TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #462441  av lasse
 
Najs!
Er vel ganske lette også de der? Det blir jo aldri feil :D
 #462442  av magnesmurf
 
lasse skrev:Najs!
Er vel ganske lette også de der? Det blir jo aldri feil :D
Har ikke veid de, men de skal absolutt tilhøre klassen av lettere hjul. 8)
 #462444  av ArildM
 
Nice! :D
Veldig OEM, samtidig som de bør passe bilen perfekt :D
Og noen kg i roterende masse spart blir aldri feil :wink:
 #462450  av magnesmurf
 
Umbraco bolten som var blitt rund ble borret ut til slutt.
Tenkte at det var det, nå er det bare å bytte oljepumpa.

Hadde jeg visst at det var franskmenn inni bildet og designet motoren hadde jeg gitt blanke faen i prosjketet med oljepumpa :x
For å bytte oljepumpe på motoren må man ha av øvre bunnpanne viser det seg. (2delt bunnpanne på rev3)
De siste 2 skruene for å få av bunnpanne sitter inni huset til svinghjulet og er også umbraco. De er både dønn umulige å komme til, og det er også umbraco som gjerne vil bli dratt runde :roll:
Jeg lurer veldig på hva det er for en jævla idiot som har designet denne forpulte motoren! :shock:

Så får å komme til du skruene må man av med girkasse, og svinghjul. For å få byttet en jævla oljepumpe.
Kjenner jeg er temmelig nære å gi opp hele jævla prosjektet når jeg skal møte så mye helvetes motstand.

Nå er det for seint å gi opp, da oljepumpe og bunnpanne må ut for å få ny pakning.
Vedlegg
DSC_0093.JPG
DSC_0093.JPG (3.36 MiB) Vist 617 ganger
 #462452  av lasse
 
Det er såpass ja!!
Menmen du får jo ihvertfall sjekket tilstand på clutch i samme slengen.
Veldig annerledes enn 3sge 2gen da, der måtte jeg vel ned med panne og oljepickup i tillegg til å ta av regreim, men det er jo bare kosejobben i forhold til det du må nå...
Men det kunne vært værre, motoren kunne stått i bilen allerede!!
 #462456  av ArildM
 
Finfin plassering det der :lol: :shock:
Toyota designet det vel slik at du aldri strengt tatt behøver å skifte den tipper jeg :mrgreen:
 #462458  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Finfin plassering det der :lol: :shock:
Toyota designet det vel slik at du aldri strengt tatt behøver å skifte den tipper jeg :mrgreen:
Da kunne toyota designet en pakning som aldri begynner å svette :lol:
 #462459  av Makk
 
https://scontent.ftrd1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5F76F903

https://scontent.ftrd1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5F785ADA

Ser det ikke noenlunde slik ut hos deg også da?

På Gen 2 kan man ta ut hele greia uten å ta av panne, men den delen du egentlig vil til (pumpa) kan du ta av uten å fjerne hele greia, du ser den separert fra det store "lokket" her på bildet mitt.

Jeg vet det er annerledes på gen 3, men pumpa sitter på samme sted.

Blueprint deler her var bare skvip hos meg, så jeg tok pakningene og simmerringen å overhalte min egen pumpe sånn, leverer riktig trykk ;)
 #462464  av ArildM
 
Fjernet IMG taggene, bildene dukket ikke opp her. Kom opp greit ved å trykke på lenken :)
 #462466  av Makk
 
ArildM skrev:Fjernet IMG taggene, bildene dukket ikke opp her. Kom opp greit ved å trykke på lenken :)
Du må nok få deg en skikkelig sånn der EDB-Maskin :mrgreen:
 #462467  av magnesmurf
 
Makk skrev:https://scontent.ftrd1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5F76F903

https://scontent.ftrd1-1.fna.fbcdn.net/ ... e=5F785ADA

Ser det ikke noenlunde slik ut hos deg også da?

På Gen 2 kan man ta ut hele greia uten å ta av panne, men den delen du egentlig vil til (pumpa) kan du ta av uten å fjerne hele greia, du ser den separert fra det store "lokket" her på bildet mitt.

Jeg vet det er annerledes på gen 3, men pumpa sitter på samme sted.

Blueprint deler her var bare skvip hos meg, så jeg tok pakningene og simmerringen å overhalte min egen pumpe sånn, leverer riktig trykk ;)
Stor forskjell på gen3 og gen2. Gen3 har 2delt oljepanne. Og skruer til oljepumpa gjennom den øverste delen av bunnpanne.
Den siste skruen som satt der er nå borret ut, så det eneste oljepumpa nå sitter fast i er oljesil med rør.
Problemet er at nedre oljepanne på gen3 er så liten at du ikke komme til alle skruene til oljesil, og ikke får løsnet den, uten å ta av øverste delen av bunnpanne. Og de to siste boltene til den sitter altså inni huset til clutch/svinghjul.

Oljepumpa er orginal toyotadel.

Prøvde å linke inn et google bilde av bunnpanna, men det gikk ikke..
 #462469  av ArildM
 
Hei hei, EDB maskina mi kjører Windows 95 og Netscape nettleser, ikke kom å si at det finnes noe som er bedre enn det :!: Gjorde en oppgradering fra WIndows 3.11 nettopp, og synes det fungerer utmerket :wink:

Beklager for OT :D
 #462471  av Makk
 
Vel en får se det positive i alt, nå kan du skifte clutchen din og få deg moroso oljepanne i samme slengen :mrgreen:
 #462473  av magnesmurf
 
Makk skrev:Vel en får se det positive i alt, nå kan du skifte clutchen din og få deg moroso oljepanne i samme slengen :mrgreen:
Hadde vært greit å vite hvilken motor jeg skal bruke, før jeg begynner å herje med clutchen :lol:
Fikk hvertfall handlet meg skikkelig verktøy til de fordømte skruene.. Og skal visst være mulig å nå ned å så vidt lirke girkasse og motor litt fra hverandre..
Bilde
 #462474  av ArildM
 
Men dette er en 3.gen motor og girkasse du har løst ikke sant?
Da bør det jo være null problem å løsne kassa fra motoren når du først holder på.
Greit å sjekke pakningen på veiva, tilstand på clutchen etc når du først holder på? :)
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 62