TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Thomas sin MR2 SW20 - BlackBird

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #461212  av GhostRider88
 
Så var sub nr. 2 koblet til. Tatt i betraktning at de ikke er spilt inn enda (50 timer) så har jeg fått dannet meg et bilde av lyden.
Med to ble det et mer komplett og fyldig lydbilde der bassen virkelig kommer til sin rett i de type tonene.
På behagelig lydnivå (vol. 25 på min spiller) er bassen godt tilstede uten å være for intens/forstyrrende for musikkens kvalitet. Men bre ved å fintune litt på EQ og opp lydnivået noen hakk, så slår det godt i ryggen og hele kupeen rister, som om det kommer to Tyrannosaurus i full gallop (referanse til Jurassic Park II) :wink: 8)

Skulle også "bare" bytte H3 pære i ene tåkelyset. Det ble en lengre prosess enn først antatt. Den ene skruen hadde rustet fast slik at den bolt-saken som skruen entrer- og fester seg i, knakk. Med det resultat at vi måtte borre ut skruen. Med team arbeid og en del fikling fikk vi omsider skruretrollet ut.
Så måtte vi finne en løsning på alternativt feste som ikke innebærer sveising. Til nå har jeg to alternativer og mest trolig blir det bruk av U-mutter klips (M5):
69632333_392594938069651_5844982729262759936_n.jpg
69632333_392594938069651_5844982729262759936_n.jpg (142.38 kiB) Vist 4776 ganger
Kjenner en med mr2 i kongsberg som har bukt samme løsning (bare med karosseri skruer) og det fungerer (klipset holder seg på plass så skruen entrer, tilsvarende som det opprinnelige festet.)

Har også bestilt rustfrie tåkelys skruer fra Twos are us etter anbefaling av Magne. Så nå slipper jeg dette igjen.
Måtte også knuse den gule innmaten i begge lyktene, da den knakk av i den ene. Nå er begge klare. Det var faktisk det første som ble foreslått av forbedringer i denne tråden . Nå 13 år senere er det gjort :lol:
 #461313  av ArildM
 
Akkurat slik det skal være lydmessig i en MR2 imho :mrgreen: Fin lyd, uten å være overdøvende, med mulighet for å få plenty trykk når man føler for det :wink:

Er det ikke alltid slik med MR2 når man skal fikse noe?
"Sal bare bytte parklys pære"
- 5 timer senere:
Bilde

:lol: :mrgreen:
 #461316  av GhostRider88
 
Enig :)
Er noe veldig kjent med det "skal bare" eller "ordne raskt". Blir som regel aldri slik :lol:

Måtte justere ned grøftelysa siden de lyste opp trekrona på gårdsplassen :shock: Det gikk fint på den ene, men den andre hadde justeringen satt seg. Det hadde kommet rusk inni den hvite boksen med tannhjul som justerer reflektoren opp og ned. Skrudde denne av og fikk manuelt skrudd på "armen" som bestemmer høyde på reflektor. Så nå er begge justert slik at de lyser opp ca 20 meter foran bilen og faktisk fungerer som tåkelys ;)

Bare tåkelys, 25 feet/7,5 meter fra vegg
20190922_204947.jpg
20190922_204947.jpg (3.95 MiB) Vist 4715 ganger
Tåkelys og nærlys
20190922_205007_001.jpg
20190922_205007_001.jpg (3.97 MiB) Vist 4715 ganger
Men kunne jo ikke ha en deffekt justeringsmekanisme, så åpnet opp den hvite boksen, vasket rent, smurte med lagerfett, lagde nytt spor til flattrekker på justeringsskruen og limte tannhjulet fast i enden på justeringsskruen. Satt den så sammen igjen og fungerer som ny igjen :) Skal skru den på i morgen. Fikser noe bilder da så det blir mer forståelig hva jeg mener.
 #461318  av ArildM
 
Bilder takk ! :mrgreen:
Høres ut som et ez pz fredagskveldsprosjekt jeg bør få unna på 5-10minutter :lol: 8)
 #461319  av GhostRider88
 
Bilder skal bli :)

Limt og formet sammen ødelagt skruefeste med 2-komponent epoxy
20190923_203854.jpg
20190923_203854.jpg (4.16 MiB) Vist 4703 ganger
Rustfri m5 skrue og skive til hjelp under forming av festet
20190923_203917.jpg
20190923_203917.jpg (4.13 MiB) Vist 4703 ganger
Den hvite justeringsboksen er festet med to vanlige skruer. Når du tar av den hvite delen så sitter denne klipset sammen. Trykk inn klispene og dra den fra hverandre. Inne er det 3 plasttannhjul og gjerne noe rusk og rask. Vask alt godt, ha på litt lagerfett og monter sammen. Nå skal justeringsskruen være enkel å skru med fingrene.
20190923_204314.jpg
20190923_204314.jpg (4.16 MiB) Vist 4703 ganger
20190923_204323.jpg
20190923_204323.jpg (4.61 MiB) Vist 4702 ganger
 #461320  av ArildM
 
Takk :D
Da har jeg noe lurt å gjøre i garasjen en kald vinterhelg :mrgreen:
 #461321  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Takk :D
Da har jeg noe lurt å gjøre i garasjen en kald vinterhelg :mrgreen:
Noe å glede seg til ;)
Virkelig en lett fiks som er gull vært, spesielt om man må justere tåkelysa :)
 #461327  av GhostRider88
 
Kjører nå kombinasjonen hvite tåkelys og gule side-markerings lys. Liker JDM looken 8)
20190924_204532.jpg
20190924_204532.jpg (2.44 MiB) Vist 4683 ganger
 #461329  av ArildM
 
Strøkent :mrgreen:
 #461332  av ArildM
 
Keiichi ? Aldri hørt om :lol:

Bare tidenes flinkeste til å ratte gamle JDM helter :mrgreen:



Tror jeg hadde vært litt sjelven i beina etter en tur rundt bana med han :mrgreen:
Så hadde han fått låne bilen din?
Hadde du turt å sitte på når han tar hårnålssvinger i 90 sidelengs? :lol:
 #461337  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Keiichi ? Aldri hørt om :lol:

Bare tidenes flinkeste til å ratte gamle JDM helter :mrgreen:



Tror jeg hadde vært litt sjelven i beina etter en tur rundt bana med han :mrgreen:
Så hadde han fått låne bilen din?
Hadde du turt å sitte på når han tar hårnålssvinger i 90 sidelengs? :lol:
Om Keiichi hadde spurt om å låne bilen min og jeg sitte på, uten å måttet betale for det, så hadde jeg nok latt han gjære det ;) Noe annet ville vel vært galskap, eller begge deler ville jo blitt det :twisted: :lol:
 #461340  av ArildM
 
Samme her :mrgreen:
Kanskje vært "litt" mo i knærne etterpå, men utvilsomt minne for livet :wink:
 #461342  av GhostRider88
 
ArildM skrev:Samme her :mrgreen:
Kanskje vært "litt" mo i knærne etterpå, men utvilsomt minne for livet :wink:
+1 på den 8)
 #461400  av GhostRider88
 
Så, resultatet fra effektmålingen ble ikke helt som forventet.
Vi har hatt litt tenningsbank selv på 98 oktan med octan booster tilsatt i tanken. Motor har Toda høykomp stempler og andre optimaliseringer som gjør at den krever 100 oktan. Å når ECU oppdager tenningsbank så går den i nødmodus og pøser på med bensin = redusert ytelse.
Løsningen blir nå en Link ECU (datasprut) og et adapter som kobles til originale ledningsnettet på motor. Dette gjøres så snart snøen er borte. Da skal den tunes- og fintunes på rulle og på veien.
Dette er i grunn den optimale løsningen som jeg skulle valgt med en gang. For nå oppnår jeg kreftene motor er bygget for, samtidig som det åpner mulighet for trottelbodies (3SG BEAMS SPORTS INJECTION KIT) som betyr enda mer NA krefter 8)
  • 1
  • 88
  • 89
  • 90
  • 91
  • 92
  • 102