lasse skrev:Høres jo veldig snodig ut, er pedalen svampete som om det er luft i systemet, eller siger pedalen innover som om det er lekkasje?
Nå tenker jeg bare litt høyt her, men har du fått slitt til klossene skikkelig? Det skal jo litt til, men om klossene ikke er skikkelig slitt til, så kan de jo flekse litt og gi svampete pedal vel?
Verken svampete pedal eller sigende pedal.
Kan også pumpe opp trykket med et ekstra trykk på pedalen og få både høy og steinhard pedal.
Så virker som om det er et rom i ene caliperen bak som må fylles opp litt først før pedalen blir høy, men væsken ikke rekker å sige tilbake når man først bygger trykk. Slipper man pedalen i 5 sekunder så blir den litt lav igjen.
Skjedde når jeg byttet caliperene bak. Merker også at håndbrekksarmen på ene siden har lenger vandring for å ligge på enn på andre siden. Selv om stempel er justert så nære klosser som mulig.
Derfor jeg tror det er noe rart med den ene caliperen.
Har vært borti noe likende på den blå, men da var ny caliper såpass deffekt at den krevde 3 pump for å i det hele tatt bremse. Ingen tegn til utvendig lekkasje. Ordnet seg på den når jeg fikk ny caliper
Fant aldri ut hva som feilet den deffekt caliperen, men har den liggendes enda. Og da fungerte alt strøkent med gammel caliper, akkurat som på den gule.
Ingen er tøffere enn toget! Hilsen lokføreren
1995 Mr2 Gti.
2014 Lexus IS 300h F-sport.