TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #461140  av ArildM
 
Det er din bil, så da gjør du akkurat hva du vil :wink: Så får andre mene akkurat hva de vil :mrgreen:

Blir bra når du får skikk på denne, selv om veien ha vært litt humpete 8)
Blir sikkert litt friskere motoren også når du får justert LMM korrekt :D
 #461142  av lasse
 
Som bildet til Arild viser ja :D
Veeeeldig lenge siden jeg tuklet med den jeg hadde når jeg kjørte med sekser...
 #461144  av magnesmurf
 
Da var bremser ferdig luftet og justert. Sliter fortsatt litt med lav pedal uansett hvor mye jeg lufter.
Regner med at det enten skyldes at den ene caliperen bak er dårlig bygd opp igjen, da de ble kjøpt overhalt. Alternativt kan det være luft i abs pumpa, som ikke lar seg luftes ut.

I og med pedalen var tight og fint med de mindre bremsene bak regner jeg med at det skyldes en litt dårlig caliper.
 #461146  av ArildM
 
Ny master cylinder fra annen Toyota passer også, husker ikke hvilken, står i Smokey tråden, får mye mer virkning på pedalen da den er litt større i dim om jeg ikke tar feil :D
 #461149  av lasse
 
Høres jo veldig snodig ut, er pedalen svampete som om det er luft i systemet, eller siger pedalen innover som om det er lekkasje?
Nå tenker jeg bare litt høyt her, men har du fått slitt til klossene skikkelig? Det skal jo litt til, men om klossene ikke er skikkelig slitt til, så kan de jo flekse litt og gi svampete pedal vel?
 #461153  av magnesmurf
 
lasse skrev:Høres jo veldig snodig ut, er pedalen svampete som om det er luft i systemet, eller siger pedalen innover som om det er lekkasje?
Nå tenker jeg bare litt høyt her, men har du fått slitt til klossene skikkelig? Det skal jo litt til, men om klossene ikke er skikkelig slitt til, så kan de jo flekse litt og gi svampete pedal vel?
Verken svampete pedal eller sigende pedal.
Kan også pumpe opp trykket med et ekstra trykk på pedalen og få både høy og steinhard pedal.
Så virker som om det er et rom i ene caliperen bak som må fylles opp litt først før pedalen blir høy, men væsken ikke rekker å sige tilbake når man først bygger trykk. Slipper man pedalen i 5 sekunder så blir den litt lav igjen.
Skjedde når jeg byttet caliperene bak. Merker også at håndbrekksarmen på ene siden har lenger vandring for å ligge på enn på andre siden. Selv om stempel er justert så nære klosser som mulig.
Derfor jeg tror det er noe rart med den ene caliperen.

Har vært borti noe likende på den blå, men da var ny caliper såpass deffekt at den krevde 3 pump for å i det hele tatt bremse. Ingen tegn til utvendig lekkasje. Ordnet seg på den når jeg fikk ny caliper :roll:
Fant aldri ut hva som feilet den deffekt caliperen, men har den liggendes enda. Og da fungerte alt strøkent med gammel caliper, akkurat som på den gule.
 #461155  av ArildM
 
Høres ut som at du har feilen ganske klart funnet ut av da :wink:
 #461174  av lasse
 
Hmm, snodige greier...
Men alt håp behøver ikke være ute, du kan faktisk bruke de gamle 16V caliperene dine på 92+ bremsene, bare bytte over klaven fra 22V bremsene, klossene er jo like såvidt jeg husker, mulig de blir litt trangere å få over skiva da den er endel tykkere.
Så lenge stempelet er like stort, så vil jo bremsekraft være den samme vel?
 #461175  av magnesmurf
 
lasse skrev:Hmm, snodige greier...
Men alt håp behøver ikke være ute, du kan faktisk bruke de gamle 16V caliperene dine på 92+ bremsene, bare bytte over klaven fra 22V bremsene, klossene er jo like såvidt jeg husker, mulig de blir litt trangere å få over skiva da den er endel tykkere.
Så lenge stempelet er like stort, så vil jo bremsekraft være den samme vel?
16v caliperen går ikke over 92+ bremser? Skivene på 92+ bremsene er 22mm tykke, mens skivene på de tidligere er 16mm tykke. Er ikke 7mm ekstra å gå på. Så da må man bruke nedslitte bremseklosser..?
Tror uansett at mye av dette skyldes en caliper som ikke er helt med. Så er ikke verre enn å bestille en ny 92+ caliper.
 #461177  av lasse
 
Ja, de er kanskje ikke tykke nok nei...
Mente jeg hadde trikset litt med noen bakbremser på en av bilene en gang i tiden, men det var kanskje 92+ caliper på de små bremsene med klavene fra de små bremsene.
Er jo ikke værre enn å bestille en caliper nei, tenkte bare det var kjipt om den oppførte seg likt...
 #461181  av ArildM
 
Nye NISMO GTR har gule kaliptre den også, Nismo sier de gikk for gult pga den er aller mest varmebestandig, så du går helt trygt i sporene til nerdete japanske fagfolk med gule kaliptre :wink:
 #461186  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Nye NISMO GTR har gule kaliptre den også, Nismo sier de gikk for gult pga den er aller mest varmebestandig, så du går helt trygt i sporene til nerdete japanske fagfolk med gule kaliptre :wink:
Tror ikke nismo kjøpte inn sin batch med caliperlakk fra biltema :roll: :lol:
 #461188  av ArildM
 
Men andre veien derimot, det kan være :lol: :wink:
 #461205  av magnesmurf
 
Sliter litt med å få tak i front stabstag. Vil ha fra en 94+ turbo. (tykkere enn rev1 og 2 og tykkere enn NA biler)
Koster 120$ pluss MYE i frakt fra japan.
Koster 3500kr fra norsk toyota forhandler.

Hadde håpet å finne brukt i england, men håpløst det også.
Så vurderer ettermarked, fra whiteline. Kommer på 2000kr ferdig med frakt.

Men vil helst ha orginalt, uten å betale mer enn 2000kr. Noen som har noen ideer?
 #461206  av magnesmurf
 
Mens jeg leter etter stabstag holder vi på å trekke om seter her.
Det er litt jobb, men gikk overraskende greit egentlig.
Gjør det skikkelig og flytter over all innmat, med fjærer, vaiere og stikker fra gammelt trekk.
Vedlegg
DSC_0080.JPG
DSC_0080.JPG (3.7 MiB) Vist 864 ganger
DSC_0081.JPG
DSC_0081.JPG (3.54 MiB) Vist 864 ganger
  • 1
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 62