TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Corolla med 20v blacktop/silvertop ØK. AE101/AE111

  • Annonser for bil ønskes kjøpt
Annonser for bil ønskes kjøpt
 #460772  av jorgen_r
 
Kjøpte meg nylig en AE92 GT-i, og er veldig fornøyd med 16v motoren som står i den. Fant jo fort ut at dette er en fantastisk bil, og at jeg kommer til å ha denne lenge. 4age 16v motoren er sprek nok, men kjenner at jeg blir litt sugen på noe med litt mer hest. Altså AE101/AE111 med 20v motor.
Er det noen her på forumet som har en slik bil? Begynner å bli lei av å ha 2stk Peugeot 3008 som tar opp plass, og kan da heller bytte ut de med noe mer spennende. Så om det er noen som har en AE101/AE111 så er det bare å rope ut.
Er også interessert i andre biler som har blitt engine-swappa til en 20v, men bør da være godkjent eller mulighet til å godkjenne.
 #461314  av ArildM
 
Rekordelig sent svar, men hadde en AW11 MR2 med blacktop.
Meget fin oppgradering, mest av alt lydmessig. Effektmessig er det litt mer, men ingen ekstrem økning. Har veeldig fint turtallsregister å leke med da :wink:

Fikk min eu godkjent uten trøbbel også forresten, så lenge kontrolløren ikke har ekstremt peiling på Toyota og jobben er fint gjørt er det ikke noe problem å få det gjennom.

20v er vanskelig å godkjenne siden den aldri ble solgt i EU, dermed har du ingen avgasspapirer på den.
Ellers en relativt grei motorswap om du velger å gå for det, det meste er plug and play med unntak av ledningsnett og eksos som du trolig må fikse litt på.
 #461453  av jorgen_r
 
Var en aw11 MR2 med 20v blacktop til salgs oppe i nord nå i sommer, bygget ble dokumentert å oppfulgt her i sin tid. Vurderte det sterkt, men pga. andre prioriteringer så ble det ikke noe, da det i tillegg til GTi'en ble en gammel Citroen, og enda en familiebil.
I tillegg så trengte den EU godkjenning, og er ikke 100% sikker om jeg hadde fått den igjennom i hjembyen... Og jeg har heller ikke hatt noe tid til å bytte til org motor, hvis dette var tilfellet.
Får se om det blir senere ei tid, når jeg har fått innredet eget verksted/hus osv...
 #461564  av jorgen_r
 
Rekordsent svar fra min side, glemte av meg litt i forhold til Toyota-forum da GTi'en står i garasjen for vinterlagring. Da har jeg ikke noe som minner meg på dette :|

Gamlebilen din altså? Satte her om dagen å tenkte over om jeg skulle gå på en smell å kjøpe den bilen, men det er ikke akkurat den beste årstiden for å dra å kjøpe sportsbil med baktrekk og motorn bak. Ble heller ikke noe mer plass heller i løpet av den siste tiden, da det plutselig ble kjøp av baktrekker med diffsperre, da jeg er søkke lei av å kjøre framtrekk på vintern.

Men har da den AW11'en i bakhodet hele tiden... Hvordan er egentlig 20v motorene i vedlikehold i fohold til 16v? Har 16v selv, og har ikke mye klager der, forholdsvis enkel motor å skru på. Nesten så jeg vurderer å plumpe nedi en blacktop 20v i AE92 GTi'en, hvis jeg ikke får rævva i gir i forhold til den MR2'en.

Ellers må jeg kanskje begynne å stoppe nå, har til dags dato 5 biler. Så muligens det kan være lurt å roe seg ned... :?