TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Morsomme, stilige og idiotiske annonser -tråden

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #462612  av ArildM
 
Tja. Så ikke "alt" "likedan" ut på den tiden?
Bilde

Bilde

Bilde



Sier ikke at den er pen, men etter oljekrisen og at Japsene var i ferd med å invadere USA måtte jo Amerikanere gjøre NOE i alle fall. Om det ble sånn direkte pent vet jeg ikke, men det var i alle fall et forsøk :lol:

Det var i alle fall et steg frem fra 10 meters lange flak med 12liters v8 på 130hk :lol:
 #462634  av ArildM
 
Husker ikke å ha påstått fare for å bli skutt? :lol:
Men han kontrolløren på biltilsynet må ha glemt brillene hjemme den dagen han godkjente det der :lol:


https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=193539142
Bilde
Gi meg en slik en med 2jz motor 8) Sånn 5-600hk hadde vært helt ok :lol:
 #462847  av ArildM
 
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=199867315
Bilde
Mulig årsak til at jeg eier en rød mr2 var vel F40 plakaten jeg hadde på barndomsrommet?

Det triste er jo at den bare har gått 20000km på 30år.
Altså et snitt på rett over 60mil i året :lol:
Så for hver kjørte mil med denne har min bil kjørt ti mil.
Og det er derfor det trist at denne bilen blir omtalt av kunst. Noe som bare skal stues bort og beskues :? Denne bilen blir du nok ALDRI å se på veien, du blir nok neppe en gang å se den på bilshow...
Ikke for det, skjønner jo at en bil som koster 12mill ++ kanskje ikke er noe du kjører på butikken med :lol:

Men heck, har du såpass mye penger til overs, hvorfor ikke bare bruke bilen 8) 8) 8)
 #462848  av Makk
 
Hadde lett kjørt den på butikken i fineværet, hadde kjørt en slik akkurat like mye som en annen sommerbil.

Har man pengene til det så kan det brukes helt normalt på fine dager, får minimal slitasje av det, å gjemme vekk biler er bare tull, kjør på fineværsdagene! La andre nyte å se historie! ;)
 #462850  av ArildM
 
https://www.tv2.no/broom/11808850/
Så bør du kjøpe en superbil som nærmer seg 30 år? Vi har spurt Norges kanskje fremste ekspert på Ferrari produsert under "Enzo-tiden": Hans Sørensen.

Ikke hørt om ham? I 1995, mens han jobbet i entusiast-butikken Roadster Square i Oslo, ble han den aller første godkjente verksmester for Ferrari i Norge.
– Er den en god investering?

– Bil som investering beror på mange faktorer: Type, modell, historie, tilstand og mye mer. Lista er lang. F40 er et ikon i Ferrari sin historie, den representerer avslutningen på en epoke under oppsyn av Enzo Ferrari. Dette er ikke bare en bil, det er et kunststykke. Kunst tar man vare på. Som en god investering, neste eier må ta hånd om bilen slik de forrige har gjort. Respekt for dens historie samt originaliteten av bilen slik den fremstår i dag.
Tolker det som "eksperten" her er sterkt uenig :lol: For denne er så unik at man bare må respektere dens originalitet og ta vare på kunststykket du kjøper deg :roll:

Men jeg er 100% enig, en slik bil fortjener å bli brukt!

http://www.rarecarsales.com.au/100000km ... -for-sale/
According to the seller, the F40 underwent a major service at a “well known Ferrari workshop” in 2014 to the tune of $110,000. Work included new fuel bladders, fuel pumps, hoses, suspension overhaul, new tyres, new brake pads and a complete and thorough mini restoration. A testament, just in case one was needed, to the expense involved with owning one of the rarest supercars in existence.

With 100,500km on the clock, this is one of the highest mileage F40s ever presented for sale. Listed for $1,999,900 AUD, this example is roughly half a million dollars less than the F40 with 15,990km currently for sale in Victoria.
Skaper overskrifter når en slik bil med over 100k km selges :lol:
Men når en fullservice koster 720'000 norske :shock: Så er det kanskje ikke så rart at de ikke brukes hver dag :lol:
 #462851  av Makk
 
Det er litt hypet også da hehehe.

Mye Ferrarideler, spesielt motor auxilliares kommer fra helt standard biler, gjorde en del research når jeg så på 348 og 355 før prisen eksploderte.
 #462852  av ArildM
 
Klossene og skivene på F40 er vel sikkert vanlig stålgreier?
Men det er klart når du drar inn på spesialverksted så koster det deretter :lol:

Sto ved siden av en Ferrari Testarossa som skulle prøve seg på en børnout på Cars&Coffe en gang.
Hele girkassa eksploderte :lol:

Bilde
Tror det ble en dyr dag :wink:

Holder meg til MR2 jeg :mrgreen:
 #462853  av Makk
 
Ja det er litt toskete bygd, når jeg gikk gjennom en 348 jeg så på så ristet jeg på hodet mang en gang, i forhold til hvasomhelst annet, så var der mye rart haha.

Ganske pinglete konstruert faktisk, men det har kanskje komt seg nå i dag med moderne materialer og legeringer.

Haha, han følte seg vel ganske smart ja, burne med en slik bil? Hva har han til bakdekk da? 395 lastebildimensjon?? Tror det er FÅ drivverk som tåler at du prøver å spøle med det!

Men dette er noe som går igjen! Folk med MASSE penger å feite biler, dem kan egentlig ingenting.... SPESIELT nå i vår generasjon rikinger, dem har som regel arvet hele gjengen.

Mustangs leaving car shows er en storslager i USA hahaha
 #462854  av ArildM
 
Er det ikke det som gir en italiensk bil "sjel" da? :lol: Masse rare konstruksjoner og en visjon som går langt foran hva en praktisk perfeksjonist av en japaneser noen gang kunne ha godkjent å produsere? :mrgreen: Skjønner begge sider da :)

Penger kjøper ikke smak eller skills :wink:
 #462855  av Makk
 
Vel jeg kjøpte selv italiensk superbike i sommer, men gud bedre, google brant under mine fingre, jeg ville vite ALT om reliability og issues hehehhe.

Viktig å sette seg inn i saker å ting synes jeg.

Det skjer ikke med folk som kjøper biler til 2 millioner hvert år hahah.
 #462862  av ArildM
 
Da er vi like på det punktet, må gjerne google i en 3-4timer på småting, kanskje 3-4dager om det er virkelig store ting :lol: :mrgreen:
 #462963  av ArildM
 
Så den der jeg også :lol: Dammit.... Enda en "Supra" Aristo supra supra edition :lol:
Grå og kjedelig også :lol:
https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=176319902
Hadde denne lagret på finn i sommer, myye penere og billigere også
Bilde

Hva hadde du valgt mellom en Aristo med 2jzgte eller en Supra NA? :mrgreen:
  • 1
  • 221
  • 222
  • 223
  • 224
  • 225
  • 269