Ja, så har det skjedd noe uventet.
Det viste seg at Link G4+ Monsoon ecuen ikke har støtte for bankesensor (Knock control). Dette er noe jeg må ha siden det er nettopp det som førte til at jeg gikk over til datasprut for å kunne endre tenning etc. Det er takket være den originale bankesensoren som har gjort at jeg har kunnet kjørt med bilen frem til nå.
Ved optimale forhold (lik kvalitet på 98 oktan etc) hadde nok gått uten med en god tuning, men uten sikkerhet kan det bli fatalt for motoren. Så bankesensor er et must.
Tok kontakt med Mark Panic (panicwire) og fikk til en god løsning. Det viste seg at den nye og oppgraderte link G4X MonsoonX har støtte for bankesensor. Denne oppgraderte utgaven ble nylig lansert, tilgjengelig for preorder, og har flere funksjoner og er langt kraftigere:
https://www.linkecu.com/products/wirein ... -monsoonx/.
Lang historie kort: Sendte min g4+ ecu kit i retur med express til USA. For et lite mellomlegg får jeg den helt nye G4X i pnp kit inkludert Bosch bankesensor (en betraktelig oppgradering fra oem senor). Bosch sensoren er også den sensoren som samarbeider best med link sine ecuer.
Her snakker vi hell i uhell.

Nå venter vi bare på at G4X blir sent ut til forhandlere.