TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #461518  av magnesmurf
 
Skal prate litt mer med andre som har fått godkjent bygg som er litt drøye.
var det noen her som drev med mx5 og hadde fått godkjent noe slikt med v6 og med kompressor?
 #461519  av Zepticon
 
magnesmurf skrev:Skal prate litt mer med andre som har fått godkjent bygg som er litt drøye.
var det noen her som drev med mx5 og hadde fått godkjent noe slikt med v6 og med kompressor?
Bare V6, ikke kompressor. 8)
 #461579  av magnesmurf
 
Ikke så mye nytt, men litt oppdateringer.
Ikke kommet så langt som jeg håpet på søknaden enda. Ble syk i jula, så orket ikke bruke fridagene til å konsentrere meg om det.
Leverte lister til proff lakkering før jul, så nå ser de ikke ut som de er kostemalt lenger :)

Og nå er det ikke mange timene til bilen er veteran 8)
 #461580  av Makk
 
Har samme bursdagsbarnet i morgen.

Må det ringes inn å sies fra? Snylterstaten får ikke en øre over fra meg.
 #461583  av magnesmurf
 
Forsikringen må man si fra om.
Trafikkforsirkingsavgift (gamle veiavgiften) skal gå automatisk. Har ikke gjort det for meg ser jeg på fakturaen :?
 #461619  av magnesmurf
 
94+ frontleppe snart ferdig montert. Synes den hjelper en god del på utseendet :)
Vedlegg
DSC_0181.JPG
DSC_0181.JPG (4.3 MiB) Vist 1668 ganger
 #461620  av ArildM
 
Nice :)
Blir vel litt flere deler etterhvert? :wink:
 #461626  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Nice :)
Blir vel litt flere deler etterhvert? :wink:
Vi får se hva Sfoor sier ja til :wink:
 #461633  av magnesmurf
 
etter å ha fått tak i retningslinjene for ombygging, kan jeg si at det er sabla mye å sette seg inn i. Enda mer å dokumentere, og veldig mange spørsmål jeg har til SFOOR :roll:
Håper jeg klarer å sammenfatte noe som er fornuftig nok til at dette lar seg godkjenne..
 #461634  av ArildM
 
Det var interessant lesning.
Du har litt å jobbe med fremover ser jeg, men ikke verre enn at det bør være mulig å få til om du virkelig går inn for det :)
 #461640  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Det var interessant lesning.
Du har litt å jobbe med fremover ser jeg, men ikke verre enn at det bør være mulig å få til om du virkelig går inn for det :)
Problemet er avgass, plassering av o2 sensor og katalysator.
Må bruke noe orginalt, selv om det egentlig ikke er plass. Men det skal vel la seg løses på et vis for godkjenning hvertfall :wink:
 #461641  av ArildM
 
Frank har vel en god løsning til deg :wink:
Blir spennende å se om du faktisk får det til, blir et rått prosjekt i alle fall 8)
 #461644  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Frank har vel en god løsning til deg :wink:
Blir spennende å se om du faktisk får det til, blir et rått prosjekt i alle fall 8)
Tror det skal la seg løse, med "orginal" manifold hentet fra CAMRY/LEXUS es/AVALON eller liknende. De har nedløpet flyttet litt, så det muligens er plass med litt enkle modifikasjoner i tilpassinger.
Jeg hadde tenkt å sjekke med David Riiber, hvem er Frank?
 #461645  av ArildM
 
Dr Frankenstein jeg tenkte på :)
https://frankensteinmotorworks.squarespace.com/
Men han heter vel strengt tatt Marc når jeg tenker meg om :)

Mener forresten han snakket om at det var mulig det gikk med orinal eksos med automatkasse, usikker på hvorfor men det er vel dårlig klaring noe sted, så forhåpentligvis ikke verre enn at det lar seg løse i alle fall til du får det godkjent :)
Om du velger noen andre manifolder etter det så er det vel ikke så mange som bryr seg? I alle fall så lenge du beholder katalysatorne på ett eller annet vis :)
  • 1
  • 22
  • 23
  • 24
  • 25
  • 26
  • 62