TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Svein's GT4 - "Grand Touring" Build (SOLGT)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #461942  av Makk
 
Vel der var bilen i orden igjen, da var det bare å vente på neste problem tenker jeg.

Byttet plugger, rotor og lokk, coilen og kablene.

Byttet kablene til slutt for dem er bare 3 år gamle..... ble bedre å bedre til flere tenningskomponenter jeg byttet, trodde aldri verden det skulle være dem for jeg kjørte bare helt vanlig en dag, dro på litt å alt var bra.... Parkerte, neste kjøretur helt mongoloid, som om noen slo over en knapp.

Får vi se om bpr8eix på 0.60 gap duger, har brukt 7 til vanlig, fensport sa 8 var knall på 1.4 kilo.
 #461985  av Makk
 
Kaputt hjullager venstrw foran, igjen.

Aner ikke hva det er dem driver og selger meg fra Fensport, men nå har jeg bestilt fra FAG, håper dem er bedre....
 #462028  av Makk
 
Satt inn lagring fra FAG, ser mye bedre ut, heltetninger istedenfor halvtetninger som kaster greasen ut av lagrene!

Fikset sprukket slange mellom blokk og motor, satt på silikon.

Så plutselig ingen lys på høyre baklampe, demontert, helt rustede holdere, fått ut alle pærer og pusset godt ned, smørt holdere med batterifett, kontrollert lamper venstre side bak, disse ok.

Ny del av stereoanlegg, frontsett til 4000 pluss forsterker 2500, ground zero fra bassbrothers av høy kvalitet, komponentsett montert i originale System 10 dørtrekk og tweeter.

Det jeg fortsatt sliter litt med, er att chassis "durer" litt i 60-100, har kontrollert hjulene å drivakslene, alt ser greit ut.

Kan det være opphenget til bakre kardang? Det durer spesielt godt i hodestøttene, hvordan sjekker man denne? Eller kan det være noe annet??
 #462029  av ArildM
 
Om det durer godt i hodestøttene kan du faktisk trekke de rett opp ved å trykke inn knappen i bunnen av hodestøttene på de fleste Toyotaer.

Sjekk at antiresonans motoren inne i hodestøttene fungerer som de skal, og evt smør opp ved behov, så bør duringen forsvinne :mrgreen:
 #462031  av Makk
 
ArildM skrev:Om det durer godt i hodestøttene kan du faktisk trekke de rett opp ved å trykke inn knappen i bunnen av hodestøttene på de fleste Toyotaer.

Sjekk at antiresonans motoren inne i hodestøttene fungerer som de skal, og evt smør opp ved behov, så bør duringen forsvinne :mrgreen:
Nå tror jeg du har fått i deg 3 cider fler enn du tåler Arild :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
 #462038  av ArildM
 
:lol:
Drikker bare øl :lol:
Hjemmelaget belgisk hveteøl for tiden :mrgreen:
 #462060  av Makk
 
Er on tour med bilen.

Hører sånn rar gnikselyd fra motor ved lav rpm/tomgang, regner med løpelagring på dynamoreim.

Kaldstart helt bøg, går ikke på alle men perfekt etter 2 minutter, tror det er grade 8 iridiumpluggene, har vanligvis brukt grade 7.

Helt vanlig med andre ord, kjørt 3 dager nå, 2 feil allerede, feilene ligger på etterskudd! Lol
 #462062  av ArildM
 
Huff, krysser fingrene for at du slipper alle problemene etterhvert :D
Men en så lenge skulle en tro at du kjørte en gammel VAG :lol: :(
Skal ikke si så mye, plutselig starter vel problemene å rulle på hos meg også :lol:
 #462067  av Makk
 
Mistenker dårlig komp på en sylinder, men håper det bare er tenningskomponenter.

Går på 3 ved kald motor, ordner seg etter 4-5 minutt å går fortsatt perfekt ved kjøring.

Har lagt den ut på entusiastsider kun for enten salg eller bytte med sw20 med/uten mellomlegg. NA/Turbo, INGEN biler med rust er av interesse :)

Om ingen interesse blir det å source en annen motor i bedre stand, mer driftssikkert det.
 #462076  av Makk
 
Alle inntaksventiler utenfor specs, altfor tighte, får ikke 0.05 under dem en gang! Aner ikke hvorfor dette har skjedd, 16 nye ventiler ble satt inn tidligere, eksosventiler er alle sammen innenfor specs..

Så det er håp for fortsatt liv i luren da det er som regel eksosventiler som brenner opp veldig lett.

2nd gen 3sgte, slipper å ta av kamakslinger for å skifte shims, verdt et forsøk ihvertfall og shimse til specs, kjøre litt og sjekke igjen.
 #462078  av Makk
 
Alle shim på så godt som minimum 2.50-2.60, topp er skrot, ikke imponert etter å ha fått satt inn 16 nye ventiler og freset, om toppen var i så dårlig forfatning at den ikke kunne brukes opp igjen eller det ble knødet med fresingen så skulle en annen en ha vært anbefalt.
 #462089  av ArildM
 
Ouch :shock:
Snakker om uendelig med uflaks :?
Var det ikke David som overhalte toppen? :|

Gen4 eller 2GR swap nå? :lol:

Eller Tesla / EV swap? :lol:
 #462093  av Makk
 
Stemmer.

Ser ut som jeg må gjøre det selv denne gangen, 50 grand rett i dass.

V6 er ikke enkelt i gt4, må kjøpe 2 forskjellige biler for å få det til, der går en i Australia med v6, 3vz tror jeg det var.

Håper på en original motor å sette i hehe.
 #462098  av ArildM
 
Fy fader :shock:
Skal man ha noe gjort skikkelig må man vel gjøre det selv :roll:
  • 1
  • 15
  • 16
  • 17
  • 18
  • 19