningen å bruke org høyttaler feste som feste til de nye Focal ISU130. Det ble også en full rens innvendig av bilen inkl ozonbehandling, da det ble oppdaget noe som kunne se ut som begynnelsen på mugg(?) dannelse bak passasjersetet. Bilen er og lukter nå (kjemisk) ren. Har ikke vært så ren siden den var ny fra fabrikk...

Lyden ble markant bedre med dybde og mer detaljert. Lydbildet er mye bedre enn hva snart 30 år gamle høyttalere noen gang har gitt. Takk til Magne :!: for å ha gjort dette og attpåtil ofret bristet ribbein i prosessen :(
Fikk også justert vinduene så de er så bra de kan bli :)
Neste blir nye dekk av god kvalitet. Rart å si det, men bilen er ferdig for nå. Iallefall det jeg har tenkt på å gjøre på kort sikt. Ferdig blir man vel aldri :lol:
Høyttalere i dør.jpg
Høyttalere i dør.jpg (1.17 MiB) Vist 3781 ganger
 #461094  av ArildM
 
Ser knallbra ut :)
Kos deg med bilen nå :mrgreen:
 #461096  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Ser knallbra ut :)
Kos deg med bilen nå :mrgreen:
Takk, ble veldig fornøyd!
Mulig det blir oppgradert subwoofer og forsterker også før jeg gir meg for sesongen :roll: :wink:
 #461097  av GhostRider88
 
GhostRider88 skrev:
ArildM skrev:Ser knallbra ut :)
Kos deg med bilen nå :mrgreen:
Takk, ble veldig fornøyd!
Mulig det blir oppgradert subwoofer og forsterker også før jeg gir meg for sesongen :roll: :wink:
Å som sagt så gjort, følgende er bestilt:

Focal PSB200: https://bilradiospes.no/produkter/bilst ... sse/psb200
Pioneer PRS-D800: https://www.radioservice.no/pioneer-prs ... /p10520483
 #461098  av ArildM
 
Du som liksom var ferdig :lol: :mrgreen:
Har en slik bak passasjersetet, eller i alle fall noe som likner veldig:
https://bilradiospes.no/produkter/bilst ... -basskasse
Den spiller helt rått, så om du er villig til å ofre litt plass kommer du ikke til å angre på en slik :D Får setet på passasjersiden mer en langt nok bakover uansett :)
 #461101  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Du som liksom var ferdig :lol: :mrgreen:
Har en slik bak passasjersetet, eller i alle fall noe som likner veldig:
https://bilradiospes.no/produkter/bilst ... -basskasse
Den spiller helt rått, så om du er villig til å ofre litt plass kommer du ikke til å angre på en slik :D Får setet på passasjersiden mer en langt nok bakover uansett :)
Hehe, ja tok meg i det når jeg skrev innlegget. Men etter dette er jeg ferdig for i år ;)
Skjer mer med bilen min nå enn hva det har gjort på alle årene jeg har hatt den (siden 2006)...

Din er nok litt sterkere (Focal effekt max 250w/Effekt RMS (Watt)150W vs Rockford Fosgate 600W/300W)
Men jeg og Magne kom frem til at focal subben i kombinasjon med valgt pioneer forsterker er den optimale løsningen for mitt øre og smak. Er jo vant til en 5,25" tang bang på org amp. Dette er mer enn et hakk opp fra det :wink: 8)
En annen ting er at jeg skal plassere subben bak førersetet (forsterkeren skjult i org sub boks), og da vil en 8" i lukket kasse gi et bass kick uten å blåse meg i øret, slik en 10" i portet kasse gjør.
 #461102  av ArildM
 
10" kassen er lukket :) Men kan vel gå over i mer en "heftig" subb, enn noe lite og diskret :)
Tipper du blir knallfornøyd uansett, tenkte bare å spare deg for "mye vil ha mer" fellen, men den kan du jo gå i etterhvert uansett :mrgreen: Skjønner uansett tanken om å holde det litt diskret :wink:
 #461104  av magnesmurf
 
ArildM skrev:10" kassen er lukket :) Men kan vel gå over i mer en "heftig" subb, enn noe lite og diskret :)
Tipper du blir knallfornøyd uansett, tenkte bare å spare deg for "mye vil ha mer" fellen, men den kan du jo gå i etterhvert uansett :mrgreen: Skjønner uansett tanken om å holde det litt diskret :wink:
Hvis han vil ha "mer" er forsterkeren stereoforsterker, så bare å slenge på en tilsvarende 8" på andre siden også ;)
  • 1
  • 86
  • 87
  • 88
  • 89
  • 90
  • 102