TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Magnes nye mr2 prosjekt. 2gr v6 med godkjenning!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #462499  av Makk
 
Trikset jeg har lest om på gt4 for å komme klar av transfer på bakre sylinderbank er å bytte om venstre å høyre manifold.

Noe so kanskje går her også? Rørene skulle da gå klar
 #462500  av magnesmurf
 
Makk skrev:Trikset jeg har lest om på gt4 for å komme klar av transfer på bakre sylinderbank er å bytte om venstre å høyre manifold.

Noe so kanskje går her også? Rørene skulle da gå klar
SKal kikke på løsninger. Kjøper et ekstra sett manifolder, for å se hva som lar seg gjøre.
Sendte de forresten en PM.
 #462503  av ArildM
 
Engine masters slo vel nesten manifoldene flate på dynobenken, uten at det hadde nevneverdig innvirkning på effekt, så du har jo litt å gå på :) Så lenge det ser OEM ut, så må det vel gå fint :)

Tårnstag bør jo også gå greit, er jo mange som fjerner rain guard saken har jeg sett :)
 #462504  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Engine masters slo vel nesten manifoldene flate på dynobenken, uten at det hadde nevneverdig innvirkning på effekt, så du har jo litt å gå på :) Så lenge det ser OEM ut, så må det vel gå fint :)

Tårnstag bør jo også gå greit, er jo mange som fjerner rain guard saken har jeg sett :)
Eneste problemet med tårnstag er at de må lages til så det er en bøy/knekk på de for å gå klar av innsuget. Ikke umulig, men ikke en jobb jeg kan gjøre.
 #462506  av magnesmurf
 
Sakte men sikkert løser ting seg..
Har en kjøper på den gamle 3sgte motoren.
Har muligens noen som kan lage tårnstaget som må til.

Begynner å få oversikt over prosjektet.

Har fått bestilt ledningsnett til dette.

Har fått en i USA til å lete etter en god motor.

Det meste, bortsett fra eksos er egentlig i boks.

Så også en sabla interssant video med dynosheet fra stage 2 kammer... :shock:
 #462508  av magnesmurf
 
Makk skrev:Hvor mye fikk du for motoren? Skal by på en selv :p
Selger til en god venn, så han fikk litt "kompis pris"
Sa til han at jeg ønsket 20k for motor, og han får girkasse, uten lsd, med akslinger for 5k til. Så 25k.
Mtp at jeg akkurat har kastet ca 10k på motor, så får han en veldig god pris.
 #462509  av magnesmurf
 
Fikk litt "småtteri" i posten idag :mrgreen:

Fant ut at jeg ville ha noe bedre enn eibach og koni. Eibach er litt i mykeste laget, så får mye bumpsteer og ustabil styring når tyngdepunktet flytter seg.
I tillegg lager koni innsatsdempere litt klonke lyder da de flytter seg opp og ned inni dempertårn :roll:
Så da ble det heller skikkelig kvalitetsdeler... Satser på at KW gjør jobben så godt som mulig.

Felgene er fortsatt rp-01. Var så "heldig" at det dukket opp et sett i 17" for salg bare noen få dager etter at jeg kjøpte 16" felgene.
For kostnaden av få 16" renovert, og få skikkelige dekk i 245 bredde til 16", har jeg spart ganske mye på å kjøpe 17" felgene. Hvis jeg får solgt 16" for det jeg ga for de, kommer jeg langt på vei for å dekke det 17" kostet.
Sitter for øvrig nesten nye dekk på 17", i litt stor størrelse, 255/40 og 215/45 men kommer til å bruke de uansett. Innpress og bredde passer perfekt med coilovers.
Vedlegg
received_756438174922139.jpeg
received_756438174922139.jpeg (54.62 kiB) Vist 536 ganger
received_1887785834705976.jpeg
received_1887785834705976.jpeg (50.79 kiB) Vist 536 ganger
 #462512  av ArildM
 
Blir meget bra dette :D
Hvor kjøpte du KW fra?
Frister ørlitte granne her også :mrgreen:
 #462514  av magnesmurf
 
ArildM skrev:Blir meget bra dette :D
Hvor kjøpte du KW fra?
Frister ørlitte granne her også :mrgreen:
Kjøpte fra driftworks.
Gadd ikke tulle med upålitlige nettbutikker bare for å spare 1000kr.
Tok uansett litt tid å få de levert, da de produseres på bestilling. Men fikk jevnlige oppdateringer fra driftworks.
 #462515  av lasse
 
KW er helt knall!
Har V2 på Alfaen min, og er knallfornøyd.
Bare husk å sette inn gjengene men noe fett/pasta, ellers limer det seg noe helt vannvittig sammen, kanskje mest på helårsbiler, men så fort gjort som det er så er det ingen vits i å ta sjansen.
Jeg har vært knallfornøyd med Molykote "ett eller annet" (kan få sjekket hva som står på tuben), jeg fikk av en kompis som har jobbet innen industrimekanikk.
 #462517  av magnesmurf
 
lasse skrev:KW er helt knall!
Har V2 på Alfaen min, og er knallfornøyd.
Bare husk å sette inn gjengene men noe fett/pasta, ellers limer det seg noe helt vannvittig sammen, kanskje mest på helårsbiler, men så fort gjort som det er så er det ingen vits i å ta sjansen.
Jeg har vært knallfornøyd med Molykote "ett eller annet" (kan få sjekket hva som står på tuben), jeg fikk av en kompis som har jobbet innen industrimekanikk.
Takk for tips. Det er da de store gjengene til justering av fjærhøyde, som er eksponert, du tenker på?
 #462518  av Makk
 
Det er nok dem han tenker på ja.

Men husk at høyden justeres ikke med å presse sammen eller slakke fjærene, skikkelige coilovers har en ring i bunn som du skrur rundt hele bunnen med så hele sulamitten flytter seg opp eller ned.

Om du løser fjørene sine dobbeltlåsemuttere, så vil man aldri verden treffe "perfekt" last på alle fjørene igjen, disse settes fra fabrikk etter hva du bestiller! Skal disse justeres så må det være veldig nøyaktig og justeres helt likt :)

Også, justere med å forandre fjørene vil føre til enten superstiv bil eller "båt"

Når du er fornøyd med høyden, bruk minste styrke loctite på den laveste skruen, min har faktisk løsnet på 2 av dem etter større langtur :)
 #462519  av magnesmurf
 
Makk skrev:Det er nok dem han tenker på ja.

Men husk at høyden justeres ikke med å presse sammen eller slakke fjærene, skikkelige coilovers har en ring i bunn som du skrur rundt hele bunnen med så hele sulamitten flytter seg opp eller ned.

Om du løser fjørene sine dobbeltlåsemuttere, så vil man aldri verden treffe "perfekt" last på alle fjørene igjen, disse settes fra fabrikk etter hva du bestiller! Skal disse justeres så må det være veldig nøyaktig og justeres helt likt :)

Også, justere med å forandre fjørene vil føre til enten superstiv bil eller "båt"

Når du er fornøyd med høyden, bruk minste styrke loctite på den laveste skruen, min har faktisk løsnet på 2 av dem etter større langtur :)
Fikk med en tjukk bruksanvising. SÃ¥ regner med at den forklarer en god del.
De blir uansett ikke montert før 2gr motoren står nedi motorrommet.
 #462520  av lasse
 
Selve gjengene på fjærbeinet jeg tenker på ja.
Jeg har stort sett justert ene siden av bilen til ca 1cm høyere enn laveste tillatte navsenter/skjermbue mål oppgitt i papirene, så har man litt å sige på, og høyden blir stort sett edruelig når det er innenfor Spec i papirene (dvs ikke stance lavt).
Og rett og slett bare telt gjenger fra bunn og opp til nedre fjærskål, for å sette de på andre siden helt likt.
  • 1
  • 35
  • 36
  • 37
  • 38
  • 39
  • 62