TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • DEN STORE OFF TOPIC TRÃ…DEN!

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #461355  av OleST
 
hmm. ja får jo i tillegg muligheten til å skryte av hvor "JDM" kjærra er med en slik caldina :P
 #461356  av ArildM
 
Blir ikke mere fanboy enn når du skryter av at det alle SER er en gammal Avensis i ditt forsvar er en genuin JDM perle kalt Caldina :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #461357  av OleST
 
caldina ser litt dyrt ut for det jeg har lyst til å bruke på bil. har forresten e11 stående utenfor nå, ny framskjerm og greier. strøken bil i forhold til v40`n
 #461360  av ArildM
 
Trenger ikke 300hk for å ha det moro heller da :D
Bare tenkte det fort kan bli omfattende og dyrt å konvertere en E11 skikkelig, men steike kult prosjekt da :wink:
 #461366  av OleST
 
Ja. Vi får se.
 #461406  av ArildM
 
https://www.dinside.no/okonomi/denne-bu ... r/71684683

En stor F U til alle bransjesjefer her i Norge som jeg vet har gått i lobbyer og godsnakket med politikere for å tjene enda mere penger. Alle som sutrer og klager fordi at deres butikk-kjeder taper milliarder i året pga netthandel i utlandet.

Ikke alle varene finnes i Norske butikker, og enkelte varer er ekstremt dyrere. Ergo vil det være mange tilfeller der man handler i utlandet uansett.

Andre varer lønner seg fortsatt å kjøpe i Norge, uten tvil. Siste feilkjøp var et sett med TMPS sensorer fra Ebay, sparte kanskje 500 på det, men hjalp lite når en av de lakk som en sil. 4stk kliss nye på Toyota direkte var faktisk billigere enn det enkelte dekkforhandlere også kunne tilby (1600,- for 4 nye på Toyota!). Altså igjen, ikke spar penger på noe som du avhenger utav :wink:

Betaler gledelig MVA på tingene jeg importerer, lenge leve fritt marked!
 #461411  av celicat23
 
Det jeg ikke liker med det der er:

Dersom en utenlandsk netthandelsbutikk ikke registrerer seg, vil fraktselskapet måtte beregne avgift på varen ved innførsel og kreve et gebyr for det, men det vil ikke gjelde alle aktørene, forteller Næsje.

- Utenlandske aktører med årlig omsetning over 50 000 kroner til Norge, vil etter forslaget ha plikt til å registrere seg og beregne merverdiavgift.


Det blir enda ett gebyr som skal betales, jippi. Og at sjapper skal ha plikt til å registrere seg... Jeg kan vel se for meg noen bare melder at Norge er så inne i helvete ett sært land at de ikke gidder sende noe mer hit.
 #461412  av ArildM
 
Kan jo bli et problem. Samtidig er vel dette i trå med EU reglement som kommer om ikke så lenge?
Så det blir nok noe de fleste må forholde seg til.

Har forresten brukt Jetcarrier et par ganger, det er kongebra! De fikser toll og tull og frakt fra firma i USA som ikke vil sende til Norge :D Blir vel enkelte ganger også billigere.
 #461420  av celicat23
 
Hvordan blir varene levert når de kommer til Norge med jetcarrier? Blir det overlevert til posten, eller er det styr med at du må være hjemme fra jobb for å ta i mot pakke?
 #461421  av ArildM
 
Ble sendt med Postnord når jeg fikk pakke, funka veldig greit :)
 #461445  av ArildM
 
Ørlite snev av Lambo Urus?


:lol: :mrgreen:
 #461495  av OleST
 
Yaris har eksistert som awd siden første generasjon (toyota vitz, solgt i japan)
 #461496  av ArildM
 
Sant nok :)
Trodde faktisk det var mest snakk om kjedelige 90hk 1.5 liters utgaver, men Vitz RS har også faktisk en turbomatet utgave :)

Håper uansett på en skikkelig widebody turbomatet sak som henter inn litt WRC gener:
Bilde



Først da snakker vi GT4 arvtager :mrgreen:



"Auris" Blade Master som Magne nevner må dog være den råeste sleeperen Toyota har laget i de siste årene 8)


0-100 på 7 ish stock og med heelt greit med hjulspinn?
Etter en liten tur inne på MWR så bør man kunne ha det GØY :mrgreen:

Håper jeg en dag er gal nok til å søke biltilsynet om å bygge om en slik en :wink:
  • 1
  • 1084
  • 1085
  • 1086
  • 1087
  • 1088
  • 1138