TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #461211  av magnesmurf
 
Fikk endelig ordnet litt billigere frakt fra japan. Så stab stag foran kom på 1700kr, pluss moms i norge. Da er det fabrikksnytt fra japan.
 #461215  av magnesmurf
 
magnesmurf skrev:Fikk endelig ordnet litt billigere frakt fra japan. Så stab stag foran kom på 1700kr, pluss moms i norge. Da er det fabrikksnytt fra japan.
Og der kom denne forbannelsen som hviler over denne bilen inn igjen :lol:
Orderen ble kansellert fordi stabstag var for stort for fraktmetoden amayama hadde valgt. :roll:
 #461218  av ArildM
 
Men setene blir da i alle fall bra :mrgreen:
 #461220  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Men setene blir da i alle fall bra :mrgreen:
Når jeg får tak i det passasjersetet (rhd førerstol) så :lol:
 #461225  av magnesmurf
 
Mener jeg har nevnt noe om forbannelsen som hviler over denne bilen før... :roll:

Det var ikke bare overgangen til stereo som er spesifikt anderledesfor denne bilen. Viser seg at adapter for ettermarkeds ratt har akkurat samme problemet.

Kjøpte et dyrt Nardi rattboss som spesifikt skulle passe på 1991 US utgave av mr2. Gjett hva, for å få det til å passe på du demontere sleperingen. Og du sitter igjen uten fungerende horn.
Etter mye banning, leting og annet viser det seg at det kun er et firma i japan som lager rattboss som passer akkurat denne bilen. Så nå er nytt boss på vei fra works bell i japan.
Det ville jo vært for enkelt om et vanlig momo eller nardi boss passet rett på, slik som det gjorde i den blå :x
 #461226  av ArildM
 
:shock: Er det mulig :lol:
Vet ikke om man skal le eller gråte etterhvert :roll:
Unnder deg så ekstremt å få denne på veien og skikkelig i gang igjen ! :mrgreen:
 #461236  av magnesmurf
 
Ingen ende på uflaksen her.
Nå kunne ikke amayama sende stabstag. Så får ikke det jeg hadde bestilt. Heller ikke med ekstra frakt, da det tidligere var for stort til å sendes på vanlig måte nå plutselig har sluttet å eksistere og er ute av produksjon :roll:

Ender nok opp med å få tilsendt et fra en NA rev3 bil fra england eller kjøpe ettermarked fra whiteline. :?
 #461237  av ArildM
 
Om du kan vente til Jul får jeg en 95mod SW20 fra Japan da trolig som du kan kjøpe deler fra om du skulle trenge noe :)
 #461238  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Om du kan vente til Jul får jeg en 95mod SW20 fra Japan da trolig som du kan kjøpe deler fra om du skulle trenge noe :)
Hvis det er 100% sikkert at du får den, og jeg også kan få kjøpe førersetet og frontleppa i tillegg til stabstaget har vi en deal :wink:
 #461239  av ArildM
 
100% er vel ingenting, men den er vel på vei ombord i en båt i Japan om ei uke eller to, så bør den vel være i Drammen før jul en gang :mrgreen:

Skal bare sanke deler til automat konverteringa av min bil, så det blir både tåkelykter, kuoki lykter bak med låsekasse osv osv for salg etterhvert. Evt et helt hardtop chassis om noen vil ha.

Skal holde deg oppdatert :D
 #461240  av ArildM
 
Hey, ettersom du bor i Drammen kan det hende jeg svinger innom en tur når bilen skal hentes :mrgreen:
Mulig jeg spør om litt hjelp også hvis det skulle passe og være behov :)

Har du noen erfaring med Kaia på drammen forresten? Må vel sette meg litt mer inn i hva som skjer når bilen ankommer etterhvert, venter bare på bekreftelse på at den faktisk er på vei til Norge :)
 #461244  av magnesmurf
 
Ingen erfaring med kaia i Drammen annet enn at de laster mye på tog derfra. Regner med at det bare er å hente ut bilen når alle papirer er i orden (bevis på betalt moms osv)
Bare å svinge innom når tida kommer. :D
Kan jo skru ut førerstolen din og sette inn et passasjersete fra en LHD bil når du alikevel er her :lol:

Hadde jeg hatt gode kunnskapet om sveising osv hadde jeg kanksje tvunget deg til å kjøre toppløs hjem, da jeg er drit lei targatak og vinduer som ikke passer :lol:

Har du fått med deg hva låsesylinder til kouki lykter er verdt nå om dagen? Skulle tro de var laget av gull :shock:
Selger du komplett sett til amerika med nøkler, har du vel nesten betalt hele bilen :wink:
 #461248  av ArildM
 
Høres bra ut, vi får finne ut av det når den tid kommer :mrgreen:
Skal si fra etterhvert som ting skjer :)

Hadde vært kjekt med hardtop, men men, tror ikke mine kunnskaper strekker helt til der heller :lol:
Nesten enklere å bygge om fra RHD til LHD? Men uaktuelt for min del.

Planen er absolutt å selge unna så mye deler som mulig, så om bilen faktisk dukker opp og er som på bilder/video bør dette bli bra :D

Hva koster et sett med Kuoki lykter da? Tenkte 5000 var kanskje maks som var mulig å få ut av det.
Ser flere og flere videoer med 2GR prosjekter og SW20 på YouTube nå, så jeg har håp om at MR2 tar av skikkelig verdimessig fremover :mrgreen: Ikke minst blir det flere deler og enklere å bygge om våre biler når amerikanerne først setter i gang 8)
 #461249  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Høres bra ut, vi får finne ut av det når den tid kommer :mrgreen:
Skal si fra etterhvert som ting skjer :)

Hadde vært kjekt med hardtop, men men, tror ikke mine kunnskaper strekker helt til der heller :lol:
Nesten enklere å bygge om fra RHD til LHD? Men uaktuelt for min del.

Planen er absolutt å selge unna så mye deler som mulig, så om bilen faktisk dukker opp og er som på bilder/video bør dette bli bra :D

Hva koster et sett med Kuoki lykter da? Tenkte 5000 var kanskje maks som var mulig å få ut av det.
Ser flere og flere videoer med 2GR prosjekter og SW20 på YouTube nå, så jeg har håp om at MR2 tar av skikkelig verdimessig fremover :mrgreen: Ikke minst blir det flere deler og enklere å bygge om våre biler når amerikanerne først setter i gang 8)
Hvis du polerer lyktene litt så de blir blanke, selger komplett med alle deler, inkludert låsesylinder og braketter osv, vil jeg tro at 1000$ ink frakt til amerika er helt oppnåelig.
Evt kan du selge som et vanlig sett for ca 5000kr, og selge låsesylinderen sepparat for rundt 2000kr :wink:
MEN hold det langt unna ebay. Ebay tar noen sinnsyke gebyrer. Solgte et trd ratt på ebay for ca 1100kr. Satt igjen med 600kr når alle gebyrer var trekt fra, og måtte vente 3 uker på å få penger utbetalt.
Bruk heller Facebook gruppene og paypal. SÃ¥ blir regnestykket et helt annet. :wink:
 #461251  av ArildM
 
Har solgt noe én gang via Ebay... Samme erfaringene som du, sykt egentlig.
Blir nok å prøve å selge på annet vis :wink:
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19
  • 62